kots en kots misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessi, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    OKe hallo zwangerschapsmisselijkheid!!!!

Wat voel ik me beroerd ik heb steeds zooooo'n honger maar alles wat ik eet gooi ik er bijna allemaal weer uit. Heb al medicatie maar dat werkt niet heel goed. Als het maandag nog zo is bel ik nog maar eens naar de huisarts.

Hebben jullie nog tips?

Liefs Jessi

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Sowieso langs de ha gaan! Proberen te drinken en opletten dat je niet uitdroogt.

Ik ben heel mijn zwangerschap misselijk geweest. Ik kon mij nergens toe zetten.

Ik hoop dat jij je snel beter voelt.

Misschien wat eten voor je opstaat.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Slappe thee zonder suiker, droge cracker, beschuit, rijstwafels.
    Het stelt niet veel voor maar zijn een van de lichtste voedingsmiddelen om te verteren en zorgt ervoor dat je maag in werking blijft. Probeer anders maagbescherming of andere maagtabletten (als je die mag hoor) on combinatie met eten. Dat wil een maag die van slag is nog wel is kalmeren

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Welke medicatie heb je en hoelang en hoeveel? Kan vaak een paar dsgen duren voordat het goed werkt. Belangrijk dat je veel drinkt dsn word het beter opgenomen in je bloed. En belangrijk dat je het op vaste tijden neemt. Er moet zich een soort spiegel opbouwen in je bloed. Deze mag niet teveel dalen maar moet een beetje contstant blijven om goed te kunnen werken. Hier kreeg ik bijv emefasene.2 tot 3 x. Dit was niet genoeg, 1 erbij en strikt om de zoveel uur en misselijkheid was weg.

Zoveel mogelijk kleine dingetjes eten waar je wel tegen kan. Maag moet gevult blijven anders grotere kans op misselijkheid. Kleine slokjes coca cola zonder prik wil ook nog wel eens goed helpen. Gember. Sea bands om je polsen. Veel rusten. Als je moe bent word de misselijheid vaak erger.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Slokjes gewone coca cola regular hielpen mij enorm!

6. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou ook ors halen! En dan kleine slokjes nemen totdat je glas op is. Is om je vocht in je lichaam weer in balans te krijgen tegen uitdrogen :) ik ken het helaas de misselijkheid af en toe overgeven maar gelukkig niet alles wt ik eet/drink. En wat ze hier boven zeggen licht verteerbaar eten eten :) succes !

7. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ik heb helaas geen eettips. Bij mij hielp ook echt niks, ook de medicijnen niet. Ja de scherpste kantjes, maar nog continu spugen.

Wel als advies om steeds, de hele dag door, kleine slokjes te drinken. Zo heb ik voorkomen dat ik niet uitgedroogd raakte en ook niet opgenomen hoefde te worden. Drinken is het belangrijkste als je zo misselijk ben.

Ik ben zes weken thuis geweest van het werk, omdat ik niets anders meer kon dan spugen of ik nu wel of niet at. Vanaf deze week ben ik weer voorzichtig begonnen met werken.
    Ben nog steeds wel misselijk en moet nog weleens spugen, maar het is gelukkig niet meer de hele dag door. Eet wel alleen nog crackers en kaakjes.
    Hopelijk ben jij er wat eerder vanafa en voel je je snel beter.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik was deze zwangerschap ook enorm misselijk en kon alleen maar spugen ...tot gal aan toe.... Ik heb hetzelfde als grace gedaan, kleine slokjes de hele dag door om zo uitdroging te voorkomen

Medicatie hielp hier ook niet,maar sinds deze week voel ik me een stuk beter en heb zelfs nog niet gespuugd in 4 dagen dus ik heb goede hoop dat het nu over is met het spugen ...en de misselijkheid ook snel weg is

Deel Deze Pagina