Eind van deze week heb ik het gesprek met mijn leidinggevende, over hoe ik straks verder wil na mijn zwangerschapsverlof. Gezien de afhankelijkheid van een extern bureau ben ik genoodzaakt om op maandag,dinsdag en woensdag te werken cq. beschikbaar te zijn. Ik heb er nu voor gekozen om in ieder geval deze dagen terug te komen en op kantoor aanwezig te zijn. Ik wil daarnaast 1 dag thuiswerken (donderdag of vrijdag). Ik probeer nu na te denken over hoe ik het gesprek in moet gaan en wat mijn voorwaarden zijn om voor 32 uur terug te komen. Ik heb dagelijks een reistijd van 1 uur heen, 1 uur terug.. het liefst zou ik zien dat mijn reistijd onder werktijd gaat vallen, maar daar zie ik mijn leidingg. niet zo snel mee akkoord gaan. Voor de drie dagen dat ik dus naar kantoor kom wil ik een reeele oplossing hebben dat ik niet dagelijks de files heb. Moet het kind om half 8 naar de opvang brengen waardoor ik pas rond half 9 (zonder files) op kantoor aanwezig kan zijn. Met 8 uur werken, ben ik dan op zijn minst 5 uur klaar en dan pas half 7 thuis ivm files. Files in de ochtend vallen vaak mee, de middag is echter een crime op dit traject. Iemand anders ideeen, suggesties of ervaringen.
Is met het openbaar vervoer haalbaar bij jou in de regio? Het zou kunnen dat dat veel tijd scheelt. Ik ga in Den Haag wonen en werk in Rotterdam en ga dus ook met het ov, met de auto zou absoluut niet te doen zijn. Ik denk ook niet dat je van je leidinggevende kan verwachten dat de reistijd in je uren wordt meegenomen. Je kiest er immers zelf voor om zo ver van je huis te werken (hun beredenatie he). Een andere reeele oplossing zou ik eigenlijk niet weten. Behalve een baan dichterbij zoeken dan, als je de reistijd te veel vind... Succes ermee!
OV is geen optie, heb daarnaast ook nog een verplichte leaseauto die hoort bij mijn functie. Ik heb veel externe zaken, waardoor OV ook nog eens niet haalbaar is. De beredenatie van dat ik zelf gekozen heb voor ver van huis werken gaat niet op in dit geval. Zij hebben er alles aan gedaan om me te behouden na een verhuizingen van het bedrijf. Een baan dichterbij huis zoeken is nu even niet aan de orde, maar op langere termijn uiteraard wel.
Oke, dat veranderd de zaak. Als zij er alles aan gedaan hebben om je te behouden dan zou je het natuurlijk wel kunnen voorstellen. Desnoods iets van 50-50. Succes!
Kan de vader het kindje niet naar het KDV brengen of ophalen? Die mis ik namelijk in dit verhaal. Je kindje maakt dan ook best lange dagen op het KDV, van half 8 tot half 7, dus misschien kun je het halen/brengen wat anders organiseren.
ons KDV gaat op verzoek een half uur eerder open (7.00 uur) Misschien dat je dan net wat beter voor de files uit komt? evt. misschien toch nog minder gaan werken en daardoor minder lange dagen maken. of het verdelen over meer uren. reistijd als werktijd zien werkgevers idd niet zitten. succes
Reistijd niet als werktijd willen zien lijkt me logisch Dat staat gelijk aan minder werken en een salarisverhoging. Kun je niet vroeg beginnen en vroeg stoppen? Dat je partner, aangenomen dat je die hebt, jullie kleine 's ochtends wegbrengt en jij hem of haar 's middags ophaalt? Ik zie verder niet zoveel oplossingen.
