hoi dames, ik moet met 32 weken een echo ivm met mijn placenta, ze hadden op de 20 weken echo gezien dat die nu voor de uitgang lag zegmaar, maar 9 vd 10 keer was ie bij 32 weken al opgeschoven, door de groei van de placenta. Maar nu heb ik dus met 32 weken een echo daarvoor. Mijn vraag was, is dit een inwendig (eens gehoord van een moeder op mn werk) of is dit toch niet zo? Want kun je dan ook je kindje nog bekijken zegmaar of dat niet? wat wij weten nog steeds niet wat ons beebje nou is, een jongen of een meisje.. en ik d8 wie weet kunnen we het dan zien, maarja als je je kindje dus niet in beeld krijgt.. dan w.s. niet. Iemand hier een idee over, of iemand die ditzelfde heeft gehad?? Groetjes!
Zoals ik overal lees uitwendig, op de 20 weken echo konden ze de placenta immers ook uitwendig beoordelen, en hij is dusdanig groot .. Ook zullen ze je heus wel even naar je kleintje laten spieken hoop voor je dat de placenta is omhoog gegaan, anders moet je een keizersnede toch bij placenta previa?
hee hee Oww zo heet dat dus.. placenta previa oke hahaha ja dan moet je een keizersnede... dat wil ik niet hoor!! maarja als er nix anders op zit.. dan moet het natuurlijk wel... maar goed.. Liever niet natuurlijk Groetjesss en tnhx
Hoi hoi, ik heb met 30 weken een echo gehad om de ligging van de placenta in beeld te brengen. Hij lag bij mij laag aan de voorkant met de 20 weken echo, net niet voor de uitgang. Met 30 weken was hij mooi met de baarmoeder mee omhooggegroeid en is de afstand meer dan zes cm van de baarmoedermond. Dus voor mij niks aan het handje. Ik kan gewoon bevallen, als de kleine goed ligt. De vk heeft bij mij de echo gemaakt en ik heb gewoon een fotootje van de echo meegekregen van de kleine. Die kwam ook wel even in beeld. Ennuh, de echo was gewoon uitwendig. Succes!!
Ik krijg donderdag de echo, Bij mij zagen ze bij de 20 weken echo en bij de pretecho 26 weken dat mijn placenta erg laag ligt. Dus ben benieuwd of hij mee naar boven gegroeit is.
Bij bij lag hij, bij ons tweede kindje ook voor de uitgang en is er een extra echo gemaakt. Eerst uitwendig maar toen was het nog niet duidelijk genoeg en hebben ze een inwendige echo gemaakt. Hij bleek net niet meer voor de uitgang te zitten. Omdat de baarmoeder nog meer zou groeien zou de placenta ook nog een stuk hoger gaan liggen. Uiteindelijk niks meer aan de hand ik ben normaal bevallen.
bij mij ligt ook een gedeelte op de uitgang. zijn jullie onder extra controle geweest? ik moet iig donderdag naar een gynaecoloog ivm bloedingen.
hee dames nou ik moet volgende week vrijdag weer naar de v.k. dus dan krijg ik het nummer weer mee en het formulier om te bellen voor de afspraak. en dan zal ik het wel zien, ben benieuwd! hoop dat de baarmoeder-placenta.. is dat hetzelfde ? wel opgeschoven is, want heb natuurlijk de voorkeur voor geen keizersnede. nou bedankt voor jullie reacties !
Nee, de placenta is de moederkoek, dat is niet hetzelfde als de baarmoeder Meestal groeit de placenta inderdaad netjes mee omhoog. Bij mijn 3e lag-ie ook tegen de baarmoedermond aan, met 34 weken kreeg ik daar nog een (uitwendige) echo voor en toen was-ie mooi mee omhoog gegroeid. Blijft hij (deels) voor de baarmoedermond liggen, dan kun je inderdaad niet vaginaal bevallen en zal het een keizersnede worden. Een geplande keizersnee is overigens niet zo'n ramp hoor, daar herstel je vaak vrij snel van. Zie voor uitleg + duidelijk plaatje: kiesBeter.nl - Medische Informatie, Placenta praevia
Hee tink thnx voor de extra uitleg, gek eigenlijk, er staat in dat tekstje dat het het meest voor komt bij vrouwen ouder dan 35 jaar, vrouwen die meer dan 5 kinderen hebben gekregen haha ik ben 23 en het word de 1e haha er stond natuurlijk ook meestal, niet altijd haha maar goed, er stond ook bij dat de vrouwen die het hebben vaak bloedverlies in de 2e helft vd zwangerschap krijgen, ik heb tot nu toe nog geen last gehad van bloedverlies.. hoop ook niet dat het nog komt... maar goed, even afwachten en dan horen we het vanzelf wel groetjes!
Hier vandaag een echo gehad voor de controle van mijn laagliggende placenta. De vk heeft een half uur lang gekeken en zag dat hij nog laag ligt. Moet morgen naar het ziekenhuis voor een inwendige echo en daar sluiten ze uit of ik een keizersnee krijg, maar vk dacht van wel. Moest me er vast op voorbereiden dat ik morgen dat nieuws mee kan krijgen. Dus het is even afwachten voor morgen
hee rose ahh dat zou wel even balen zijn toch??!! maar heb jij dan toevallig misschien ook tussendoor nog bloedverlies gehad? ik d8 misschien omdat ik het juist niet heb gehad, dat ie dan nu misschien wel goed zou liggen... wie weet heeft het er wel niets mee te maken maar toch ik ga voor je duimen morgen dat je toch alsnog gewoon kunt bevallen! groetjess
Ik heb tot de 14 weken soms bloedverlies gehad daarna nooit meer. Dankje voor het duimen hoopt dat het geluk brengt. Horen we morgen
Joehoe ik hoef geen keizersnee! Placenta lag aan voor en achterzijde maar niet aan de onderkant Ben helemaal happy!
Ik ga voor je duimen! Heerlijk gevoel is dat zeg, als je eerst te horen krijgt dat het bijna wel zeker een keizersnee word
hahaha jaa dat is heel erg super natuurlijk! mijn kindje ligt nu heel vaak savonds wat ik dan heel goed voel overdwars... ik zit al helemaal te denken oh oh, dalijk is dit de favo positie en blijft ie dalijk zo liggen en dan heb ik ook nog es een dwarsligging en moet ik zowiso een keizersnede.. maarja of dat ook zo is.. dat weet ik ook niet natuurlijk hahah
Hallo allemaal, Bij mij zat de placenta met de 20 weken ego ook gedeeltelijk voor de uitgang. En afgelopen vrijdag na een echo heb ik te horen gekregen dat het nu niet meer zo is. Groetjes!
Ik heb ook een echo gehad met 32 weken. Als de placenta erg laag zit kunnen ze het met een uitwendige echo niet goed zien. Hij heeft eerst uitwendig gekeken en daarna nog inwendig om precies de afstand te meten (en die was met 1,5 cm van de uitgang net voldoende!!)
hee judith en deja super zeg dat die van jullie weer back in place zit zodat jullie lekker normaal kunnen bevallen ik hoop het ook snel te weten groetjesss