32 uur werken met jong gezin?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door isabella1980, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Wij werken beiden 32 uur en dat gaat prima. Ja, het is af en toe druk en je moet goed plannen en dingen uitbesteden of gewoon laten.
    Maar ik vind het fijner dan toen ik met ouderschapsverlof 27 uur werkte in 3 dagen. Door die twee dagen vrij in de week liep ik te veel achter de feiten aan, moest ik of 's avonds nog wat doen of tijdens een van die twee dagen thuis toch nog snel wat doen. Het past gewoon niet bij mijn functie. Nu is het veel rustiger. Als ik thuis ben, kan ik echt thuis zijn. En ik merk dat het voor mijn dochter fijner is om 2 dagen ipv 1 dag naar de kinderopvang te gaan.

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook beide 32 uur. En tot deze week ook beide post-doc opleiding erbij. Soms heel pittig, soms echt prima te doen. Meestal hard werken, genieten van thuiszijn maar ook van werk met uitdaging.
    Wat bij ons helpt:
    -poets: is tijd kopen met onze zoon
    -iedere avond alles opruimen (niet altijd leuk maar wel rustgevend en echt minder intensief dan paar x pw doen
    -savonds alle tassen en broodtrommels klaarmaken
    -menulijst maken voor hele week
    -hulp vragen en accepteren van anderen
    -taken in huis echt verdelen
    -veel wasmanden hebben zodat t gesorteerd wordt bij uittrekken en duidelijk is volle wasmand dus wassen
    -intens genieten van vrije tijd: weg studieboek, weg telefoon en 100% aandacht voor elkaar
    -grenzen aangeven maar vrienden: wel naar feestje gaan maar op tijd naar huis

Deel Deze Pagina