32 weken zwanger en hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seleen, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hallo dames een vraag ik ging gister op controle voor een groeiecho (32 weken zwanger tweeling) alles met hun was goed maar ik had een onderdruk van 95 nu had ik wel een vermoede want ik had al last van tintelende vingers en vocht in mijn voeten. ik moest naar de afdeling er werd bloed geprikt en urine getest. na de ctg mocht ik toch naar huis maar wel met bel advies dat als ik hoofdpijn kreeg of buikpijn ik gelijk moest bellen. vrijdag moet ik sowieso nog een X binnen om alles opnieuw te testen.

zijn er toevallig meer mama's die dit al met 32 weken hadden? bij mijn dochter had ik het met 39 weken en daarom ook ingeleid. ik heb eigelijk geen idee wat ze gaan doen als die hoog blijft.

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Waren de uitslagen van de testen goed? Ik heb er geen ervaringen mee, maar mn vriendin had dezelfde klachten bij haar tweeling zwangerschap en dat bleek uiteindelijk een zwangerschapsvergiftiging (HELLP syndroom) te zijn. Houd het dus goed in de gaten!!

Tintelende vingers heb ik overigens wel. Voornamelijk s'nachts en in de ochtend. Heb deze zwangerschap wederom weer last van carpaal tunnelsyndroom

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik met 34 weken! Uiteindelijk ingeleid met 37.4 omdat de medicatie bij mij niet werkte (met medicatie onderdruk 110) heb geen zwangerschapsvergiftiging ofzo gehad! Na bevalling direct gestopt met medicatie en na paar weken was bloeddruk weer normaal

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi!

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een hoge bloeddruk met 38 weken , ben toen met 39 weken ingeleid omgang de medicatie niet echt aansloeg. Het is bij een hb gebleven had dus geen help.
    Dochter is geboren met 3 kg

Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik al met week 29 een hoge bd. Ben 3x opgenomen geweest omdat mijn onderdruk ondanks 3x daags 750 mg 114 bleef.
    Ik vond dit slopende weken, continu bloedprikken urine na kijken elke keer weer de vraag of het goed is en of je naar huis mag..
    Voelde me Door de medicatie ook erg futloos en moe.. ik maakte me zorgen over mijn kindje en durfde niet echt naar haar uit te kijken.
    Uiteindelijk tot 38 weken vol gehouden en toen ingeleid. Het is ook deze keer niet uitgelopen op help alleen dus die vervelende bd
    Mijn 2e dochter is gezond geboren met 2500 gram.
    Na de bevalling wel moeilijk mee gehad .. ik ben zo geleefd die laatste weken dat ik me nog maar weinig kan herinneren van het leuke zwanger zijn ..

Bin een hoge bd zo vroeg zullen ze je aan de medicatie zetten en het zo lang mogelijk proberen te rekken.
    Sterkte en succes!

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Oh ja 24 uur na de bevalling alweer een onderdruk van 70:)

6. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Ik zit nu in dezelfde situatie bij 28,5 week. Vorige zwangerschap eindigde ook in een inleiding door zwangerschapsvergiftiging. Afgelopen weekend opgenomen geweest en morgen weer controle. Ik hoop dat het nog even goed blijft gaan!

Deel Deze Pagina