32 weken echo: verwijde nierbekken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Amber1983, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber1983

Amber1983 Lid

3 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft hier ook ervaring mee?

Vandaag de 32 weken echo gehad omdat bij de 20 weken echo naar voren kwam dat het linkerniertje iets verwijd was. Vandaag was op de echo te zijn dat beide niertjes verwijd waren 11,8 mm. Daarom moet ik nu naar het ziekenhuis om een uitgebreid echo onderzoek te laten doen.
    Het kan nu zijn dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en dat ons kindje direct naar de geboorte antibiotica krijgt omdat het anders grote kans op infecties heeft aan de niertjes.

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb er geen ervaring mee,maar wil je wel even sterkte wensen!;)
    Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Bij ons was met de 20 weken echo (GUO in het UMCG) hetzelfde te zien, rechter nierbekken was boven de norm (6 mm), verder heeft ons meisje ook maar 1 slagader in de navelstreng en vonden ze 3 vleesbomen waardoor ik onder controle van de gyn in ons streekziekenhuis ben gekomen. Nierbekkens zijn nu beide vergroot, niet heel extreem maar genoeg om het in de gaten te houden. Er is een risico dat de kleppen in de urinebuis niet goed sluiten en/of dat door de vergrootte nierbekkens er makkelijk urine in blijft staan. Dit maakt dat je kindje sneller een blaasonsteking kan krijgen. Bij geboorte maken ze dan vaak een echo om te kijken hoe het ervoor staat en ze geven vaak preventief antiobiotica. Dit omdat er een kans is dat je kindje geboren wordt met een blaasonsteking en veel artsen dit niet herkennen of het nog niet goed zichtbaar is. Het is om te voorkomen dat je kindje nodeloos pijn heeft.
    Moeten over 2 weken ook weer naar het UMCG voor een uitgebreide echo.

Moet zeggen dat ik er effe over gedaan heb om alle zorgen een plekje te geven maar het schijnt dat dit qua ernst best meevalt. Al blijft het heel spannend en vind ik de echo over twee weken ook wel spannend.

Deel Deze Pagina