Tips veel harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kinderwens87, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    hoi allemaal,

Al sinds week 10 last van harde buiken, soms meer soms minder maar dagelijks wel ‘last’ van. Op zich niet gek, bij mijn vorige zwangerschappen ook een snel geprikkelde baarmoeder met redelijk wat harde buiken, maar dit is toch wel wat pittiger. Donderdag en vrijdag harde buiken iedere paar minuten die ook pijnlijk waren, dus vk is hier geweest en door naar het ziekenhuis. Gelukkig nog niets aan de hand, geen ontsluiting, baarmoedermond is nog lang, blaasontsteking is uitgesloten en de kleine doet het goed. Gister heel rustig aan gedaan, buik was een stuk rustiger gelukkig. Vanochtend bij wakker worden direct weer flink veel harde buiken. Niet pijnlijk en iets minder regelmaat dan donderdag en vrijdag maar begin er wel een beetje gek van te worden. Meer rust dan ik nu pak kan ik echt niet pakken. Iemand nog andere tips?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik had precies het zelfde als jou. Soms had ik 15 harde buiken in 5 minuten. Ik mocht met 24 weken nog maar 2 x 10 minuten buiten lopen. Ons zoontje is met 40+4 weken geboren, er hoeft dus helemaal niks te gebeuren ook al heb je zoveel harde buiken. Bel wel gelijk als je twijfelt dat vinden ze helemaal niet erg!

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  3. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Nee daar was de gyn ook heel duidelijk in, liever 3 keer vals alarm dan 1 keer wel ellende. Fijn om te lezen dat het niets hoeft te betekenen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier was het uitzitten.. Dikke ellende vond ik het.

Zodra ik in beweging kwam was het gelijk raak en mn buik ontspande soms pas na ruim een kwartier rust op de bank, of gewoon niet. Ik had het ook vanaf week 11 a 12 echt. En hier ging het pas over na de bevalling..

Dus geen tips.. sterkte..

5. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Dat klinkt niet erg hoopgevend, irritant dat je er zon last van had. Rust of geen rust maakt hier vooralsnog nog niet heel veel verschil, enige wat soms even rust geeft is een warm bad, dus huid heeft het momenteel zwaar te verduren:roflmao:. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon bij mij hoort deze zwangerschap, maar een beetje vervelend is het soms wel:rolleyes:

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Precies het zelfde hier! Soms zoveel dat ik er bang van word, maar gelukkig is mijn cervix iedere keer mooi lang en van boven nog steeds gesloten.

Ik rust veel en dat scheelt hier wel, druk dagje gehad, dan ook meteen druk nachtje zeg maar :)

Baby merkt er gelukkig niets van, die is juist super dik van al mijn gechill XD

Bel wel je verlos als ze echt regelmatig komen en super zeer gaan doen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik begrijp je echt volledig, vond t mega frustrerend ook.. Maar hier dus geen tips gevonden behalve ook PCM omdat ik er echt pijn van had.

Deel Deze Pagina