antibiotica kuur!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke1990, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dames!

Vandaag 11 weken en een dag zwanger. Helaas begon het dinsdag met benauwdheid en sinds woensdag erg ziek. Net naar de huisartsenpost geweest en blijk het flink te pakken te hebben, luchtweginfectie, keelontsteking en een dubbele oorontsteking.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap helemaal geen fan van medicatie. Zelf paracetemol vind ik al erg om te nemen..maar nu een antibioticakuur gehad voor een week, 3x daags..
    Het gaat om :

amoxicilline sandoz 500 mg

Zijn er nog meer dames die tijdens de zwangerschap deze kuur hebben geslikt?

Ze zeggen het is veilig voor het kindje maar het maakt me beetje bang en onzeker.. wil mn kindje niet kwijt. Het doet het zo goed en wil de baby niet vol proppe met troep omdat mama ziek is. De arts zegt wel: "deze infecties zijn erger voor je kind dan die antibioticakuur" maar toch.

Zijn er dames bekend met deze kuur tijdens de zwangerschap?!

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Als ze zeggen dat het geen kwaad kan zou ik dat gewoon aannnemen!
    En dit is een standaard antibioticum want duizende vrouwen al voor jou hebben geslikt tijdens zwangerschap.

Paracetamol kan je ook gewoon slikken de placenta laat dat namelijk niet door.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Wat de arts zegt klopt hoor, juist de antibiotica niet nemen is niet goed voor je kindje. En deze antibiotica is goed onderzocht en geeft geen problemen etc voor je kindje.

Beterschap en hopelijk voel je je snel beter!

4. Liekj

Liekj Niet meer actief

Kan geen kwaad, ik heb dezelfde kuur gehad.
    Beterschap!

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Geen zorgen meid! Dit kan prima bij zwangerschap en wordt ook veel tijdens zwangerschap gegeven. Veel belangrijker is dat jij weer wat fitter wordt. Zo te horen heb je die kuur echt wel even nodig!
    Beterschap!

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Als de arts het zegt zou ik er vertrouwen in hebben. Ziek zijn en blijven is slechter voor je kindje dan even een kuur.

7. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dankje.

Ik heb inderdaad de kuur hard nodig. Het begon dinsdag dat ik zonder enige aanleiding of zonder inspanning naar adem stond te happen. En woensdag werd ik opeens heel ziek. Enorme hoofdpijn, keelpijn en koorts. In de loop van de dagen is dit heel erg toegenomen en begonnen ook mijn oren zeer te doen. Helaas heb ik dit al vaker gehad en dus allemaal herkenbaar.
    Het werd vannacht zo erg, bloed ophoesten, blauw aanlopen, onuithoubare pijn. Echt niet grappig gewoon. Dus ik heb de de kuur inderaad wel hard nodig. Zo bescherm ik mn kleintje ook wat mee denk ik dan maar! Hihi.

8. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties meiden!! Zo word de kleine
    Ook vast goed beschermd denk ik dan maar!
    Nu ga ik lekker slapen en snel beter worden! Dan heeft de baby snel weer wat aan mama's energie!

9. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij vorige zwangerschap een blaas ontsteking gehad van. En de kuur sloeg steeds niet aan de 3e wel. Dus uiteindelijk 3 weken gebruikt. Niks aan de hand alleen bruine vlekje op tandjes die kwamen. Dat kan gebeuren maar geen kwaad. Is toch melk gebit.
    Beterschap!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ala ze zeggen dat het geen kwaad kan, kan het geen kwaad.. Gaan ze echt geen risico mee lopen hoor..
    Beterschap!

11. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik had ook met 34 weken zwangerschap bij de 2e was ik behoorlijk ziek.
    Ik smeekte om ab. Mijn verloskundigr zei ook dat niks anders mij zou helpen
    Na 3 huisartsbezoekjes in 3 weken tijd eindelijk een recept voor ab gekregen en binnen no time voelde ik mij beter

Niks schadelijks voor mijn kind. Hij bleef nog zitten tot bijna 42 weken. Ik had zelfde ab als wat jij had

Beterschap

12. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb...voordat ik wist dat ik zwanger was. ...was nie echt gepland/verwacht...ook amoxi gehad als antibiotica, had een longontsteking. ..en ben nu 27 wkn en alles gaat goed

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb in beide zwangerschappen AB moeten slikken ivm blaasontsteking. Ook gewoon Amoxiline gehad en geen problemen voor de kindjes hoor.

14. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Jammer dat niemand je heeft geadviseerd naar een goede Klassiek Homeopaat te gaan. Uit ervaring kan ik zeggen dat die effectief infecties kunnen genezen, vaak sneller dan een AB kuur en zonder de bijwerking. Mocht je veel last krijgen van je darmen door de kuur kun je alvast beginnen met probiotica, het beste is die van Orthica gewoon te koop bij een goede drogist. Beterschap!

15. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik ben nu bezig met dezelfde kuur.. liever ab dan dat mn kindje gevaar loopt.. al is het bij mij niet zo erg (kattenbeet in mn hand) maar het was toch al behoorlijk aan het ontsteken.. 2 dagen verder en het is bijna helemaal over

Deel Deze Pagina