Ik ben in november gestopt met de pil en sindsdien erg onregelmatig ongesteld. De ene keer is het keurig na 4.5 week, de andere keer duurt het gerust 7 weken. Ik ben 13 jaar aan de pil geweest en weet dat je lichaam even moet wennen, maar hoelang gaat dit nog duren. Steeds als ik weer na een normale cyclus denk dat ik op de goede weg zit, duurt het daarna weer een eeuwigheid. Heb ik dan ook geen eisprong? Sinds ik gestopt ben gebeuren er allerlei rare dingen in mijn lichaam (misselijk, krampen), waardoor ik steeds denk zwanger te zijn, om vervolgens weer teleurgesteld te zijn. Nu las ik ergens dat je na een half jaar naar de dokter moet gaan, maar lees ook dat het wel een jaar kan duren voor je cyclus weer normaal is. Ik weet trouwens niet meer of mijn cyclus ooit normaal was, aangezien ik na mijn eerste ingi vrij snel aan de pil ben gegaan. Groetjes
HOi isje, Het is inderdaad normaal dat het een half jaar tot een jaar kan duren voordat je cyclus weer is als vanouds maar al sje nooit een regelmatige cyclus hebt gehad (dit weet je helaas niet) zal het niet regelmatig worden. Na een half jaar proberen en een kinderwens mag je naar je huisarts voor advies en je evt door laten verwijzen naar de gynaecoloog. Misschien heb je even een handje hulp nodig. Je hebt waarschijnlijk wel een eisprong anders word ej niet ongesteld maar wanneer deze is is niet duidelijk en dat kan lastig zijn om zwanger te worden. Imke