32 weken echo ivm placenta wie ook?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sannehai, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

goh, ook al duurt het bij mij nog even, ik had tijdens de 20 weken echo ook te horen gekregen dat mijn placenta een gedeelte laag lag (voor de ingang) de echoscopiste zei als hij zo nog ligt na 30 weken wordt het een keizersnee.
    ik moet met 30 weken nog een keer een echo om te zien hoe hij ligt.
    volg dit topic even om te zien wat de ervaringen zijn van andere.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Inderdaad, er stond 'meestal' ;). De wet van de grote getallen kun je niet zomaar toepassen op een individu he :)

Wanneer hoor je het?

Oh, en dwarsligger betekent ook niet altijd keizersnee hoor. Mijn jongste lag ook dwars, die hebben ze gedraaid (er loopt een topic over draaien, ik geloof in Zwangerschap).

3. Tink

Tink Niet meer actief

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hee dames,

vandaag weer bij de verloskundige geweest, heb nu een afspraak staan voor op 1 september volges mij.. dus ben zeer benieuwd wat ze dan zien!

de v.k. zei dat het anders wel een geplande keizersnede werd maar we hopen van niet! hahaha.

en over dat dwarsliggen, ja de v.k. zei dat dat rond deze tijd vaak een voorkeurshouding vd baby was, maar dat dit nog volop kon draaien :)

ik ben benieuwd na de echo;) jullie horen dr wel van al duurt het nog even!

5. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Nou ik kom me ook aanluiten bij de Placenta praevia club...
    Had al te horen gekregen dat de placenta voor de uitgang lag, en vandaag te horen dat hij er echt helemaal voor ligt.. :(

Ik heb regelmatig bloedverlies gehad, en de gyn zei als dit zo aanhield dat ik vanaf 24 weken dan bedrust zou krijgen... Ben dr zooo verdrietig van want ik voel me zo goed

Liefs een verdrietige mama

6. Sannehai

hoi hoi

angela, wat vervelend van het bloedverlies!! hopen dat het nu gwoon ophoud en dat je geen bedrust hoeft te nemen, want dat lijkt me geen pretje nee!

suc6!

7. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ligt hij er bij jou helemaal voor Sannehai? Ben zo benieuwd hoe dit eindigd! Ik las dat het maar bij 2 op de 1000 vrouwen voor kwam, dus dr is nog hoop toch?

Gr Angela

8. Sannehai

bij mij moet er nog gekeken worden,

over paar weekjes heb ik echo en dan weten we het hoe of wat

maar meestal gaat ie door de groei weer omhoog zei ze bij mij. dus dat hoop ik dan ook maar!

9. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Is dit jou eerste zwangerschap?

Mijn 2e. Ik heb de eerste zwangerschap echt als geweldig ervaren en echt genoten. Zelfs de bevalling verliep heel fijn.
    Dit keer toch wel heel anders ook al ben ik pas 14 weken...

Vind je het zelf ook niet heel spannend?

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ook ik heb bij de 20 wk echo te horen gekregen dat de placenta gedeeltelijk voor de uitgang ligt.. en krijg nu 9 september een echo om te kijken of ie s verschoven of niet.. bij mijn derde had ik dit ook en toen was er niets aan de hand.. ik maak me er ook niet druk om hoor.... ik wil uiteraard graag gewoon bevallen, maar wordt t een keizersnee dan denk ik maar zo... dan heb ik dat ook een keer gehad...ik ben er vrij nuchter onder..heeft ook geen zin om me er druk over te maken...toch?? maar ik snap wel heel goed dat je er flink van kunt balen.... zal ik ook wel doen hoor als ik te horen zou krijgen dat t een geplande keizersnee gaat worden.. gewoon bevallen is nu eenmaal prachtig..en hoe zwaar ook.. ikdoe t graag..whahaha...
    Maar goed.. tis even afwachten, maar ik ga er eigenlijk van uit dat er niets aan de hand is....

wel fijn dit topic...

blijf t volgen....

11. Sannehai

@angela,

jep dit word ons eerste kindje, erg spannend allemaal ja! haha maar dat blijft het volges mij toch wel.

@ichtus

ja ik maak me er ook niet te druk om hoor, ik zie het wel, en de echo vrouw zei toe nbij de 20 weken dat hij bij 9 vd 10 vrouwen door de groei omhoog ging, dus daar ga ik eigenlijk ook meer van uit.

maarja mocht het wel een k.s. worden, dan is het ook maar zo komt wel goed, zolang de kleine maar gezond is :)

12. Sannehai

Hoi dames!

wou nog even laten weten dat ik mijn echo heb gehad, en dat ook ik gewoon mag gaan bevallen :D:D joepie!

13. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik zag dit topic, denk toch even reageren.. Ben ook 23 jaar, 1ste zwangerschap en mn placenta zit nu voor maar ik krijg bij 32 weken een echo vanwege de grote van de baby.. Hij was bij de 20 weken echo te zwaar.. Ook de placenta en de diepteligging van de foetus kunnen problemen gaan veroorzaken..
    Voor mij duurt de volgende echo nog wel eventjes, maar dus ook een beetje hetzelfde probleem :S

14. Sannehai

oww juffie spannend zeg!

suc6 alvast!

15. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Is het toch nog allemaal goed gekomen met ons haha en kunnen we gewoon gaan puffen straks ;)

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    super Sannahai.. nu ik nogl.. volgende week woensdag weet ik t..

17. Sannehai

oww spannend ichtus ik duim ook voor jou!

@rose hahah ja wij kunnen gewoon gaan puffen, hoop de rest vd meiden hier ook:) hahah

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ook ik mag gewoon gaan bevallen.. placenta ligt goed..

ze kon zelfs zien dat de kleine haar had....whahahaha.. wist niet dat dit waarneembaar was op een echo.. nou ja.. meisje deed t geweldig..

19. Sannehai

Hee super joh :D

moe je zien hoeveel meiden he hier dus al gehad hebben en dan Gelukkig toch gewoon kunnen bevallen, echt wel fijn hoor!

Groetjes!

Deel Deze Pagina