Zwangerschapstest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra87, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra87

sandra87 Lid

27 jan 2014
    31
    0
    0
    Hallo dames,

Ik vroeg me af of de clearblue testen ook aangeven hoelang je zwanger bent en of dit ook klopt. Omdat je nl 2 weken cadeau krijgt.

Ik ben zwanger heb al getest met een vroege zwangerschapstest. Maar nu wil ik graag weten hoelang. Op internet heb je van die site's waar je dat kan uitrekenen en die geeft 4 weken aan. Kan je dit gewoon aanhouden of klopt dat ook niet altijd? 4 weken lijkt me nl best al wel lang.....

23 mei was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Op internet zijn die 2 weken extra ook al erbij gerekend.
    Via een echo weet je toch pas hoever je precies bent.
    Waarschiijk ben je tussen de 4-5 weken.

Gefeliciteerd!

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    De clearblue geeft een indicatie van de tijd na de eisprong. Hier moet je nog die twee weken voor de eisprong bij optellen.

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij CB wordt het vanaf je eisprong gerekend.
    Ik kreeg 2-3 weken terwijl het bijna een week na NOD was. Ik was dus vijf weken zwanger.

5. sandra87

sandra87 Lid

27 jan 2014
    31
    0
    0
    Oke dankje! mijn zusje raadde de clearblue aan maar dat vind ik niet echt nodig omdat ik het ook al op internet kan uit rekenen. Ongeveer dan.

6. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn twee 'manieren' om te tellen hoe lang je zwanger bent: 1) vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en 2) vanaf de dag van je eisprong. Tussen deze twee momenten zit bij een relatief normale cyclus ongeveer 2 weken. Omdat veel vrouwen niet exact weten waneer ze hun eisprong hebben wordt vaak de eerste manier telling aangehouden. Echter de Clearblue meet een hormoon dat pas vrijkomt nadat de eicel bevrucht is, dus na de eisprong. Vandaar dat je bij het aantal weken dat Clearblue aangeeft 2 weken optellen om de duur van je zwangerschap te berekenen. Je krijgt dus als het ware 2 weken 'cadeau'.

Ik weet van vriendinnen en van mezelf dat er naast de 'gewone streepjestest' vaak nog een Clearblue test wordt gedaan omdat het gewoon zo ontzettend fijn is om echt 'Zwanger' in het schermpje te zien staan...

Deel Deze Pagina