32 weken zwanger en baby nog steeds in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lani, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik meende gisteren toch echt weer een hoofdje te voelen, bij mijn ribben.. Oohhh wat maakt ons boefje het spannend! :D

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #42 Demino, 23 okt 2014
    Laatst bewerkt: 23 okt 2014
    Ik had gelijk.. Baby ligt in volkomen stuit!
    Ik word nu overgedragen aan de gyn, omdat ik aangaf sowieso geen draaipoging te willen. Woensdag heb ik daar de eerste afspraak staan.. Ben benieuwd of het een geplande ks gaat worden, of dat ze toch eerst weeën af willen wachten.. Spannend!

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Spannend!! Als ze weten dat het een kzsnede wordt gaat die gewoon gepland worden ;)

4. jodi0909

jodi0909 Actief lid

17 apr 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een liggingsecho gehad en ons manneke ligt in stuit.
    Wist ik eigenlijk al en heb besloten dat ik wel een draaipoging ga laten doen, deze is voor morgen gepland.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Spannend! Succes, laat maar even weten hoe het was!

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Succes vandaag!

7. JessyAmsterdam

27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Je kantoch gewoon bevallen in een stuit houding ?
    Wel wat meer risico maar wat zegt dit...

Ik kan wel wat voorbeelden opnoemen van mensen hier die het ook hebben meegemaakt.

8. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Ik heb gisteren de draaipoging gehad.
    Het viel enorm mee, het was niet heel fijn, maar het is wel gelukt.

Succes jodi0909, ik hoop dat het lukt!

xpoppetje, vervelend dat hij in een volkomen stuit ligt. Heb je er rust bij dat je overgedragen wordt naar de gynaecoloog?

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier geen stuit maar een dwarsligger. Heel de zwangerschap dwars gelegen niet een keer met hoofd naar beneden. Versie gedaan (nooit meer) en voordat ik in de auto stapte was ze alweer terug in haar favoriete positie. Met 38 weken voor de eerste keer in hoofdligging en meteen ingeleid en geboren.

Tweede zwangerschap ook heel de zwangerschap dwars in de buik, keizersnede stond gepland en die nacht is ze gedraaid en ben ik meteen ingeleid. Dit was met 38-4 twee uur later geboren.

Nu zwanger van de derde en ook weer een dwarsligger.

Ik ga me dus niet meer druk maken of ze gaat draaien of niet. Ze kunnen tot het einde nog draaien.
    En anders zie ik tegen die tijd wel of er weer iets gepland moet worden. Een versie doe ik in ieder geval niet meer.

Ik hoop dat je baby nog gaat draaien her kan nog makkelijk

En met 32 weken helemaal nog.

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    ChantalvdPol: Ik vond het opzich wel jammer dat er zo abrupt een einde kwam aan de begeleiding bij de verloskundige, eigenlijk! Maar ik ga woensdag eigenlijk heel neutraal naar die afspraak. Heb nu 2 echo's gehad in het ziekenhuis (20 en 30 weken) en ik vond het niet onprettig daar. Ja, het is allemaal wat zakelijker enzo.. Maar het is inderdaad ook wel een fijn idee dat je nu ergens terecht komt, waar je weet dat je in goede handen bent. Dat ben je bij de VK ook, maar die gaan uiteindelijk die ks niet bij je uitvoeren..

mamavjulia: Inderdaad, het kan alsnog draaien! Hier houd ik dat ook wel in mijn achterhoofd.. Ik hoop er ook stiekem op dat meneer gedraaid blijkt te zijn, zo tegen het einde.. En dat ze me dan gelijk gaan inleiden! Lijkt mij de meest logische stap, maar ik weet niet hoe ze daar in dit ziekenhuis tegenover staan..
    Ondanks dat ik me al best heb ingesteld op een keizersnede, hoop ik stiekem toch nog dat ik het 'zelf mag doen'. Herkenbaar?

