32 weken groei echo vaginaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door myrtminicooper, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrtminicooper

24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Ik heb volgende week dinsdag bij 32+1 een groei echo. Nu zei mijn vk dat ze die vaginaal doen omdat ze moeten opmeten hoe t met mijn placenta zit, die lag voor de uitgang en moet er minstens 5cm boven zitten voor natuurlijke bevalling. Maar als je al zover bent is t toch gevaarlijk om een inwendige echo te krijgen dacht ik? Meer mensen met deze ervaring?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom zou dat gevaarlijk zijn....?

3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Nee hoor, is niet gevaarlijk. Toucheren en strippen kan per slot van rekening ook nog. En inderdaad, als ze willen weten hoe het met je baarmoedermond zit, is inwendig handiger. Ik moet straks hetzelfde, had ook de placenta voor de uitgang met 20 wkn.

4. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    it is not dangerous to get vaginal scan at any point in the pregnancy.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb vorige week (met 33w0d) een groei-echo gehad en er is ook naar de placenta gekeken, die met 22weken nog voor de uitgang lag. Ze hebben eerst door mn buik gekeken, maar moest toen toch vaginaal om het allemaal voor de zekerheid uit te kunnen sluiten. Ze meten dan ook op of de placenta ver genoeg van de opening af ligt. Ze moesten ook best wel aan mijn buik trekken omdat het kindje al was ingedaald.

6. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook inwendig gehad bij de groei/liggings echo met 36 weken.

7. myrtminicooper

24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Ah oke! Ik was er echt verbaasd over.. was bij jullie de placenta nu wel hoog genoeg? De vk had t erover dat ie 5cm erboven moet zitten anders heb je kans op giga bloeding en wordt t dus keizersnede..
    Kijken ze bij vaginale echo alleen daarnaar of meten ze ook de kleine op lengte en gewicht? Ik neem mn schoonmoeder mee en hoop dat we de kleine wel goed te zien krijgen!

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Waarschijnlijk wordt alleen het kijken naar de placenta vaginaal gedaan en de rest door de buik. Geen enkele vrouw zit erop te wachten om langer dan noodzakelijk met zo'n ding in zich te liggen. De meeste vk's/gyns weten dat ook wel. Al heb ik er wel eens iemand nadrukkelijk aan moeten herinneren! Gewoon vragen of zeggen dus

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zag bij de controle van de placenta (dus vaginaal) weinig tot niets van wat er op een baby moest lijken.

Maar bij de buikecho wel

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewaarlijk is het niet wel is iets wat kan weeen opwekken en ontsluiting. Of bloedverlies. Maar op die termijn is niet erg als je verder geen aanleiding heb voor

11. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    placenta moet minimaal 2.5 cm van opening afliggen om vaginaal te mogen bevallen zonder dat er moeilijkheden worden verwacht, dus 5 is wel heel ruim genomen

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee hoor, is niet gevaarlijk. Ik wilde juist graag de vaginale echo omdat ik het echt echt heel zeker wilde weten.
    Bij mij was ie met 33 weken 4,5cm van de uitgang weggegroeid! :D

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier niet vaginaal gehad maar mijn placenta lag ook hoog genoeg.

14. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Nee joh, met een vaginale echo kun je geen weeën of ontsluiting opwekken. Hooguit iets bloedverlies.

15. Koon

Koon Niet meer actief

#15 Koon, 18 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2015
    Je moet niet te hoge verwachtingen hebben van deze echo. Je kindje is veel te groot om te meten en om überhaupt compleet in beeld te krijgen.
    Wij konden toen wel redelijk goed zijn snoetje zien, dat was wel leuk!

16. Anneboy

Anneboy Lid

20 jul 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit gehoord dat een inwendige echo gevaarlijk zou zijn. Maar om je misschien wat gerust te stellen; ik heb vanochtend, bij 32 weken, een echo gehad bij de gynaecoloog en ze deed eerst een buikecho. Daarop zag ze meteen dat de placenta hoog genoeg lag en een inwendige echo was dus niet nodig :)

Ik hoop dat ze bij jou ook aan een buikecho voldoende hebben :)

Deel Deze Pagina