32 weken en regelmatige harde buiken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Olifantje, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Maandagavond kreeg ik last van menstruatiepijn, dit trok weg toen ik ging slapen.
    Toen kreeg ik er gisterochtend weer even last van, maar dit trok 's middags weg.
    Maar gisterenavond kreeg ik 2-3 uur lang absurd veel harde buiken. :( Ik heb toen niet gekeken hoelang ze duurde en hoeveel tijd er tussen zat.
    Vanochtend had ik hier geen last meer van, maar sinds vanmiddag zijn die harde buiken er weer. :$
    Dus ik ging kijken hoelang ze ongeveer duurden en om de hoeveel tijd. Ze komen om de 3 minuten en duren ongeveer 1 minuut.
    Maar ze doen dus niet echt pijn.. ze zijn alleen een beetje vervelend..

Wat moet ik hier nu mee? :( Toch de verloskundige bellen? Op de website van de verloskundigepraktijk staat dat ik naar het spoednummer mag bellen als de harde buiken regelmatig zijn EN pijn doen, maar ze doen dus geen pijn..
    Dit is mijn eerste zwangerschap/kindje en ik heb dus geen flauw idee wanneer het echt spoed is qua harde buiken. :(

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn gynaecoloog zei dat als mijn harde buik niet zou verdwijnen als ik even zou uitrusten op de bank dat ik moest bellen. Dat heb ik na 3 dagen een harde buik gedaan maar daar is niets uitgekomen. Ik ben in het ziekenhuis helemaal nagekeken (ctg, bloed op zwangerschapsvergiftiging, inwendige en uitwendige echo en urine). Uiteindelijk bleek ik blaasontsteking te hebben waardoor die harde buik veroorzaakt zou kunnen worden. Ik heb nu mijn antibiotica kuur een week geleden afgesloten maar mijn buik is nog steeds hard. Niks aan te doen. Vervelend is het wel want hij kan af en toe flink pijn doen. Als je twijfelt zou ik gewoon de verloskundige bellen. Met zo;n ctg zit je minimaal een half uur naar het hartje van je baby te luisteren en dat is heel geruststellend en fijn... Het hoort volgens mij ook bij deze fase hoor... ik was 34 weken toen ik er last van kreeg...

3. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou in bad gaan liggen/douchen of een warme kruik op je buik en kijken of het rustiger wordt. Blijft het zo actief zou ik echt de vk even bellen.
    Succes!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik had bij mijn jongste zoon al heel vroeg harde buiken, deze zakte af zodra ik stil zat...maar zodra ik weer wat ging doen werd het weer net zo erg.
    Bij mijn dochter had ik vanaf 25 weken al heel veel harde buiken,... op een gegeven moment kreeg ik er echt pijn bij.. net alsof ik beginnende rug/been en buik weeen kreeg. Ik herkende de pijn van de bevallingen van mijn jongens. Het zakte niet af dus ik heb gebeld... Ik mocht direct komen naar het ziekenhuis (onder controle gyn).... alles werd gecontroleerd. Ik had al behoorlijke voorweeen en ik moest plat.. tja en dat met 2 kinderen. Kreeg toen te horen als ik dat niet thuis zou kunnen dat ik in het ziekenhuis opgenomen zou moeten worden.
    Dus vanaf 25 weken lag ik plat ... vanaf 37 weken mocht ik pas wat meer.

Ik wil je niet ongerust maken met mijn verhaal want zolang je geen pijn/ weeig menstuatie pijn voelt hoef je je vaak geen zorgen te maken. Maar doordat ik het op 2 manieren heb gevoelt kan ik je 2 verschillen vertellen.

Voor jezelf zou ik wel bellen, om jezelf gerust te stellen.

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb vanochtend maar naar het telefonisch spreekuur van de verloskundigepraktijk gebeld en ze vroeg me of de harde buiken pijnlijk waren en toen zei ik nee.
    Toen zei ze dat het kon dat ik een blaasontsteking heb, dus heb daarnet een beetje urine naar de huisarts gebracht voor controle. :)
    De urine zag er wel wat troebel uit, maar goed.. ben wel benieuwd of het dus een ontsteking is.

@Birgitte: Het is dus zo dat ik al anderhalve week thuis zit omdat mijn contract niet verlengd werd.
    Dus de harde buiken krijg ik ook als ik op de bank zit. Toen ik de harde buiken gisteren aan het timen was, zat ik eigenlijk ook al even op de bank te "rusten".

@wennepen: Bedankt voor de tips! Ik zal het eens proberen als de harde buiken weer regelmatig komen.

@mama1984: Zo vanaf week 25 al voorweeen. :$ Gelukkig hielp het plat liggen wel en kwam je meisje niet te vroeg.

6. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben 28 wk en heb ook veel harde buiken. Je kunt proberen wat rustiger aan te doen, lastig weet ik, of een warme kruik er tegen aan houden.

Ik moet van mijn vk aan de bel trekken als het er meer dan tien per uur worden. Maar bij mij zijn ze wel pijnlijk.

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Vervelend he... en er is ook niks aan te doen behalve kruiken en rusten... ik kan jullie aanraden om lekker te gaan zwemmen... Dan voel je die harde buik niet en dat is heerlijk voor een uurtje!

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Helaas, ik blijk dus een blaasontsteking te hebben. Had ik echt niet verwacht.
    Ik ging de afgelopen week wel vaker naar de toilet om te plassen. Afgelopen nacht zelfs om de 2 uur, maar ik dacht dat dat door de zwangerschap kwam. :)
    Morgen even een kuurtje halen bij de apotheker en hopelijk ben ik er snel vanaf.

Deel Deze Pagina