Hoi allemaal Ik ben net 6 weken zwanger. Vandaag naar huisarts geweest om dit te vertellen. Eerste controles gedaan (gewicht en bloeddruk). Nu blijkt mijn bloeddruk veel te hoog te zijn. ben best wel geschrokken. Mogelijk speelde dit dus al langer... Morgen opnieuw meten en bloedprikken. Mogelijk kom ik onder controle bij gyneacoloog ipv verloskundige. Wie heeft dit ook meegemaakt? Margot
Hoi Margot, Vervelend dat je nu al met een te hoge bloeddruk zit. Ik heb het ook gekregen, ongeveer in de 30e week van mijn eerste zwangerschap. Vanaf dat moment moest ik ook weer onder controle van de gynaecoloog. Uiteindelijk is mijn bevalling ook ingeleid in de 39e week omdat mijn bloeddruk toen echt te hoog opliep. Helaas is mijn bloeddruk na de bevalling niet meer "normaal" geworden en moet ik voortaan door het leven met een hoge bloeddruk. Nu ben ik zwanger van de tweede, en al sinds mijn eerste bevalling aan de medicijnen. Deze kan ik gewoon blijven gebruiken in de zwangerschap. Normaal gesproken daalt je bloeddruk in de eerste 20 weken, daarna gaat 'ie weer omhoog. Dit is bij mij nu ook wel het geval, maar die medicijnen moet ik blijven gebruiken. Het is misschien rot dat je nu naar het ziekenhuis moet en onder controle van de gynaecoloog komt, maar het is voor jou het beste (meestal is het gevaar van een hoge bloeddruk voor jezelf!). Kan het niet zijn dat je bloeddruk zo hoog was omdat je misschien gespannen was? Of dat je al een hoge bloeddruk van jezelf had? Gelukkig gaan ze je bloed (en urine?) nakijken, dat is alleen maar beter. Ik vond het in het begin niet prettig dat ik de rest van mijn zwangerschap in het ziekenhuis moest komen voor controles (en dat was best vaak), maar uiteindelijk was ik er wel blij mee. Ook mijn bevalling moest daar plaatsvinden, waar ik achteraf ook erg blij mee ben. Leg je er maar bij neer zoals het loopt, alles is voor de gezondheid van jou en je kindje.
hey meid ik had bij week 15 dat hij omhoog ging terwijl hij er voor goed was! moest 2 weken later terug komen en toen was hij gelukkig gezakt... dus het zegt niet altijd iets!
Hier ook een te hoge bloeddruk. Bij mijn zoontje is de hoge bloeddruk begonnen en nooit meer helemaal weggegaan. Begin van deze zwangerschap was hij echter echt veel te hoog ( 180/110) en loop hierdoor bij de gyn en 3x per dag een pil innemen. Als je bloeddruk een beetje te hoog is kan het zijn dat je de eerste tijd gewoon bij de vk blijft en dan later overgedragen word aan de gyn. Bij de gyn krijg je wel vaker echo's en heb het idee dat je beter in de gaten word gehouden maar het is een stuk zakelijker. Vind de vk toch fijner om naartoe te gaan.
Hoi, hoi, Ik heb zelf ook en te hoge bloeddruk, dit was al voor de zwangerschap van mijn dochter! Ik slik hier medicatie voor! Dat is goed te doen en heb een gezonde dochter! Tijdens haar zwangerschap is die volledig netjes gebleven! Bij de miskraam werd ik tijdens de eerste controle gelijk opgehoogd, maar slikte toen wel minder als bij mijn dochter dat is tot nu toe zo gebleven! Qua Gyn, ik loop nu in een ander ziekenhuis en merk dat dit ziekenhuis veel klantvriendelijker is! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Ik had in het begin een te hoge bloeddruk (onderdruk van 100). Nu is deze weer gezakt. Ik moet erbij zeggen dat ik het echt héél rustig aandoe.
Hoi meiden Sorry dat het wat lang duurde voordat ik weer reageer. Druk druk met die feestdagen. Mijn bloeddruk was 170/120 bij eerste bezoek aan huisarts. En met medicatie gestart en binnen 2 dagen was hij gezakt naar 140/65. Huisarts was tevreden. Morgen naar gyneacoloog en verloskundige in ziekenhuis. Ben benieuwd. Weinig klachten, wel erg moe en af en toe een vlaag van misselijkheid. Margot
Hoe vaak is de bloeddruk gemeten voordat je met medicijnen begon, ben je ook nog een paar keer teruggegaan om de bloeddruk op te laten meten?