Lage bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolene, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolene

    Jolene Actief lid

    10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo!

    Ben benieuwd wie net als ik een zeer lage bloeddruk heeft. De mijne is 90/45.

    Nu merk ik dat ik steeds een erg 'droge mond' heb, iets wat ik eerder nooit had. Kan dat bij een lage bloeddruk horen?

    Verder meestal niet teveel last van. Ik zit alleen bij het douchen, ben moe (maar ja, wie niet?) en heel soms duizelig.

    Wat zijn jullie klachten?
     
  2. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het laagste wat ik tot nu toe had was 95/55. Ook moe en duizelig als ik opstond of omdraaide. Een droge mond heb ik wel, maar weet niet of dat met de bloeddruk te maken heeft. Nu aan het eind met een week of drie te gaan stijgt m'n bloeddruk weer; afgelopen week 110/70 (dus normaal).
     
  3. audrey1934

    audrey1934 Actief lid

    27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    ik heb 100/ 50. Nu al een aantal weken. Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig tot helemaal geen last van heb!gelukkig maar....volgens mij is laag wel minder erg dan te hoog!
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij was het vrijdag 100/60 en voelde me knap beroerd... kreeg wel van de assistente te horen dat ik goed/meer moest drinken :(
    Dus misschien heeft het wel een verband met elkaar, je lage bloeddruk en je droge mond.
     
  5. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik voelde me van de week niet zo lekker, bloeddruk laten meten en bleek 100/65 te zijn. Niet extreem laag, maar normaal zit ik rond de 120/75. Dus ik merkte het wel. Voelde me zweverig en zag vlekken voor m'n ogen. Arts zei dat ik even iets een glaasje sap moet drinken of een dropje moest eten. Thuis glaasje sinas genomen en toen ging het al beter.
     
  6. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Mijn bloeddruk was bij de laatste controle 100/50. ik merk er niks van, zag alleen wat sterretjes tijdens het douchen.
    Mijn tips: niet te heet douchen, zout eten, veel drinken, drop eten, zoethoutthee drinken.
     
  7. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hier iemand die een nog lagere bloeddruk had. Heb veel zout gegeten om het op peil te krijgen / houden.

    En nu zonder extra zout gaat het goed :)
     
  8. MC86

    MC86 VIP lid

    4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hier nog iemand, momenteel 90/50. Ik voel me ook erg slapjes, veel duizelig en zwart voor mijn ogen als ik opsta van een stoel of uit bed.

    Enige remedie is rustig aan doen en hartig eten. Niet te snel opstaan. Ga tijdens het douchen lekker zitten als dat kan en volgens mijn VK vooral dus veel hartig eten naar binnen (proberen te) werken (lekker, als je zo misselijk bent :D)

    Maar het is verder niks om je zorgen over te maken, het is heel normaal, zeker in het begin van de zwangerschap. Succes ermee!
     
  9. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik had ook een lage bloeddruk in combinatie met een te laag ijzer gehalte.
    Voelde me duizelig en extreem moe, soms moest ik echt gaan zitten als ik ergens was omdat ik anders flauw ging vallen.
    Inmiddels is mijn bloeddruk al weken weer in orde.
    Ik ben elke dag een schaaltje chips gaan eten en wat meer zout bij mijn maaltijden, dat heeft wel geholpen.
     
  10. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0

    Zouthoutthee? Dat mocht ik absoluut niet drinken tijdens de zwangerschap:S.


    Mijn bloeddruk was ook te laat 90/45 normaal 130/85...
    VK doet er verder niet veel mee. Dus ben zelf maar wat meer zout gaan eten enzo...heb er 4 week meegelopen, hoop dat je bloeddruk snel omhoog gaat, je voelt je er niet lekkerder bij...

    Droge mond hoort volgens mij niet bij een te lage bloeddruk. Ik heb het al de hele zwangerschap...
    Drink voldoende, ook weer niet te veel omdat je nieren dat dan niet goed aankunnen.

    Succes
     
  11. Chai

    Chai Niet meer actief

    Die droge lippen heb ik ook al vanaf het begin.
    Het was zelfs een van mijn eerste zwangerschaps symptomen. :)
    Blistex doet wonderen trouwens..
     
  12. MMarinka

    MMarinka Actief lid

    17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    2maal daags boulion kan ook helpen. Ik denk dat de berichten het wel duidelijk maken zout!!

    Daarnaast is het ook belangrijk dat je rustig aan doet en ook rustig opstaat het klinkt ja haha dat weten we wel maar als je er bewust van bent ga je rustige opstaan en krijgt je lichaam meer kans om te "stabiliseren"!

    XXX

    Marinka
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik had bij Thirza een bloeddruk gemiddeld ongeveer van 90 om 55. Ook laag dus. Voor je kindje schijnt het erg goed te zijn, maar voor jezelf is het minder fijn.
    Wat bloeddrukverhogend werkt, is zoethoutthee en daar knapte ik dan wel wat van op. Gewoon 1-2 kopjes per dag, niet gaan overdrijven natuurlijk ;)
     
  14. Jolene

    Jolene Actief lid

    10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Thnx voor alle reacties!

    De tip met de schaaltjes chips klinkt mij goed in de oren....

    Jo
     

Deel Deze Pagina