27 weken zwanger ik heb het heel erg benauwt kan soms moeilijk adem halen...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Orchidee26, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb last van moeilijk adem halen ik krijg het heel erg benauwd, ik voel een druk tegen mijn maag en dat zorgt ervoor dat ik het heel erg benauwd krijgt hoelang gaat dit duren.

De gynecoloog heeft gezegd dat ik het nog benauwder ga krijgen in het later periode wie heeft er nog meer hiervan last...

Groetjes,

Orchidee

2. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi, ben zelf 22weken en sinds gister heb k momenten dat k het zo benauwd heb dat k voor mn gevoel echt naar lucht moet happen. Heb er ook hartkloppingen bij en voel me dan ook echt naar. Bij de 1e heb k t zo niet ervaren dus wat t nu precies is? Over 2 weken weer naar de vk dus ga t dan wel bespreken want voelt soms alsof k zo neer kan vallen.

3. Jasjeinkwadraat

21 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot ongeveer 35 weken groeit je baarmoeder, waardoor je longen wat minder ruimte krijgen. Daarna gaat vaak het kindje indalen, en dat geeft jou dan weer meer ruimte om te ademen. Dus je klachten zouden nog wel ietsje kunnen verergeren.
    Nu moet ik zeggen dat ik er zelf ook last van had en beetje bang was dat het erger zou worden, maar het valt mij alles mee. Benauwd en hartkloppingen en ik kreeg het dan heel warm. Ik ben nu 36 weken zwanger en heb t minder benauwd dan eerder. Het schijnt ook met je hormonen en hersenen te maken te hebben, dus misschien wordt het met de veranderingen in hormoon levels juist wel weer minder!

Gewoon een beetje op je houding letten zodat je longen zoveel mogelijk ruimte hebben en oppassen dat je je niet teveel inspant. Hoewel t een heel naar gevoel is, kan die benauwdheid geen kwaad.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook eentje.. Zelfs met een hyperventilatie aanval 2 weken terug. Maar het verschilt hier erg per dag. Vandaag weer een slechte dag, maar muppet zit dan ook hoog. Andere dagen juist beter. Dus het hoeft niet altijd zo irritant te zijn ;)

5. sSanneke

sSanneke Actief lid

21 mei 2010
    196
    0
    0
    Hier ook hetzelfde, baby is nog niet ingedaald en ik heb echt wel 3 tot 4 'aanvallen' per dag.. begin ik te zweten en moet ik kokhalzen en dan sta ik echt op het punt om flauw te vallen.
    Echt verschrikkelijk! vk zegt combi van lage bloeddruk en je baby die zo hoog zit.
    Enige wat mij een beetje helpt is als ik het aan voel komen rechtop te gaan zitten, door neus inademen en door de mond weer uit.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had laatst een werk-afspraak bij een longarts. Die zei dat alle vrouwen iets hyperventileren tijdens de zwangerschap. En met die andere factoren, heeft de een er meer last van dan anderen. Komt door een van de hormonen die je aanmaakt (pro-nogwattes).
    Dat hormoon wordt zelfs gebruikt bij mensen die in hun slaap slecht ademen, en dus wat stimulatie nodig hebben..

Leuk weetje, helpt alleen niks tegen de kortademigheid ;)

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb er ook heel veel last van gehad. Wist op een gegeven moment niet meer hoe ik moest zitten of liggen...
    Bij yoga heb ik een andere manier van ademen geleerd die me er helemaal vanaf heeft geholpen. Probeer dit eens op een rustig moment:
    Ga rechtop staan en zet je handen in je zij (duim aan de rugkant en de overige 4 vingers aan de buikkant).
    Schuif je handen iets omhoog tot ze ter hoogte van je onderste ribben zitten. Adem in door je neus en probeer daarbij je borstkas uit te zetten. Je handen worden een beetje naar buiten gedrukt. Adem uit door je mond. Je borstkas krijgt wordt weer wat kleiner en je handen gaan weer naar binnen. Probeer je te contentreren op je ademhaling; als dat makkelijker voor je is dan sluit je je ogen. Als je aandacht wordt afgeleid probeer je dan weer te concentreren op je ademhaling.
    Elke keer als ik benauwd was dan paste ik deze techniek toe en op een gegeven moment werd het een automatisme. Ik heb nu nog maar heel zelden last van benauwdheid.
    Succes er mee...

Deel Deze Pagina