vraagje over inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door neletje, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi meiden,

vrijdag word ik ingeleid omdat ik zwangerschapscholestase heb. Ik ben dan 36w6 dagen ver. Vorige week was afgesproken dat ze maandag even zouden voelen om te kijken of ze eerst met gel moeten beginnen of gelijk de vliezen kunnen breken vrijdag. Maandag had ik controle en de gyneacoloog die ik had (elke keer een ander) was niet direct van plan dat te checken, omdat ze het vrijdag wel zouden zien. Nu heb ik gevraagd of hij wel wou kijken en dat heeft hij gedaan. Toen zei hij dat het nog niet genoeg was om de vliezen te breken, maar dat hij me wel even kon strippen. Dat heeft hij toen gedaan (was voorbij voordat ik er erg in had). En dat ze dan vrijdag met gel beginnen....

Nu vraag ik me af, als je kan strippen, dan betekend het toch niet dat alles nog potdicht zit?? Waarom kunnen ze dan niet met een infuus of het breken van de vliezen beginnen? Had die vragen eigenlijk maandag moeten stellen maar ze kwamen pas achteraf...

Nu weet ik dat het strippen er wel voor kan zorgen dat het allemaal nog wat opener wordt en ze hierdoor vrijdag mischien wel gelijk de vliezen kunnen breken, want op internet lees ik dat ze dat soms ook wel bij 1cm al kunnen doen?

Zijn er meiden die hier meer over weten of al ervaring hiermee hebben?

Groetjes Nele

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als hij kan strippen, dan kan hij bij je vliezen, dus dan kunnen ze die ook breken. Voor strippen is namelijk ook minimaal 1 cm ontsluiting nodig.
    Toen ik ingeleid werd had ik 2 cm ontsluiting. Ze zijn dan begonnen met direct mijn vliezen te breken.
    Ik zou gewoon afwachten tot vrijdag, waarschijnlijk dat je dan voldoende ontsluiting hebt.

Alvast veel succes vrijdag! Is een mooie datum om geboren te worden, wordt ons kindje ook geboren, dmv ks.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hij heeft waarschijnlijk een beetje 'half' gestript.
    Tenminste ik had net een cm ontsluiting bij mijn dochter en de gyn heeft toen een poging gedaan om te strippen met een vingertop(uiteraard weinig uitgehaald ;)). De volgende dag ben ik met gel begonnen en pas toen ik 3 cm ontsluiting had wilden ze de vliezen breken (en toen braken ze spontaan hihi).
    Succes vrijdag!

4. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    dank je wel voor jullie reacties ! sinds het strippen heb ik een beetje een zwaarder gevoel in mijn buik, en wat bruinig slijmverlies, dus hopelijk heeft het een beetje effect gehad !

Antja 77, ik vind vrijdag ook een heeeeeeeele mooie dag om geboren te worden !

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik had ook 1cm ontsluiting toen ze gingen inleiden, maar de baarmoedermond was nog niet verstreken. Dat is eerst een 'tuutje' zeg maar en die moet helemaal naar achteren eerst. Daarom beginnen ze dan eerst met gel... maar misschien rommelt het wel zo lekker bij jou dat voor vrijdag de baarmoedermond ook helemaal verstreken is, dan kunnen ze wel meteen de vliezen breken. Hopelijk met snel resultaat... ik had na het breken van de vliezen binnen 5 uur een prachtig wonder op mijn buik liggen! :D

6. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hoi Neletje,

Vrijdag gaan ze je dus inleiden, spannend! Heb niet meer gereageerd op het cholestase topic bedenk ik me nu...:)

In het ziekenhuis waar ik ben bevallen, breken ze pas de vliezen als je 3 cm ontsluiting hebt. Toen ik binnen kwam voor de inleiding, had ik een krappe centimeter ontsluiting en was de baarmoedermond wel iets verweekt maar nog vrij lang. Toen ben ik begonnen met tabletjes. 's Avonds 22:00uur konden ze de vliezen breken, eerst afgewacht of ik zelf voldoende weeën kreeg, maar dat was niet zo en toen kreeg ik om 01:00 het infuus met weeënopwekkers. Om 06:23 is ons zoontje geboren. Al met al dus aardig vlotjes.

Bij mijn dochtertje duurde het 4 dagen voordat ze de vliezen konden breken...Maar als ze bij jou al konden strippen dan betekent dat in ieder geval dat het al wat verweekt en open is dus zolang zal het vast niet duren bij jou!

Alvast veel succes vrijdag en heerlijk dat je je dan geen zorgen meer hoeft te maken om de baby en van de jeuk af bent!

7. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    eerst en vooral gefeliciteerd met je zoontje ! ik hoop dat het bij mij ook zo vlot gaat !! Heb wel het gevoel dat ik stukjes van mijn slijmprop aan het verliezen ben...tenminste heb wat stug lichtbruin slijmverlies, dat ik hiervoor nooit gehad heb, dus wie weet is het allemaal lekker aan het verweken ! Ben inderdaad echt blij ingeleid te worden want ben er helemaal klaar mee, waardes gaan steeds omlaag en weer omhoog en de jeuk is af en toe niet te houden, dus geef me maar lekker mijn kleine man veilig in mijn armen !

Deel Deze Pagina