gewicht baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Katje2, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Vanmorgen echo gehad op 32 weken.
    het geschatte gewicht van de baby was 1600 gram, ietsje onder gemiddelde zei de gynaecoloog. binnen 4 weken opnieuw groei-echo.
    Moet ik mij nu zorgen maken?

Nog iemand?

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Nee joh das harstikke netjes!
    Ben in verwachting van een tweeling, vandaag ook 32 weken en gisteren zijn ze op 1550 en 1350 gram geschat.
    Dus voor een eenling is 1600 gr echt wel een mooi gewicht.
    Het enige wat ze nu nog doen is groeien. Dus goed eten en optijd liggen, daardoor is er een betere doorbloeding naar de placenta.
    Fijne laatste weken!

3. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    oh leuk wij zijn op dezelfde datum uitgerekend, ik ook op 03 maart, mijn banner is niet exact juist.

goh, je hoort zoveel niet waar, van gemiddeldes en zo verder.
    mss lezen we teveel in de boekjes.

maar normaal gezien is bij ons hier 32 weken de laatste echo, maar nu geven ze mij toch nog een extra groei echo op 36 weken, daarmee dat ik met een beetje zorgen maakte snap je?

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Bij mij werd de baby ook op 1600 gram geschat bij 32+5 weken. Dit was prima volgens de verloskundige. Het was niet te klein.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties werd met 36 weken op een kleine 6 pond geschat met 40 weken.

ik beviel op de uitgerekende datum en hij was precies 7 pond.

die echo's kloppen vaak niet, en zelfs al is je kind iets lichter maakt het ook niet uit. niks aan de hand dus.

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik zou me niet te veel spitsen op het geschatte gewicht.
    Onze zoon schatten ze destijds, 2 weken voor de bevaling op 2800-3000 gram maar hij woog 3740.

Het is belangrijker om te weten of het kindje op de goede curve ligt qua groe: hoofd, bovenbeentje en buikje. Hebben ze daar iets van gezegd?

7. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    daar heeft de gynaecoloog allemaal niks van gezegd.
    dus zal het wel goed zijn veronderstel ik dan.
    op 27 wk +4 werd hij geschat op 1,1 kg, dus is hij toch in ieder geval gegroeid e.

Ik vroeg de gynaecoloog naar de lengte van het kindje, maar dat was onmeetbaar zei ze, omdat hij nu teveel op een bolletje ligt. Ze zei dat er wel een soort van wiskundige berekening bestaat aan de hand van de lengte van het bovenbeentje, maar dan moet dit ook al echt juist zijn zei ze, want het zijn allemaal schattingen, dus moet ik me idd mss niet zoveel zorgen maken.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Als inderdaad de curves mooi meelopen en geen uitschieters naar beneden zijn dan is het wel oke.
    Even navragen anders. Als ze alle metingen ingevuld hebben kunnen ze naar het grafieken/curve scherm gaan. Misschien kunnen ze jou daar het een en ander uitleggen en de bezorgdheid (een beetje) wegnemen.
    Maar ik snap je wel hoor, het is en blijft spannend tot het moment dat je een gezond kind in je armen hebt!

Ikzelf heb nu zowieso elke twee weken een groeiecho en controle bij gyn, maar dat is weer ee utizondering als je een tweeling verwacht..

9. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    volgende week donderdag heb ik routine onderzoek bij de VK dan vraag ik het wel even na. maar volgens mij gaat ze zeggen dat het wel ok is, da's mijn gevoel hé :) Ik denk dat je als mama meer weet of voelt dan als die metingen samen :)

Maar ik denk ook dat het ligt aan hoe ze meten en wie er meet.
    vandaag ging de gynaecoloog er heel snel over vond ik, zei niet veel, kreeg niet veel uitleg, nu zit de baby zogezegd op P25 en een maand geleden had k een andere gynaecologe en die deed een echo van 45 min, keek alles heel goed na en toen zat de baby op P50-75, dus ik denk dat er toch wel veel afhangt van wie de echo doet.

Maar ondanks die omschakeling van P50-75 naar P25 zijn er geen uitschieters naar beneden, alle lijntjes stegen, het ene wat meer dan het andere...

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Bij mijn ziekenhuis zorgen ze (zoveel mogelijk) dat je steeds dezelfde echoscopist krijgt als het om groeiechos gaat.
    Ieder heeft zijn eigen methode en een mm kan al dusdanig verschil opleveren in de curves.

Succes iig! Laat je nog weten of alles Oké is?

11. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    Ja hoor,doe ik, alvast bedankt voor je reactie en bezorgdheid.

Groetjes

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb een aantal groeiecho's gehad omdat ze dachten dat het kindje wat klein was, nu is ze nog steeds een klein beetje onder gemiddeld maar het stelt weinig. Daar heb ik me voor niets toch best druk om gemaakt.
    Hier ook trouwens steeds door iemand anders de echo gedaan, en de verhoudingen van ons meisje zijn steeds anders ;)

13. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    Zie je wel, ik wist het dat er verschil op zit op de persoon die het doet.
    Binnen 3 weken heb ik opnieuw een groeiecho, ben eens curieus hoeveel hij dan zal wegen (ja het is dus een jongen).

En een gemiddelde is maar een gemiddelde hé, zolang je niet onder de ondergrens zit is er niks aan de hand denk ik. Ikzelf woog 2,8 bij mijn geboorte en was voldragen, niet alle baby's zijn groot en zwaar.

Deel Deze Pagina