Zwanger met een baarmoederafwijking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora83, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora83

Dora83 Lid

24 aug 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Na 3 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik nu 18 weken zwanger en lijkt alles goed te gaan.
    Na mijn bbz is dmv een kijkoperatie ontdekt dat ik een baarmoederafwijking heb, nl een uterus unicornis. Een gedeelte van mijn baarmoeder is niet ontwikkeld en mijn linkereilder was er wel maar functioneerde niet goed en zat aangesloten op het niet- ontwikkelde gedeelte van mijn baarmoeder!
    Gelukkig was de rechterkant helemaal goed waardoor ik nu dus (hopelijk) blijvend zwanger ben..
    Wel loop ik in het ziekenhuis, en krijg ik veel controles. Met een baarmoederafwijking (en in mijn geval dus een kleinere baarmoeder) heb ik een groter risico op een vroeggeboorte en een keizersnede. Ik ben op zoek naar ervaringen van vrouwen met soortgelijke afwijking die kinderen hebben gekregen. Hoe is dat bij jullie verlopen?? Bedankt alvast!

2. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

11 jan 2016
    273
    0
    0
    Geen soort gelijk iets maar ik wens je al het goed toe in je zwangerschap!

Liefs

3. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ik heb een uterus didelphys, 2 halve baarmoeders met elk een eigen baarmoedermond, aan elke baarmoeder zit 1 eileider.

Ik ben hierachter gekomen toen ik in 2007 een miskraam heb gehad.
    In januari 2008 is mijn oudste zoon geboren na een zwangerschap van 40 weken en 5 dagen, mijn halve baarmoeder rekt dus prima mee tot een voldragen zwangerschap. Kindje moest "natuurlijk" geboren worden volgens de gynaecoloog, ik heb altijd beweerd dat dit niet mogelijk was, en na een helse bevalling van 36 uur is het uiteindelijk toch een spoedkeizersnede geworden omdat beide baarmoeders met ontsluiting bezig waren.... Ik kon dus helemaal geen 10 cm krijgen bij de juiste baarmoeder....

In december 2010 ben ik weer bevallen van een zoon ditmaal met een geplande keizersnede op 38,5 weken.
    Prima te doen! Kindje had wederom genoeg ruimte in de baarmoeder.

Bij beide boys was ik binnen 4-6 maand zwanger.
    En nu voor de 3e zelfs binnen 1 maand!
    Ondanks dat het gokken is in welke eileider de eisprong is en in welke baarmoeder het eitje terecht komt.

Onze 3e zal dus ook sowieso met een KS gehaald worden.

Beide kids waren 2780 gram, dus ook niet megaklein ondanks de weinige ruime die ze hadden.
    Mijn verhaal is dus erg positief!!!

4. Dora83

Dora83 Lid

24 aug 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de positieve reactie!!

5. steefie1990

10 dec 2015
    52
    24
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb een uterus bicornis.
    Hier is de verloskundige achter gekomen bij de 1e echo tijdens mijn zwangerschap.
    ik kreeg ook veel controles in het ziekenhuis ivm kans op vroeggeboorte.
    Onze dochter heeft hierdoor ook de hele zwangerschap in een stuitligging gelegen en er mocht geen draaipoging gedaan worden.
    Wij kregen de keuze voor een stuitbevalling of een keizersnede.
    gekozen voor de keizersnede.
    met 36+4 gebroken vliezen en uiteindelijk precies met 37 weken gehaald met een keizersnede.

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hier enkel een lichte afwijking van de baarmoeder met een deuk en dus een extra holte. Werd ook gezegd kans op vroeggeboorte maar dochter is met 38.5 weken geboren dmv inleiding. (Hogere bloeddruk)
    Ik wens je heel veel succes deze zwangerschap. Duinen dat je kindje lekker lang blijft zitten

7. Dora83

Dora83 Lid

24 aug 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal! Bedankt voor de reacties!

8. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal.
    Uterus Didelphys met elk baarmoedermond / eileider.
    In mijn eerste zwangerschap droeg ik het kindje in mijn rechter baarmoeder.. Ik stond wel extra onder controle bijdrage gynaecoloog. Helaas is mijn zoontje met 24weken geboren en overleden. Dit had echter niets met de afwijking van mijn baarmoeder te maken gelukkig. De bevalling ging niet heel soepeltjes, 6dagen ziekenhuis en het septum volledig uitgescheurd.😩
    Nu vorige week net weer een positieve test gedaan!! Heel spannend allemaal. Het zal lastig worden om te kunnen genieten maar ik ga het proberen.
    De angst dat mijn baarmoeder niet zal functioneren zoals hoort heb ik dit maal minder gelukkig.

9. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook geboren met een baarmoederafwijking. Een uterus subseptus. Drie miskramen gehad, waarvan vermoed wordt dat het septum de oorzaak was. In oktober het septum operatief verwijderd. Nu weer zwanger en ik hoop dat ik over zo'n 30 weken een succesverhaal kan vertellen. Ondanks dat het septum is verwijderd, blijft de kans op vroeggeboorte of een kleinere baby bestaan. Daarom blijf ik gedurende mijn zwangerschap bij de gynaecoloog en heb ik extra controles.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan bij jou en dat je over een tijdje een gezond kindje op de wereld mag zetten. Fijne zwangerschap!

10. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi,

Hier geen eigen ervaring maar een ervaring van een vriendin van me...
    Kindje werd met 29 weken geboren na gebroken vruchtwater met een keizersnede, na bevalling werd pas duidelijk dat ze maar een halve baarmoeder had en dat was de reden van de vroeggeboorte! Kindje heeft het moeilijk gehad maar is nu wel in orde! Dat van de halve baarmoeder was ondanks het moelijke traject om zwanger te raken (met hormoonbehandeingen en alles) niet eerder geconstateerd!
    Succes met je verdere zwangerschap in ieder geval,hopelijk blijft het allemaal goed gaan!

11. Dora83

Dora83 Lid

24 aug 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!! Ik ben nu 19 weken zwanger.. Ik zal blij zijn als ik het levensvatbaar-stadium heb bereikt! Hoop dat mijn baarmoeder het lang zal volhouden..

Wat heftig Snnr.. Dat je je kindje met 24 weken bent verloren :(! Hebben ze de oorzaak wel kunnen achterhalen?

12. Dora83

Dora83 Lid

24 aug 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meer ervaringen?!

Deel Deze Pagina