Wanneer vertel je het?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bloezem, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Hai Dames,

Mijn vriend en ik hebben besloten het goede nieuws de eerste 12 weken volledig stil te houden ivm eventuele teleurstellingen.
    Nu is het probleem dat ik morgen pas 5 weken zwanger ben, ik weet het sinds afgelopen dinsdag n heb nu al na drie dagen zo een ontzettende moeite het voor me te houden!!!
    Ben van nature een nogal overenthousiast persoonlijkheidje :D
    Zeker nu ik vanavond weg ga met een vriendin en geen wijn zal drinken, gisteren op de verjaardag van mijn moeder kreeg ik ook al allemaal rare gezichten omdat ik een wijntje en sigaretje afsloeg, word wel erg opvallend dat ik geen alcohol en gezelligheidssigaretje meer nuttig met al die ontmoetingen en terrasjes..
    Hoe doen jullie dat? Hebben jullie tips of iets dergelijks?

Liefs

2. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    met iemand delen al is het maar een vriendin dan heb je het verteld en lucht het al op hahah
    en ja mensen zullen en dan indd wel snel achterkomen als je geen wijntje of sigaretje meer wilt hahah

gefeliciteerd metje zwangerschap geniet ervan

3. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Vrienden van ons wisten dat we probeerden zwanger te raken, dus daar gooide ik het op... :)

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Ik heb t een select groepje vriendinnen wel vertelt. Zo kan ik t makkelijker voor me houden tegen de rest. Deze vriendinnen waren er bij een eerdere miskraam ook voor mij.
    Maar roken is n opvallende je zou kunnen zeggen dat jullie over een tijdje kinderen willen en je t prettig vind om alvast gifvrij te zijn omdat roken en alcohol effect op je vruchtbaarheid kan hebben. Lieg je ook niet helemaal.
    Als je wijn drinkt kan je alcoholvrije wijn nemen, of druivensap in n wijnglas.
    Je vriend je wijn laten opdrinken op n feestje.
    Excus verzinnen dat je antibiotica gebruikt en ff niet mag drinken.
    Verder dat je nog moet rijden..
    Dat je er net 1 op hebt
    Een kater hebt van gister
    Dat je ziek bent
    Dat je moet werken
    Dat je Savonds nog n feest hebt waar je aan de drank gaat

Lastig he!
    Gefeliciteerd!

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,161
    2,542
    113
    Je gebruikt antibiotica voor een blaas ontsteking oid?
    Gefeliciteerd meis!

7. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Oeh wat een goeie!!
    Alleen lastig zeven weken vol te houden maar daar bedenken we wel wat op :D
    Bedankt!!

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113

Je kan ook gewoon zeggen dat je bepaalde medicijnen hebt gekregen waarbij je geen alcohol mag drinken dan begrijpen ze het wel!

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

10. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Dat is waar, als je graag genoeg wilt kan je wel met een excuus komen toch ;)
    Het is überhaupt al moeilijk het voor me te houden en dan stellen ze vragen, oh zo verleidelijk om het eruit te flappen :D

11. nono

nono Niet meer actief

Familie heb ik het verteld met 4 weken.. kon echt niet voor mij houden. :p Sommige vrienden met 7 weken.. en met 10 weken de rest. Voelde goed zo.

12. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Ja daar kan ik inkomen maar ben gewoon onzeker tot 12 weken denk ik, bang dat het fout gaat en mensen daarna vragen 'hoe gaat het met de zwangerschap?'

13. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Maar 'wat als' t toch mis gaat, ga je dan nooit met iemand hier over praten? Beste vriendin of moeder?

14. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,834
    0
    36
    Female
    Limburg
    Wij hebben onze ouders ingelicht en onze beste vrienden. De rest hebben we het met 12 wkn verteld.

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Dit is heel persoonlijk. De eerste zwangerschap hebben we de familie het rond de 5 weken verteld, de rest rond de 12 weken.

Mijn laatste zwangerschap hebben we het iedereen pas met 13 weken verteld muv mijn moeder.

16. vraagje1

vraagje1 Lid

Apr 6, 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    allereerst gefeliciteerd!
    wij hebbn precies hetzelfde. toch heb ik het mijn moeder wel verteld en vriendinnen, mocht het 'fout' gaan dan heb ik toch iemand om me hart bij te luchten.. Succes met jullie keuze

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn ouders weten het direct. Maar ook direct wanneer het niet lukt of weer mis is.
    WIj hebben de mmm nodig en ik heb al 5 missed abortions achter de rug.
    Ivm mijn kids moet ik oppas hebben en ik ga niet jokken waarvoor ik de oppas nodig heb.
    Daarbij moet ik naast mijn man nog mijn verhaal kwijt kunnen..en idd misgaan kan het 9 maanden lang en tijdens de bevalling..:( dus gewoon vertellen wanneer jij dat wil!

18. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Wij hebben het ook meteen tegen mijn (svhoon)ouders en zussen gezegd en een paar goede vrienden. De rest bij 10 weken. Ik vond die 10 weken zooooo lang duren haha!! Ik zou het persoonlijk altijd wel tegen iemand zeggen want stel dat het mis ziu gaan dan wil je dat toch ook bepreken...

19. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig als je af en toe rookt en een wijntje doet! Poewie! Gelukkig drink en rook ik niet, dus dat probleem had ik niet!

Wij hebben het dus ook 11 weken voor ons gehouden. Tot na de tweede echo! (Januari dit jaar een miskraam met 7 weken gehad, dus de eerste echo was met 7 weken al.) Het was wel lastig het toen niet te vertellen, maar we wilden er samen nog even in stilte van genieten!
    Alhoewel, 1 dierbare persoon wist het als eerste en enige, de dag van de positieve test. Mijn tante waar we diezelfde dag van de positieve test (bewust) afscheid van moesten nemen...

Maargoed, ik ben verder blij dat het zo is gegaan. Wij hebben echt ons geheimpje gehad samen! Dat was leuk haha!

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hier hebben we deze keer besloten dat we het langer voor ons zelf houden. Gewoon om er met zijn tweetjes even aan te wennen er van te genieten. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het meteen aan onze naaste mensen verteld. Dat was heel erg leuk! Maar nu hebben we er meer behoefte aan om het wat langer voor ons zelf te houden. Eigenlijk heb ik er niet zoveel moeite mee, ik geniet er wel van en heb voorpret van de mogelijke reacties over een paar weken. Het tshirt die we mijn dochter aan willen trekken, die kunnen we dinsdag ophalen: 'My bro/ sis is under construction!' en dan wil ik het boekje 'Wat zit er in de buik van mama' nog kopen en dan de opa's en oma's vragen of ze mijn dochter uit dit boekje voor willen lezen. Misschien niet zo origineel...maar ik heb er nu al zo'n voorpret van! 3 september heb ik de intake bij de verloskundige, daarna gaan we het de omgeving vertellen. Tot die tijd is het ons geheimpje :)

Share This Page