JessyAmsterdam: Klopt, een stuitligging betekent niet automatisch een keizersnede.. Maar ik zie het niet zitten om een stuitbevalling te doen, dus vandaar dat het hier wél automatisch een keizersnede zal worden ;)

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Oohh trouwens ChantalvdPol, fijn dat het gelukt is! Hopelijk blijft beeb liggen! :D

12. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Chantalvdpol wat fijn dat het is gelukt. Nu hopen dat het goed blijft gaan.

Xpoppetje spannend woensdag!! Kan me voorstellen dat na 36 weken het als een abrupt einde voelt bij de verloskundige.

Hier woensdag weer een echo. Controle en om te zien of ze is gedraaid. Ik voel nog steeds heel veel beweging bovenin. Grappig is dat je alleen voelt dat ze heen en weer schuift van links naar rechts. Haar hoofdje (als het idd haar hoofdje is) is altijd bovenin aanwezig. Herkenbaar?

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Lani: De bewegingen die ik voel, zijn idd ook bijna geen schopjes meer maar echt geschuifel, geduw en gewroet! Buik gaat dan ook echt als een golf heen en weer, heel leuk gezicht :D
    Hier trouwens ook altijd dat koppie bovenin. Meneer vindt het nogal eens fijn om tegen mijn buikwand aan te kruipen en het harde bolletje is dan vanaf de buitenkant goed voelbaar. Binnenin voel ik z'n hoofd constant tegen m'n ribben, het wordt nu ook pijnlijk. Met name met opstaan krijg ik een beurs gevoel en ook met bukken/schoenen aantrekken duwt ie tegen m'n ribben. Z'n lievelingskant is rechtsboven met z'n hoofd en linksonder met z'n voetjes.. Vooral als ik 's ochtends wakker word, kan ik goed voelen dat ie nog in stuit ligt. Zodra ik dan ben wezen plassen, is ie meestal weer wat weggeschoven en voelt m'n buik wat minder gespannen bovenin.

14. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Xpoppetje ik heb precies hetzelfde haha. En hoe toevallig ook rechts is de favo kant van onze dochter.
    Met schoenen aantrekken en alleen al rechtop zitten en dan een beetje in elkaar gezakt af en toe voel ik haar heel goed tegen de bovenkant aandrukken. De bewegingen die ik voel zijn meestal aan de zijkant van mijn buik en Helemaal onderin. Morgen de echo dus ben benieuwd.

Heb trouwens best wat last van harde buiken zelfs tijdens het lopen, en dan wordt echt het gedeelte waar ze met haar hoofd ligt heel hard. Apart he?

Ben benieuwd of je deze dingen ook herkent. Misschien zegt dat iets over.of ze.idd nog in stuit ligt.

Heb je voor jezelf al wat dingen die je morgen wil vragen? Of wil weten van de gyn?

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Lani: Wat grappig, dezelfde voorkeurshouding! Althans, voor ons mama's waarschijnlijk iets minder leuk hihi.. Maar nog heel eventjes doorzetten, laatste loodjes nu!

Harde buiken heb ik, denk ik, niet zoveel. Ik voel ons kindje dus wel vaak tegen m'n buik aangekropen zitten, dan is de bovenkant echt hard en dan voel je dat koppie heel duidelijk.. Maar de onderkant van m'n buik is dan gewoon normaal.
    Heel af en toe heb ik eens een harde buik, maar daar is ook niet echt een peil op te trekken.. De ene keer is dit na inspanning, de andere keer juist in rust.

Laatste dagen is de baby lekker aanwezig: ik voel hem dus constant onderin mijn buik bewegen. Vind het idee prettig, dat ie het zo naar z'n zin heeft.. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het zelf steeds minder fijn ga vinden. Als ik bevallen ben dan zal ik het leven in mijn buik vast missen, maar op dit moment kan ik vooral niet wachten tot ik ons mannetje lekker in mijn armen heb!

