Nr 1 lag met 32 wkn met hoofdje naar beneden. Nr 2 lag met 36 wkn pas met hoofdje naar beneden, net voordat ik naar gyn doorverwezen werd. Nr 3 lag met 37 wkn pas met hoofdje naar beneden, zat al bij de gyn om het over draaien te hebben, maar dat bleek dus niet nodig. Nr 2 en 3 zijn gewoon thuis geboren, hoofdje eerst dus
Ons meisje lag in onvolkomen stuit. Daar kwamen we pas een dag voor de geboorte achter tijdens de echo die ik had omdat ik al ruim n week overtijd was, om de kijken of er nog genoeg vruchtwater was. Eerste wat ik dacht was dat ik dus een ks zou moeten hebben. Maar na gesprek met de gyn toch voor een stuitbevalling kunnen gaan en dat is gelukt! Toch wat minder nadelen dan een ks. Maar er zitten wel voorwaarden aan om een normale bevalling te proberen. Kindje mag niet erg groot zijn en alles moet vlot verlopen. Maar er is een heel team bij om goed te helpen, dus k durfde het wel aan. Bij mij is de kleine na ongeveer 32 weken niet meer gedraaid, maar dat kan dan echo nog wel hoor! Mocht dat niet gebeuren, vraag dan echt aan de gynaecoloog wat de opties zijn, want het hoeft dus niet per definitie een ks te zijn! Succes iig!
Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit. En met 36 weken lag hij ineens goed. Indalen deden ze bij mij pas tijdens de bevalling, en tot die tijd kunnen ze volgens mij vaak nog wel draaien.