Ik ga binnenkort 32 uur werken als verpleegkundige. Nu weet ik niet goed hoe ik de kinderopvang zal regelen. Mijn man werkt regelmatig dus in het weekend en 's avonds/ 's nachts heb ik geen opvang nodig. Ik heb een aantal flexibele dagen nodig maar hoeveel? Standaard 4? Dan is de kans groot dat ik daar bijna nooit gebruik van zal maken aangezien ik ook regelmatig in het weekend zal werken. Of toch standaard 3, en mocht ik dan een keer een dag extra nodig hebben dat op een andere manier proberen te regelen?? Wie werkt er ook 32 uur, onregelmatige diensten en hoe hebben jullie de kinderopvang geregeld?
Ik werk ook onregelmatig en heb al gekeken naar wat er hier allemaal in de buurt is. Waar ik op uit kwam is een flexibel kdv, daar moet je een maand van tevoren alle dagen dat je opvang nodig hebt doorgeven. Is wel iets duurder dan als je vaste dagen hebt. Verder is een gastouder een optie. Maar dan moet je wel iemand vinden die flexibel genoeg is. Waarschijnlijk hebben wij uiteindelijk toch geen opvang nodig omdat moeder en schoonmoeder op gaan oppassen.
Ik werk zlef ook 32 uur per week als verpleegkundige; draai alle diensten (vroeg, laat, nacht en weekenden). Mijn man werkt wel op regelmatige tijden, dus ik heb ook in 's avonds/'s nachts en in het weekend geen opvang nodig. Ik heb gekozen voor een gastouder, omdat de kdv hier in de regio niet zo flexibel zijn. Mijn gastouder is erg flexibel ten aanzien van de opvangtijden. Ik geef haar de opvangtijden door, zodra ik een nieuw rooster heb. Ook heb ik met haar en het gastouderbureau een gemiddeld aantal opvanguren per week af kunnen spreken. In het begin zat ik op gemiddeld 24 uur per week, maar dit heb ik al snel naar beneden bijgesteld. In de praktijk bleek ik Jasmine nooit 24 uur p/w te brengen. Nu hebben we afgesproken een gemiddelde van 20 uur p/w; de ene week zal dit iets minder zijn en de andere keer iets meer.