Een tijdje terug kwamen wij er achter dat onze dochter flink wat last had van aarsmaden/ wormen. Ons zoontje bleek het toen ook te hebben. Wij hebben hun toen meteen allebei behandeld. Mijn man heeft zichzelf toen uit voorzorg ook behandeld omdat het erg besmettelijk is. Vanwege veel wisselende verhalen over of het kwaad kan om tijdens de zwangerschap mebendazol te gebruiken, durfde ik het zelf niet aan om het uit voorzorg te slikken. Inmiddels blijk ik ze zelf helaas ook te hebben. Ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen. Ik vind het een ontzettend smerig idee en wil er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Ik wil alleen niet iets slikken waarvan het onzeker is of het kwaad kan voor ons kindje. Zijn hier misschien mensen die hier tijdens de zwangerschap ook mee te maken hebben gehad? Hoe ben je er toen vanaf gekomen?
Ik zou sowieso de huisarts en verloskundige even bellen, kijken wat ze beide zeggen? Vervelend dat je dit nu hebt zeg
Zover ik weet mag je het gewoon gebruiken. Alleen het eerste trimester wordt het ontraden omdat daar geen studies naar gedaan zijn. Je kan nog even overleggen met de huisarts/vk maar ik zou er echt niet nog acht weken mee rond gaan lopen, dan blijf je ook je andere gezinsleden mogelijk opnieuw besmetten en het is gewoon onfris
Veel knoflook eten helpt, en ik lees ook wel eens dat men een knoflook teentje van achteren inbrengt. . Zelf geen ervaring mee, maar ik denk toch wel de moeite waard om te proberen!verder gewoon heel hygiënisch te werk gaan. Vaak handen wassen,ook na bijvoorbeeld de was doen. Nagels kort, bedden vaker verschonen
Vervelend, ik had het ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Het middel mag tegenwoordig gewoon gebruikt worden, zie ook het farmaceutisch kompas (waar artsen ook op kijken) https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/m/mebendazol#zwangerschap Je kunt natuurlijk gewoon je huisarts bellen morgen als je dat prettig vind