32 maanden

Discussion in 'Mama en gezin' started by jeshh, Apr 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dat gaat echt niet bij alle prematuren op...zeker niet bij extreem prematuren

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Als ik mijn leeftijd noem zeg ik het ook in maanden hoor!!
    377 maanden. Heel normaal:roflmao:

Hopsatee likes this.
  3. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Ik heb nog nooit iemand ontmoet die in weken of maanden praat, haha..kan me er ook niet aan irriteren als t wel zo zou zijn.

4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik moet altijd aan deze denken wanneer mensen de leeftijd in maanden of weken blijven zeggen :D

Attached Files:

Flamingooo likes this.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,866
    5,138
    113
    Home
    geen idee waarom ze dat doen ik vind het zo stom klinken
    tot 1 jaar oke daarna is het gewoon 2 en 3 jaar

6. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Wat gaat niet op?

Volgens mij beweer ik nergens dat iets voor ALLE prematuren geldt. Ik geef uitleg op de vraag wat gecoerigeerde leeftijd betekent.

tuc likes this.
  7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dat ze na 2 jaar niet meer gecorrigeerd hoeven te worden.
    Dus gewoon een aanvulling op jou antwoord.

8. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Waarom irriteer jij je daaraan? Hier maakte "nog geen 5 weken" aardig wat verschil. Of bedoel je het in combinatie met de leeftijd waarop gecorrigeerd rekenen niet meer nodig zou zijn?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Je ergert je ergens aan of iets irriteert je, niet irriteren aan, daar erger ik me aan ;).

Blijdorp and Schuurpapier like this.
  10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Waarom moet je na bijna drie jaar nog steeds benadrukken dat je kind wat vroeg geboren is?

11. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik vroeg waarom het je irriteert. Of dat is omdat je 5 weken te vroeg geboren niet zo'n groot verschil vindt met a-terme of dat het je ging omdat in dit geval het kindje dus al voorbij de 1 jaar is en er niet meer gecorrigeerd hoeft te worden? Maar ik denk dat je dus doelt op de leeftijd. In dat geval ben ik het met je eens ;).

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier heb je er alvast één van mij :thumup:

Blijdorp and nizzie86 like this.
  13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat komt alleen omdat ik de woorden 'kadootjes' en 'taart' in mijn post had staan. het blijft een vrouwenforum hè?

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee, vandaar mijn oprechte vraag die Amdaa heel goed heeft uitgelegd! Blijkbaar maakt dat dus wel uit.

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ik zeg het online wel in maanden betrap ik me steeds op. Meestal gaat het dan over aantal voedingen en doorslapen. Vooral sinds m’n dochter geboren is zeg ik het weer regelmatig, zit 23 maand verschil tussen. Jaa ik weet het, bijna twee jaar. Maar dan zeg ik dus 4 maand en 27 maand. Geen idee waarom. Blijkbaar ben ik dus irritant.

In reallife zeg ik wel gewoon twee. Soms nog erbij dat hij van januari is.

Blijdorp likes this.
  16. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

@Pipo30 bij exteemprematuren wel. Maar ik merk bij mijn 2, 3 en 4 jarige echt niet meer dat ze 3-5 weken te vroeg waren hoor..

17. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat niet over de gevolgen van prematuur zijn, dat kun je idd langer merken (al zijn er ook a terme kinderen die dezelfde "achterstand" kunnen hebben) maar over de gecorrigeerde leeftijd. Bij een baby komen er elke maand nieuwe ontwikkelingen bij, vandaar dat 3 of 5 maanden een heel groot verschil maakt. Maar als jouw prematuur 4 jaar wordt en iets niet kan wat veel leeftijdsgenootjes wel kunnen dan maakt het niet uit dat die eigenlijk 3 jaar en 10 maanden is. Er zijn vast nog meer kleuters die hetzelfde niet kunnen.
    Die gecorrigeerde leeftijd voegt dus niks meer toe.
    Het feit dat de kinderen prematuur zijn wel uiteraard!

amdaa likes this.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Gevolgen van prematuriteit zijn zeker langer merkbaar, maar zijn zelden uit te drukken in 2-3-4 maanden verschil tussen kalender en gecorrigeerde leeftijd.
    Bij een groter kind verloopt de ontwikkeling niet meer zo snel dat een verschil van een paar maanden significante invloed heeft. Maw: een kind van 3jaar en 6mnd kan niet veel meer dan een kind van 3jaar en 3mnd.

19. jupke

jupke Niet meer actief

Hierbij stoor ik me dan vooral aan de taalfouten :rolleyes:

Blijdorp, Schuurpapier and nizzie86 like this.
  20. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Oh nu ook weer in de lounge.. m’n kind van 16 maanden. Hou op hoor. Je kind van 1.5 jaar dus.:mad:

jeshh likes this.

Share This Page