Heb sinds 2 dagen ofzo ook 'last' van gerommel in mijn buik. Steekjes, krampjes, last van darmen.. Ben benieuwd of er uit zichzelf iets op gang zal gaan komen, ondanks dat ik me bewust ben dat dit gerommel ook nog weken kan aanhouden.

Ik heb inderdaad wel wat vragen voor de gyn, maar dat zijn meer misschien de standaard dingen, die ze me wel gaan vertellen (denk aan 'wat gaat er gebeuren als de baby toch nog zelf draait?' en 'mogen we zelf een datum kiezen voor een keizersnede?'). Ik laat het gewoon maar op me afkomen ;)

16. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Succes vandaag xpoppetje!! Hoop dat het allemaal meer duidelijk voor je wordt.

Kan.me trouwens helemaal aansluiten bij wat je zegt. Het leven en geborreld in mijn buik zal ik ook echt missen maar aan de andere kant zo benieuwd hoe ze eruit ziet. En daarbij gewoon je eigen lijf weer terug haha.

Dat gerommel dat heel in ik ook heeeeeeel goed. Sinds gister ineens. Darmenkrampen lijken het wel, dan weer menstruaytiekrampen in mijn liezen, rug en onderbuik. Work in progress?? Al id het maar een beetje voorwerk haha.

Wij vandaag ook een echo. Ben benieuwd of ze nog steeds in stuit ligt. Ga overigens straks ook even naar de huisarts, urine laten testen of het geen blaasontsteking is.

Laat je weten hoe het was?

Groetjes

17. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Wilde even laten weten hoe mijn controle ging. Ze ligt nog steeds in stuit.
    Dus volgende week terug. Deze week staat in het teken van nadenken over wel of geen draaipoging, Stuitbevalling en een keizersnede.

Ik zou ingeleid worden rond 37 weken. Bij de.keuze voor een keizersnede wordt dit pas tegen 39 weken. En aangezien ik me niet heel.goed voel speelt dit in de keus wel mee.
    Daarnaast is tijdens mijn eerste bevallig 7 keer geprobeerd een ruggenprik te zetten, niet gelukt. Dus stel het is keizersnede....als het dan weer niet lukt.krijg je dus algehele narcose. Lijkt me niet fijn om niets van de bevalling en de eerste muiltjes mee te.krijgen...

Pff....hoop dus om over na te denken. Moeilijkere keus dan verwacht.

Hoe was het bij jou xpoppetje?

18. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #58 Demino, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt: 30 okt 2014
    Ja, vind je het moeilijk?
    Zijn echt de belangen van jezelf tegenover die van je kind eigenlijk, he? Het een is voor jou prettiger/beter, het ander voor de baby..

Daarom was de keuze hier heel snel gemaakt! Gyn dacht daar alleen anders over, zal bij het begin beginnen..

Bij binnenkomst eerst m'n medische dossier overgedragen. Moest wat vragen beantwoorden en uitleggen waarom ik daar zat. Heb direct aangegeven géén versie te willen, gyn reageerde daar al meteen op door te vragen waarom niet.. Uitgelegd dat het tegen m'n gevoel ingaat. Toen we het over risico's kregen, wuifde ze die meteen weg ('Die kans is zó klein, daar moet je het niet voor laten, dat is hier nog nooit gebeurd' - over loslatende placenta, waar ze overigens zelf mee kwam). Daarbij noemde ik dat mijn placenta aan de voorkant ligt en dat het draaien ook bemoeilijkt, nouja, daar had ze niet zo snel van terug. Maar voelde me echt alsof ik me vanaf dat moment al moest verdedigen en verantwoorden.
    Heb toen ook gelijk aangegeven voor een keizersnede te willen gaan; een vaginale stuitbevalling is voor mij geen optie.

