Wanneer werd het voor jou zwaarder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirjam04, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Wat ik me nou afvraag, wanneer ging jij je zwangerschap zwaar vinden?
    Ben nu 28 weken en het gaat super goed mag niet klagen, maar voel toch wel aan mn lijf dat het wat zwaarder wordt.
    Trap lopen, een slaap positie vinden, dagje werken, rondje met de honden, dat soort dingen.
    Ben benieuwd wanneer het bij jullie wat zwaarder ging worden.

2. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Ik begin nu sinds een week het een beetje zwaarder te vinden. Me buik zit in de weg met schoenen aandoen werken wordt pittiger en snachts slaap ik slechter. Ben nu 33 weken! Nog 1 weekje en dan begint mijn verlof!! Gelukkig ben er nu wel aan toe!
    Nou moet ik zeggen dat ik ook nog lekker druk ben met van alles hihi ben geen stil zitter!

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ow heerlijk nog 1 weekje :) ik moet er nog 5. Succes met je laatste weekje!

4. tulip

tulip Niet meer actief

hier sinds ik de 30 weken gepasseerd ben, vind het nog steeds heerlijk, maar slapen doe ik haast niet meer. Dat vind ik wel zwaar en het lopen enz.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zo rond 33 weken werd het zwaar.
    Slapen doe ik al een paar weken amper, dat vind ik nog het ergste kijk zo tegen die nachten op pfff....

6. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ja dat heb ik ook wel. Moet steeds vaker plassen snachts en duurt dan vaan lang eer dat ik weer slaap. Mn benen zijn ook erg onrustig snachts.
    Maar ik vind zwanger zijn wel geweldig, lekker pronken met mijn buik en genieten van het getrappel :)

7. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Hier merk ik dat het sinds deze week zwaarder wordt.
    Ik had al beginnende bi ed werk al therapeutisch dus zwaar vond ik het al wel.
    Maar krijg nu moeite met opstaan, schoenen aan doen ect.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat is zwaar?
    Bij de oudste stond ik ben 40 weken nog vrolijk in de supermarkt, op de fiets erheen. Bij 41 weken nog rondje meubelboulevard. Dag erna bevallen. Dus zwaar ga ik dat niet noemen,

Bijde tweede had ik eerder last, rond de 30 weken kreeg ik last van een oud litteken (kijkoperatie 2 jaar voor zwangerschap). Dat maakte tillen lastiger. Vooral kleuter was te zwaar. Fietsen trok ook aan dat litteken. Maar ging nog wel. Bij 39-3 nog controle vk, zoon op school opgehaald, zijn id-kaart bij stadhuis opgehaald. Dag erna bevallen, dus wel veel eerder echt last, maar echt goed te doen vergeleken met anderen..

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Bij 39w werd het wat zwaarder...
    Wel veel klachten en ongemakken gehad hele zwangerschap...
    Maar kan om alles lachen en geniet er gewoon van dat zoiets kleins en puurs dat kan veroorzaken.

Maar afgelopen dagen veel voorweeën/harde buiken en voorbode op en alles doet zeer en is beurs etc etc.
    Nu word ietsie minder, maar dat is eigenlijk 80% door ongeduld :D

10. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Bij mij werd het met 27 weken beetje te zwaar allemaal, qua werk bedoel ik dan ook, werk in de zorg en heb nu aangepast werk gekregen bij de activiteiten en werk nog maar 2 en halve dag per week, slaap ook al weken slecht en veel last van mn bekken

11. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Dat is voor iedereen verschillend en kan per zwangerschap verschillen. Ik heb het twee keer makkelijk gehad en heb alles nog gedaan tot de laatste dag en dat terwijl ik echt een enorme buik had. Maar dat is pure mazzel geweest.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste geen een moment.
    Echt vrolijk rondgehuppelt tot de bevalling met 41+4.

Bij deze vanaf 38 weken sinds ik echt heel erg moeite heb met lopen en mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen...

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de oudste heb ik het nooit zwaar gevonden.

Deze keer merk ik wel dat het al de derde keer is dat ik zwanger ben. Met 32 weken heb ik een aantal dagen heel veel bandenpijn gehad, zo erg dat ik haast niet meer kon lopen. Gelukkig is dat overgegaan. Nu ben ik 35 weken zwanger en ik voel me zwaar en lomp en heb het steeds benauwd omdat de baby nog zo hoog zit en ik niet genoeg lucht krijg af en toe. Ook veel kleine dingetjes, maagzuur, kramp in m'n benen, best veel harde buiken die soms wel en soms niet pijn doen. Had ik bij de eerste twee allemaal geen/minder last van.

14. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Vanaf deze week. Ik begin nu wat kortademiger te worden en kan ook veel minder goed bukken. Ook ben ik nu sneller moe.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinds een paar dagen hier vind ik, alles gaat ineens veel moeilijker, veel harde buiken ineens, lage rugpijn, wakkere baby in de buik, pijn aan mn buik, moe, niet slapen pff het begint nu wel zwaar te worden ;)

Ze wouden vandaag een growiecho maken van de baby maar het ging zo goed als niet omdat de baby teveel bewoog! Nou ik vond dat hij heel erg rustig was! Dan kan je je wel inbeelden hoeveel hij beweegt als IK vind dat hij veel beweegt ;) dan zie ik soms wel af :p

Jaaa nu word het zwaarder

16. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik vind het de ene dag zwaarder dan de andere...
    Heb super veel goede dagen en dwarrel dan heerlijk door de dagen heen maar er zijn ook dipdagen (zoals gister) en dan vind zwanger zijn een opgave en wil ik dolgraag bevallen :D
    Ach het hoort erbij en ik neem het maar zoals het komt :D

Ben wel heel blij dat vl iedere ochtend de sokken aantrekt sinds een week want dat was echt een opgave aan het worden hahaha...
    Ach en samen kunnen we er heerlijk om lachen...kunnen we alvast wennen als we straks 2 oude besjes zijn en elkaar moeten helpen :D

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij de eerste zat ik een week voor de bevalling nog op mn knieen het kippenhok uit te mesten. Nergens last van.
    Nu bij deze zwangerschap vind ik het vanaf 20 weken al vermoeiender worden. Maar ja, heb nu ook een uk van 1 jaar rondscharrelen...

18. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en vind het nu al een beetje zwaar worden. Maar dat komt ook omdat ik heel erg veel moe ben. En een houding vinden om te zitten of te liggen wordt een beetje lastiger. Maar ik blijf evengoed lekker genieten van mijn zwangerschap :)

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik dacht rond de 30 weken maar als ik terug kijk vind ik het nu pas echt zwaarder worden. En zal alleen maar zwaarder worden :D

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik vond het tussen de 25 en 29 echt zwaar. Ik had veel bandenpijn en bekkenpijn. Ik kon haast niets doen zonder te verrekken van de pijn. Ineens ging het beter en nu huppel ik bijna rond! Echt heerlijk om.zo op te knappen ín de zwangerschap.

De baby is erg druk en ligt veel in de weg, waardoor bukken moeilijk is. Ook ben ik 15 kilo aangekomen, waardoor ik moeite krijg met opstaan vanuit een lage stoel of vanuit mijn hurken. Fietsen gaat niet meer zo snel, omdat ik minder lucht heb. Maar als zwaar ervaar ik dit echt niet! Het hoort er gewoon bij vind ik.

Vriendlief helpt me soms onder de douche (ik zit i.v.m. lage bloeddruk) en dan maak ik ook altijd de vergelijking met later als we bejaard zijn.

Deel Deze Pagina