Wanneer zijn jullie voor het eerst met jullie kleintje gaan zwemmen? Norah is nu 6,5 maand en we willen binnenkort eigenlijk gaan zwemmen. En hebben jullie je kindje vast gehouden in het water? Ik zit namelijk aan de swimtrainer te denken maar die is vanaf 6kg en Norah is nu 5380gr.
Wij willen ook graag gaan zwemmen (bijna 4 maanden)misschien nog te jong? Anders wel op de arm. Ik lees mee
Hier rond diezelfde tijd denk ik. Met de eerste die op tijd was al met 12 weken maar dat was geen succes!
Wij zijn met zwemles begonnen toen ze 3 maanden was. Ik moet zeggen dat de eerste 2 maanden ze het allemaal wat over zich heen liet komen, maar nu vind ze het helemaal geweldig, en ben ik blij dat we door zijn gegaan. Ze is nu helemaal watervrij. Geen bandjes oid overigens, gewoon met mij of met papa in het water.
Ik ben gegaan toen hij voor de tweede keer inentingen heeft gekregen. Ben toen begonnen met les babyzwemmen, super leuk! Tijdens die les heb je het kindje de hele les vast. Ik vond de swimtrainer pas handig toen hij een stuk groter was
wij zijn vorige week gaan zwemmen..hij was toen ruim 4 maanden.. hij is 9 weken te vroeg geboren dus ik heb echt gewacht na de 2e inentingen. ging prima vond het erg fijn. heb de zwemtrainer..ging goed maar vond op onze arm fijner om te zwemmen. echter na 15 minuten uit het water en meteen aan gekleed. vind hem nog te klein om langer te zwemmen
hier word het echt nog afgeraden door de kinderarts teveel prikkels en ze koelen erg snel af natuurlijk. openbaar zwembad mag hij sowieso niet, en babyzwemmen zei ze "je doet het dan voor jezelf en niet voor hem" tja voor mezelf hoef ik het niet te doen hij zou dan evt alleen in een badje in de tuin met warm water mogen.
Zowel de kinderarts en het CB gaven aan pas na 8-9 maanden. En zelfs dan nog liever niet in de periode dat het RS-virus actief is (R- in de maand). J. was bijna een jaar toen ze voor het eerst zwom. Wij hadden een swimtrainer (was ze iets te licht voor geloof ik), maar dat vond ze niets. Gewoon lekker door papa of mama vastgehouden worden.
Haha de ene dus bij 4 maanden de ander pas bij ongeveer een jaar. We moeten binnenkort maar eens kijken en mocht ik het niet vertrouwen vraag ik het wel even na de het pre-dys poli.
Wij zijn gaan zwemmen rond de 4 maanden, en het was echt heeeeeeel erg leuk . Vanaf 1 september begint hier weer babyzwemmen dus dan gaan we elke week. We zijn laatst ook een keer gewoon wezen zwemmen met haar, we hielden haar gewoon vast.