Zwanger na Nuvaring?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Theeleutje, Apr 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Mijn vriend en ik hebben besloten te proberen een kindje te krijgen.
    Ik gebruik nu de nuvaring,, en hiermee ga ik volgende week donderdag stoppen. Dan zijn de 3 weken van deze ring voorbij zeg maar.

Op aanraden van mijn huisarts en gyn ben ik al heel lang niet meer ongesteld geworden vanwege fikse buikkrampen (en oei..... Wat zie ik daar nu weer tegen op....)
    2 keer per jaar laste ik wel een ringvrije week in, maar nooit werd ik ongesteld.

Zijn er hier meer meiden met deze ervaringen? En hoe snel was bij jullie je cyclus weer op gang?
    Ik wil namelijk erg graag (rare zin eigenlijk....) eerst een keer of 2 gewoon ongesteld zijn voordat we het echt gaan proberen.
    Of is dat niet nodig?

2. Dijtsn

Dijtsn Niet meer actief

Na de pil duurde het eeuwen voordat het op gang kwam (nooit dus)..

Na de nuvaring direct.

3. Maia

Maia Niet meer actief

toen ik stopte met de pil voor een kindje (mijn dochter) duurde het 6 mnd voor mijn cyclus weer regelmatig werd. En toen het regelmatig was, werd ik in mnd 2 van de regelmatige cyclus zwanger.

Na de nuvaring werd ik meteen regelmatig en was ik ook in de eerste maand meteen zwanger.

het maandje wachten is niet persé nodig, dat wordt alleen aangeraden omdat je dan de termijn van je zwangerschap goed kunt bepalen, maar buiten dat hoeft dat niet persé.

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Toen ik stopte met de nuvaring was mn cyclus gelijk weer op gang!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Toen ik in december stopte met de nuvaring was mijn cyclus van slag. Nou ja ik werd de eerste keer meteen drie weken ongesteld en daarna opeens niet meer. Eerste ronde direct zwanger!

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Dat zijn positieve berichten!
    We hebben besloten morgenavond de ring er al uit te halen ipv donderdag. Donderdagavond heb ik een avonddienst, en ik vind het eigenlijk toch wel een bijzonder moment!

Nu maar hopen dat alles meteen weer op gang is!

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Succes met zwanger worden!

Ik gebruikte voor mijn 1e zwangerschap de ring, het duurde 9 maanden voordat ik zwanger werd. De 1e maanden was mijn cyclus helemaal van slag.

Ben zelf deze maand met de ring gestopt en wacht op een 1e ongi. Ben benieuwd hoe het deze keer zal verlopen...

Nogmaals succes!!!

8. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Heyy,

Ik ben in januari gestopt met de nuvaring. Toen ontrekkingsbloeding gehad en daarna niet meer... :( Met nuvaring wel gewoon iedere keer in stopweek ongesteld geweest.
    Zit inmiddels op dag 92 en nog geen spatje bloed gezien.

Groetjes Nino

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Bij mij was mijn cyclus ook direct weer op gang, 1 ronde gewacht met klussen en daarna was het raak! :)

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @Nino: jeetje, kan me voorstellen dat dat flink tegen valt zeg......

11. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hopelijk komt het voor jou natuurlijk wel snel op gang...
    Ik ga binnenkort maar eens naar de huisarts.

12. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik was ook gelijk 'op gang' en na 2x zwanger, dus positief!

Dat was overigens voor mij ook een rede om de ring te gebruiken, omdat je hiervan niet hoeft te 'ontpillen' aangezien de hormonen plaatstelijk zijn, en dus ook gelijk uitgewerkt zijn wanneer je de ring verwijderd.

Heel veel succes!

@nino, dat zou ik zeker overleggen met de huisarts ja, zeker omdat het product zelf zegt dat het geen invloed heeft...

13. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Mijn cyclus was, na het stoppen met de nuvaring, behoorlijk van slag :(. Heb veel tussentijdse bloedingen gehad waar geen touw aan vast te knopen was. Ik was uiteindelijk na 7 mnd zwanger!

14. Baco

Baco Actief lid

Jul 24, 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk zwanger na stoppen.....en niet gewacht tot mijn eerste ongesteldheid!
    Met zwangerschapduur etc geen problemen gehad!

Hopelijk is het voor jullie ook gelijk raak!

Ben nu weer begonnen met de Nuva....wil gewoon niet anders meer en het werkt super!

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Inmiddels is de nuvaring er nu anderhalve week uit, en ik heb nog niet eens de ontrekkingsbloeding gehad... Wel buikpijn en last van mijn rug (precies zoals toen ik nog wel ongesteld werd)
    Ik wil nog even wachten, en anders de huisarts maar eens bellen. Ik zou toch minimaal wel een ontrekkingsbloeding moeten krijgen?

16. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    He vervelend theeleutje! Ja eigenlijk had je al een ontrekkingsbloeding moeten krijgen. Heb je eerder ontrekkingsbloedingen ´gemist´?
    Hopelijk zet t toch snel door.

Hier ook nog steeds niet. Zit al ruim over de 100 dagen. Ben gister wel bij de ha geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog.

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ben je al bij de gyn geweest Nino?

Inmiddels 3 weken zonder ring, nog geen drupje bloed gezien.... Wel enorm gevoelige borsten. Wat dat nou weer betekend?
    We wachten maar gewoon af!

18. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hey Theeleutje,

Heb de 10 mei een afspraak bij de gyn.
    Ik had een aantal weken na het stoppen met de nuva ook gevoelige borsten. Vooral steken aan de zijkanten.
    Hopelijk ben je snel ongi... Of is het meteen raak natuurlijk? ;) Dat zou wel mooi zijn.

Share This Page