sinterklaastaart idee

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik verzorg het gebak voor onze pakjesavond.
    Nu wil ik een taart en cupcakes maken. Voor de cupcakes weet ik al wat. Maar hoe zal ik aan de bovenkant de taart afsmeren, ik wil nl een keer geen fondant of marsepeintaart. Dus een lekkere "vulling" bovenop. Ik heb er gezien waarbij ze de bovenkant helemaal volmaken met kruidnoten, maar dat vind ik niet zo leuk. Ik garneer uiteraard wel met kruidnoten en schuimpjes oid.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Aangevette slagroom met kruidnootjessmaak? De kruidnootjes tot poeder stampen en er doorheen roeren. Of speculaaskruiden erdoor?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

baard maken van slagroom 1 klein in vorm gesneden laagje marsepein voor gezicht, dropjes als ogen.

Of zwarte piet en dan met genache afsmeren

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Er zijn een heleboel verschillende pepernoten te koop, misdchien garneren met caramelkruidnootjes, chocoladekruidnoten of chocolaatjes in de vorm van sinterklaas of zwarte piet? Of taaipopjes, kikkers en muizen of kleine cadeautjes?

Ik ga een taart maken met speculaasbodem, luchtige chocoladevulling en slagroom met (chocolade)pepernootjes erop, beetje het idee van chocomel met slagroom en speculaas..

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Heb je hier een recept van?

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
  7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met botercrème (heet dat zo in NL?) afsmeren zoals hier op foto:

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Hou er rekening mee dat kruitnoten vies sloffig worden in de koeling.
    Iets van een speculaas cupcake, met een toef van spijs achtig iets ? Nootje er op en een scuimpje en evt wat kruimels van de cupcake

9. tuc

tuc Niet meer actief

heeft er iemand ook ervaring met een mandarijntjesvulling...mandarijntjes door de botercreme als vulling?? of mandarijntjes ergens anders doorheen?

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Alleen met kwark en dat is erg lekker.

12. tuc

tuc Niet meer actief

madarijntjes door de kwark en dan als taartvulling?? Welke kwark gebruik je daarvoor...mandarijntjes uit blik denk ik he...vanwege de velletjes.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nee, meestal gewoon door de kwarktaart, maar zou niet weten waarom het niet als vulling zou kunnen. Inderdaad helaas wel de mandarijnen uit blik.

14. tuc

tuc Niet meer actief

o ja door de kwarktaart ken ik het idd. Maar nu moet ik een bisquit vullen, 1 laag wil ik dus met iets met mandarijnen vullen...vond het een ultieme sintvulling;)
    Ben bang dat kwark misschien te nat is als vulling?? Misschien beter banketbakkersroom pakken anders en daar mandarijnen opleggen??

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Of door de room roeren? Ik denk als je de kwark (naturel) verstevigt met gelatineblaadjes dat het wel kan trouwens. Ik heb ook wel eens citroenkwarktaart (mona toetje) gebruikt als bisquit vulling en was ook niet te dun, wel een dijkje van botercreme gebruikt.

16. tuc

tuc Niet meer actief

dat is idd ook nog een optie

17. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

18. tuc

tuc Niet meer actief

ik ga hem iig afwerken met witte chocolade ganache....jum jum, en 1 laag vulling met pepernotencreme, en 1 laag wordt dus iets met mandarijntjes...even denken wat ik het handigste vind.

Deel Deze Pagina