we willen wachten met vertellen dat we weer zwanger zijn tot we een echo in onze hand hebben. maar o die smoesjes die je af en toe moet vertellen: op een feestje: ach 1 pilsje kan toch als je (stom toevallig elke keer) moet rijden smoes: nee, dat kan ik niet maken (terwijl ik degene ben die altijd zegt: ach 1 pilsje kan geen kwaad) moest vandaag eigenlijk mijn verstandskies laten trekken en mijn schoonmoeder past op de andere kids, de arts wou het nu niks doen wat ben je vroeg terug en hebben ze niks gedaan? smoes:stom toevallig was de dokter ziek....en bellen nee, dat hadden ze niet gedaan... oppas regelen voor naar de verloskundige toe te gaan,zusje even lief aankijken...maar waarom... smoes: tja we hebben gesprek op de creche van de oudste...duurt dus ook niet zo lang zou toch wel makkelijker zijn als mensen het wisten...ben zowat door mijn smoezen heen en het valt niet mee om iets te bedenken elke keer. het voelt ook niet lekker om (misschien wel een leugentje voor eigen bestwil) te moeten liegen. wat zijn jullie smoesjes zoal, misschien zit er nog iets tussen wat ik kan gebruiken.
ik rookte en dronk.. nou daar werd natuurlijk gelijk op gereageerd. gek werd ik ervan. en ja dan krijg je van die domme smoesjes, ben niet lekker, moet morgen vroeg op (nou daar had ik anders ook niks van) en dan hoor je als je het verteld, ja ik wist het!!! leuk, verassing verpest... daarom heb ik er nu voor gekozen om gewoon te zeggen dat we een meid krijgen dan hoef ik daar ook geen dingen over te liegen.. want als je je dan verspreekt is het oohhh weet je het?? nou ik had er geen zin in.. succes nog even met liegen.. hoop dat je snel een mooie echo hebt....
Als iemand je alcohol wil aanbieden, kun je zeggen dat je antibiotica slikt (daar mag geen alcohol bij ) Je zou ook kunnen overwegen om mensen die dicht bij staan (zoals je zus of je moeder) het wel te vertellen. Dan heb je ook een medestander voor de rest.
hier wist iedereen het met 7 weken en met 4 a 5 weken, na pos. test mijn en zijn directe familie. Ik zou ook niet weten waarom ik het verborgen zou willen houden, als het fout gaat wil ik ook dat ze het weten en dat ze me kunnen steunen. (directe fam.) bij colin ook met 7 weken vertelt, het kan altijd fout gaan dus ik zie geen meerwaarde om het verborgen te houden na een pos. test Voor de buitenwereld was het voor ons geen punt om het 2 a 3 weken verborgen te houden, je kan een 14 daagse antibiotica kuur hebben, daarna kan je het vertellen.
Tsja het is voor een goed doel dus ik vond het vrij simpel haha. Geen biertje, nee idd geen biertje. Waarom? Kan er ook weleens geen trek in hebben Ontsteking onder je verstandskies (dan kunnen ze hem EN niet trekken EN je krijgt antibiotica dus mag geen alcohol) De hele dag al last van je maag. Je hebt thuis al een biertje genomen en je bent de BOB. Neem er straks wel 1. En bij alles wat je niet mag of even geen trek in hebt kan je gewoon zeggen mwoah voel me niet zo lekker, mijn maag is van streek door het warme weer, heb niet zo'n honger nu, geef mij maar ijs met dit weer Alleen de eerste afspraken vond ik moeilijk want midden op de dag aan je moeder vragen of ze even op de winkel wil passen....oei... Daar was geen smoes voor te verzinnen, want tsja....als je 1 keer eh zegt denkt je moeder (die je door en door kent) dat je een enge besmettelijke ziekte hebt want je klinkt ook een beetje vreemd dus WAT IS ER AAN DE HAND????? (en dan een klein snifje erbij voor het effect) Moeders wist het dus heel snel
Bij de eerste hebben we het met 9 weken verteld. Dit keer willen we dat weer doen, alleen weten mijn zwager en schoonzusje het al. Het was ze opgevallen dat ik opeens geen koffie en wijn meer dronk (terwijl ik nooit oversla). Ze vonden het wel grappig om het rechtstreeks te vragen, dus hebben we er maar niet omheen gedraaid. Waarom wij het nog niet met een week of 7 aan directe familie vertellen: ervaring van de vorige keer is dat sommigen van de familie vinden dat ze het die en die en die toch wel mogen vertellen (al had ik gezegd dat ze het nog even voor zich moesten houden) met als gevolg dat 2 dagen na het vertellen een hele hoop mensen het al wisten. Krijg met 9 weken de eerte echo, dus leek ons een mooi moment om het daarna te vertellen.