Welke cursus en water bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tweekids, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oke ik ben me weer aan het verdiepen in wat ik wil. Bij Sylvano de cursus samen bevallen gedaan maar niet alles avonden meegemaakt omdat ik me te laat had ingeschreven en ook met 38 weken beviel dus geen puf les en ontspanningsoefeningen gehad. Ik ging blanco de bevalling in en dat was een ware hel van 26 uur met ruggen prik en remifentonil. Dit wil ik dus niet meer.

Nu wil ik sowieso een cursus gaan doen, maar wat? Hypno birthing (ben absoluut niet zweverig.) Of gewoon zwangerschapsyoga?
    Het gaat mij er om dat ik ontspannen e bevalling door kan maken.

Nu wil ik waarschijnlijk in het kraamhotel bevallen omdat ik een bad huren thuis veel en veel te duur vind. Daar ben je van alle gemakken voorzien en toch dicht bij het ziekenhuis voor eventuele pijnbestrijding.
    Maar heeft iemand dat wel eens gedaan hier? En hoe is dat bevallen? Ik hou erg van badderen en vooral een lekker warm bad en denk dat ik me echt kan ontspannen en minder pijn doet. Maar hoe is het nou echt?

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    #2 muffinmeisje, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Over badbevalling: ik heb het twee keer gedaan en ben echt alleen maar positief! Prachtige ervaringen en super snelle bevallingen met weinig pijn. Ik vond het heerlijk :)

Over kraamhotel: je hebt inderdaad een beetje de sfeer van thuis, maar het ziekenhuis dichtbij. Zolang je niet medisch wordt, wordt je gewoon begeleidt door je eigen verloskundige. Ik ben zelf twee keer thuis bevallen, maar heb wel bevallingen in het kraamhotel begeleid en de sfeer was prima. Alleen niet alle geboortehotels doen aan badbevallingen, dus dat moet je even goed navragen. In welke regio woon je? Vaak is er wel een bad waar je je weeen in op mag vangen, maar geen echt bevalbad. Die moet je dan soms toch zelf meenemen.

Over een cursus: misschien idd zwangerschapsgym of yoga? Yoga klinkt ook zweverig, maar is het helemaal niet hoor. Er wordt ook veel praktische informatie gegeven over het normale verloop van een bevalling, verschillende soorten weeen, pershoudingen en ontspannings- en ademhalingstechnieken.
    Of je kan kiezen voor een individuele cursus, die meer op jouw vraag is afgestemd. Dat ben ik momenteel zelf aan het opstarten ;)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dankjewel voor de duidelijke informatie.
    Het is regio Apeldoorn er staat inderdaad alleen een ligbad in het midden van de badkamer heb ik bekeken. Sowieso ga ik 9 oktober aan de verloskundige vragen of hun een water bevalling begeleiden want zo niet kan ik direct op zoek naar een andere :p
    Hmm dan misschien toch eens kijken naar zo'n bad als het niet in dat ligbad kan.

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik heb wel een cursus gedaan (volgens mij samen bevallen in 1 dag met partner), maar had er niks aan. Op het moment zelf had ik meer aan de verpleegkundigen en gynaecologen. Zij hebben mij heel goed begeleid en ik heb me totaal op hun gefocust ( op 1 tegelijk dan). Ik heb ook niks meegekregen van de paniek die er wel even was bij mijn tweede dochter omdat de gyn die mij begeleidde heel rustig was en ik me op haar kon blijven richten, de rest heb ik geblokt en hoorde ik later pas van mijn man.

Ontspannen bevallen is voor mij meer vertrouwen hebben in jezelf en het "team" om je heen.

Qua badbevalling kan ik je dus niet helpen; was een no-go bij mij vanaf het moment dat ik de eerste echo kreeg haha.
    Kraamhotel is wel een prettige omgeving, ben er niet bevallen, maar ben er nog 5 dagen gebleven na ontslag uit het ziekenhuis. Veel rustiger dan het ziekenhuis, en meer privacy.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #5 Damay77, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Ik heb geen ervaring met badbevalling. Maar mocht je toch alsnog thuis willen bevallen, mijn zusje verhuurd zo'n bad (voor stukken minder dan ze op internet staan) ze heeft ook een geboorte tens wat ze verhuurd.
    Mn eerste bevalling was een hel met ruggenprik. De 2e thuis geboren en geboorte tens gebruikt. Ik vond de pijn prima te dragen door de tens. Ik raad dat ding echt aan.

Enneuh, ik heb geen cursus gedaan en was toch ontspannen tijdens de bevalling. Ondanks dat ik nogal in de paniek kan schieten en dit ook verwacht had. Is niet gebeurd en zelfs de vlos stond versteld over hoe rustig ik was. Ik had door die tens ook een beetje het gevoel dat ik wat controle had over oa de pijn.hierdoor was ik ook rustiger.

Deel Deze Pagina