Ik heb nog nooit iemand ontmoet die in weken of maanden praat, haha..kan me er ook niet aan irriteren als t wel zo zou zijn.
geen idee waarom ze dat doen ik vind het zo stom klinken tot 1 jaar oke daarna is het gewoon 2 en 3 jaar
Wat gaat niet op? Volgens mij beweer ik nergens dat iets voor ALLE prematuren geldt. Ik geef uitleg op de vraag wat gecoerigeerde leeftijd betekent.
Waarom irriteer jij je daaraan? Hier maakte "nog geen 5 weken" aardig wat verschil. Of bedoel je het in combinatie met de leeftijd waarop gecorrigeerd rekenen niet meer nodig zou zijn?
Ik vroeg waarom het je irriteert. Of dat is omdat je 5 weken te vroeg geboren niet zo'n groot verschil vindt met a-terme of dat het je ging omdat in dit geval het kindje dus al voorbij de 1 jaar is en er niet meer gecorrigeerd hoeft te worden? Maar ik denk dat je dus doelt op de leeftijd. In dat geval ben ik het met je eens .
Dat komt alleen omdat ik de woorden 'kadootjes' en 'taart' in mijn post had staan. het blijft een vrouwenforum hè?
Nee, vandaar mijn oprechte vraag die Amdaa heel goed heeft uitgelegd! Blijkbaar maakt dat dus wel uit.
Ik zeg het online wel in maanden betrap ik me steeds op. Meestal gaat het dan over aantal voedingen en doorslapen. Vooral sinds m’n dochter geboren is zeg ik het weer regelmatig, zit 23 maand verschil tussen. Jaa ik weet het, bijna twee jaar. Maar dan zeg ik dus 4 maand en 27 maand. Geen idee waarom. Blijkbaar ben ik dus irritant. In reallife zeg ik wel gewoon twee. Soms nog erbij dat hij van januari is.
@Pipo30 bij exteemprematuren wel. Maar ik merk bij mijn 2, 3 en 4 jarige echt niet meer dat ze 3-5 weken te vroeg waren hoor..
Het gaat niet over de gevolgen van prematuur zijn, dat kun je idd langer merken (al zijn er ook a terme kinderen die dezelfde "achterstand" kunnen hebben) maar over de gecorrigeerde leeftijd. Bij een baby komen er elke maand nieuwe ontwikkelingen bij, vandaar dat 3 of 5 maanden een heel groot verschil maakt. Maar als jouw prematuur 4 jaar wordt en iets niet kan wat veel leeftijdsgenootjes wel kunnen dan maakt het niet uit dat die eigenlijk 3 jaar en 10 maanden is. Er zijn vast nog meer kleuters die hetzelfde niet kunnen. Die gecorrigeerde leeftijd voegt dus niks meer toe. Het feit dat de kinderen prematuur zijn wel uiteraard!
Gevolgen van prematuriteit zijn zeker langer merkbaar, maar zijn zelden uit te drukken in 2-3-4 maanden verschil tussen kalender en gecorrigeerde leeftijd. Bij een groter kind verloopt de ontwikkeling niet meer zo snel dat een verschil van een paar maanden significante invloed heeft. Maw: een kind van 3jaar en 6mnd kan niet veel meer dan een kind van 3jaar en 3mnd.