Hierna kreeg ik een echo. Mannetje lag, zoals al weken het geval, lekker met z'n hoofdje tegen mama's ribben te duwen. Z'n gezicht ligt naar links, z'n rugje ligt rechts, z'n billen liggen al ingedaald (!) en z'n benen liggen links, zoals ik zelf al aangaf te voelen ;) m'n VK had het vorige week nog over een volkomen stuit; gyn had het over onvolkomen stuit.
    Gyn gaf nu toe dat een draaipoging waarschijnlijk niet zou lukken bij ons kindje, omdat hij én al weken zo ligt, én omdat z'n billen al zijn ingedaald, én toch vanwege die placenta. Nou, prima!

Terug aan tafel begon ze eigenlijk weer direct met haar betoog. Ik zal het kort samenvatten, want anders ga ik me weer helemaal zitten opvreten haha.. Het komt erop neer dat deze gyn overduidelijk de voorkeur gaf aan een vaginale bevalling. Ze heeft alle risico's van een keizersnede benoemd en (naar mijn mening) flink aangedikt, maar over de stuitbevalling heb ik haar niet gehoord. Mijn man was mee en die had de risico's nog niet gehoord, dus ik voelde me bijna een slechte moeder dat ik voor een keizersnede wil gaan!
    Na haar pleidooi stond ze erop dat ik er nog een weekje over ga nadenken, ondanks dat ik ook toen weer heel duidelijk aangaf dat ik me al weken heb ingelezen en dat mijn keuze vaststaat (daarbij: zelfs m'n eigen VK gaf aan dat zij voor een ks zou hebben gekozen). Heb nog foldertjes meegekregen en mag nu volgende week donderdag weer terugkomen.

Maar bah, heb daar zo geen zin in! Heb echt het gevoel constant aangevallen te worden.. Zelfs toen ik met de wetenschappelijke cijfers kwam, probeerde ze die onderuit te halen.. Alsof ik niet wist waar ik het over had?
    Nouja, volgende week m'n harnas op, m'n schild voor en m'n zwaard mee :D

De keizersnede zal trouwens in week 39 plaatsvinden, zoals ik al had verwacht. Spannend, over 3 weken zijn wij papa en mama!

19. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ooh trouwens.. Een keizersnede onder algehele narcose lijkt mij ook niks, hoor! Snap dat dat de keuze extra lastig maakt voor je.. :(

20. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Jeetje wat een vehaal! Ik kan me zo goed.voorstellen dat je door zo'n vrouw het gevoel krijgt dat je je moet verdedigen. Vreemd eigenlijk toch. Zij zit daar om jou vragen te beantwoorden en eerlijk te zijn over alle risico's! Niet over 1 bepaald risico wat haar toch niet zo goed uitkomt, of waar haar voorkeur naar uitgaat. Ik zou daar ook heel boos om worden. Zij is kundig, van haar zou je moeten uitgaan. Maar dat maakt het zo wel heel lastig.

Waarom bel je niet deze week terug? Dat je nogmaals aangeeft dat je je keuze hebt gemaakt en de afspraak van volgende week overbodig vind?

Ik herken trouwens wel het gedeelte wat je zegt over het bagatelliseren van risico's. Ik vertelde gister ook meteen geen versie te willen ondergaan. Met daarbij de risico's die in heb gelezen. De kans was net zoals jouw gyn zegt, heeeeel klein. Er waren daar nog nooit? ???? Versies geweest waarbij er ingegrepen moest worden? Niet heel geloofwaardig.

Voor mij is het nu heel dubbel. Ik zou ingeleid worden rond 37 weken. Dat wordt met een keizersnede inderdaad pas rond 39 weken...nou is dat het Minst belangrijke. Hetgeen wat me aan een draai poging toch doet twijfelen is het wel of.niet kunnen zetten van een ruggenprik....en.laten ze daar nou net geen uitsluitsel over kunnen geven.mijn man zegt, laat het even rusten....maar dat gaat niet haha. Ik heb ervan gedroomd en het speelt continu in mijn hoofd....

Misschien draait ze nog, maar heb daar weinig vertrouwen in!

Nog 3 weken ja.....wat gaat het snel hé! Is alles.klaar?

Deel Deze Pagina