Ik zou je wensen en ideeen wel gewoon aangeven. Nee heb je, ja kun je krijgen. Al denk ik dat die reistijd binnen de werkuren lastig wordt. Maar een dag thuiswerken zou misschien een optie zijn. Ik zou ook even kijken waar je man of een ander wat kan doen qua ophalen en wegbrengen van jullie kindje. En heb je nog gedacht aan ouderschapsverlof? Hoe het precies werkt enzo, weet ik niet. Maar je kunt het eventueel in je overwegingen meenemen? Succes!
hoi me man moest ook verhuizen voor zijn werk zat eerst op 15 min reistijd en nu 75 min. krijgt nu 30 min enkele reis van de baas. Hij begint smorgens vroeg zodat ik de kleine weg kan brengen en hij is om 17 uur weer thuis en haalt de kleine van het kdv op me man wilde eerst ook 1 dag thuis werken maar het werkt niet met een kleintje. 4 uurtjes redt je wel maar geen 8 uur
Die reistijd vind ik inderdaad niet het probleem van je werkgever, maar niet geschoten is altijd mis Tenzij je bent overgeplaatst en daardoor meer reistijd hebt, dan zou ik dat wel redelijk vinden. Ik heb zelf ook 1,5 tot 2 uur reistijd per dag, mijn man zelfs 4 uur. Wij krijgen niet eens alle brandstofkosten vergoed, laat staan de afschrijving of de uren die het ons kost. Kun je je dagen op kantoor niet wat korter maken en dat compenseren met extra thuiswerken? Of juist korte en lange dagen afwisselen. De ene dag een uur eerder weg, zodat je je kind kan halen van het kdv, de andere dag een uur later weg en zo de files missen (mits iemand anders je kind op kan halen).
Vader kan het kindje niet brengen ivm eerder beginnen met werken, wel afhalen vanaf 4 uur. Het is niet de bedoeling dat het kind tot half 7 op de opvang blijft, papa haalt het op na zijn werk.
Er zijn hier opvangen die om 7 uur opengaan, een tweetal, maar ook 1 die om half 8 opengaat. heb nog geen plaatsing voor het aankomend kind, vandaar dat ik even van het "ergste" scenario uitga, dus half 8. 7 uur zou geweldig zijn als het gaat om de files. Ik heb ook nog de mogelijkheid open voor 30 uur, dan kort ik mijn dagen wat in, en ben ik net de files voor. het is allemaal pas en meetwerk... hoopte hier suggesties of ideeen tegen te komen van mama's in hetzelfde schuitje.
Ik zat op 5 minuten van me werk... en nu op 68 kilometer.... mijn man kan het dan wel smiddags ophalen, dus dat is het probleem niet zozeer. Hij is rond 3 uur zeker wel thuis, dan kan hij het tussen 3 en 5 wel ophalen. wil ook weer niet dat het kind een hele lange dag op de opvang zit en zo heeft papa ook wat tijd met zijn kind alleen. Het is meer mijn file/ reistijd waar ik mee zit en waar ik probeer over na te denken. Vrijdag hoor ik hoe mijn leidinggevende staat tegenover reistijd als werktijd. Thuiswerk is geen probleem (kind gaat dan wel naar de opvang)... hiermee kan ik mijn baan iets draaglijker maken .
me man is rond 16 uur thuis maar haalt de kleine pas rond 17 uur op, hij zorgt dat het eten al klaar staat en soms nog even wat in het huishouden doen, ja je betaald toch voor de opvang. dochter breng ik precies om 730 uur
Ik ben even zo emotioneel. Zojuist mijn gesprek gehad en pfff ze weigeren alles wat ik als wens had. Ik snap best dat ze niet overal voor zwichten, maar er was ook geen enkel begrip etc. alle voorstellen zijn van tafel geveegd! Kan nu wel ff janken........!
Nee, helemaal niets :x dat maakt me zo verdrietig. Ik ben nu 7 jaar in dienst en heb nooit troubles gehad. nooit gezeurd over mijn reistijd enz enz.
Wat een eikels! Ik zou je inderdaad goed in het hele ouderschapsverlof gebeuren verdiepen. Wellicht zit daar de oplossing. Ik weet niet welke cao je hebt, maar in sommige cao's krijg je een deel gewoon door betaald als je ouderschapsverlof opneemt.
helaas hier geen CAO :x. Het ouderschapsverlof moeten ze aan mee werken heb ik begrepen. en dat zou voor 5 uur zijn. dus wie weet! anders zal ik om het financiele plaatje draaiende te houden mijn prive bijtelling van me lease auto moeten laten vervallen :x
Ouderschapsverlof is een recht wat je hebt, daar moeten ze dus mee akkoord gaan. Er zijn wel wat andere regeltjes, maar die staan heel duidelijk op internet. Sterkte ermee, het komt vast goed! Denk aan je kindje, die is veel belangrijker dan een stomme werkgever!