Hallo dames! Ten eerste wil ik even zeggen dat ik deze week weer contact op neem met de ha. Ik heb nu al bijna drie weken een vaginale schimmel infectie. Het gaat alleen niet weg! Ik kreeg eerst een kuur van gyno miconazol de creme. Dit hielp niet dus weer ha gebeld en krijg nu gyno dakterin 3 (de eieren). Ik moet deze nog 1 nacht inbrengen. Ik heb alleen niet het gevoel dat het over is! Mn schaamlippen zijn nog steeds gezwollen en pijnlijk en ik blijf afscheiding houden (niet van medicatie) Dus volgende week moet ik langs komen zodat ha er even naar kijkt.. Nu ben ik zo bang dat niks werkt en mijn dochtertje straks spruw heeft! Lijkt me een naar begin van zn kleintje. Heeft iemand ervaring?
hoi! ik zelf heb nu al sinds april last van een schimmelinfectie en ook bij mij wil die niey weg. heb 3 keer een kuur gehad maar soms had ik het gevoel dat het alleen maar erger werd. omdat het niet overgaat twijffelt mijn ha of het wel een infectie is. ik ken mijn lichaam beter dan wie dan ook en weet zelf dan ook wel dat de infectie er nog zit. inmiddels is het bij mij wel weggezakt door alleen nog maar met water te spoelen! maar zit het er nog wel. na de bevalling is het meestal voorbij zei mijn vk ik was/ben ook bang dat ons kindje er iets aan overhoud maar volgens mijn vk is dat niet het geval, en maakt je babytje automatisch antistoffen aan. ik zou me dus niet zo'n zorgen maken! je kunt ook altijd je eigen vk vragen wat die ervan denkt. succes en ik hoop dat je er snel vanaf bent!
ik heb bij mn 1e zwschap heel veel schimmelinfecties gehad, ik kreeg toen steeds tabletjes om in te brengen en een zalf om op de labia te smeren. De tabletjes deed ik 's avonds in en de zalf smeerde ik 2x daags, meerdere weken lang. Uiteindelijk is 't wel weggegaan, dus idd even overleggen of je geen zalf kan krijgen om te smeren. Als je labia namelijk jeuken, zijn tabletjes niet genoeg, daar moet je echt voor smeren.
Ik ben ook erg bekend met schimmelinfecties (deze zwangerschap overigens nog geen last van gehad) en wat bij mij heel goed helpt is Canesten. Dat zijn 3 capsules die je vaginaal moet inbrengen. Mocht je ook buiten je vagina jeuk hebben zou ik er een zalfje bij vragen.
Ik heb ze al vanaf mijn 12de alles hielp maar voor even op mijn 18 ben ik terecht gekomen bij het UMCG ook door andere dingen maar de gynaecoloog daar schreef me Itraconazol voor en het werkt! Ik mag ze gelukkig ook in mijn zwangerschap slikken en ik heb vorige week 3 keer een schimmelinfectie gehad dus ik ben heeeeel blij Weet alleen niet of je HA die ook voor schrijft? Succes
Bedankt voor de reacties hoop er nog meer te krijgen Ik heb ook een zalfje voor de buitenkant maar het blijft een pijnlijke bedoening. Zelfs de douchestraal voelt al ongemakkelijk erop. Ben benieuwd wat de arts zal zeggen. Hoop natuurlijk dat het niet zover komt maar zijn er verder nog dames bevallen met een infectie en heeft je kindje er last van gehad?
Bij mijn 2 zwangerschappen heb ik er ook altijd erg veel last van gehad, verschillende cremes gehad, en ook zo'n vaginale ei/zetpil. Waar ik achteraf allergisch voor bleek te zijn. Mijn gyn zei dat de enigste manier om er af te komen was om te bevallen. Maar ja...wat als je nog heel wat weekjes te gaan hebt? In de pubertijd had ik er ook aan aantal keren last van, en mijn huisarts zei toen dat ik te schoon was, en dat ik me wat minder moest wassen, maar ja ik was mezelf al niet meer pure zeep van onderen, daar werd het alleen nog maar erger van. Ik heb wel eens gelezen dat je door bepaalde suikers/gisten? er ook last van krijgen en dat er een soort dieet bestaat. Ik ben nu 20 weken zwanger, en heb er gelukkig tot op heden nog geen last van gehad, hopelijk blijft dat ook zo. Maar ik weet wel dat het echt verschrikkelijk is als je het hebt. Ik hoop voor de dames die het hebben er gauw van af komen!
Ik heb ooit eens 2 jaar (!) een schimmelinfectie gehad, heeel vervelend! Alle pillen en zalfjes geprobeerd, maar dat hielp maar tijdelijk. Uiteindelijk ben ik een suikervrij dieet gaan volgen en toen is het overgegaan. Maar totaal suikervrij is waarschijnlijk niet verstandig tijdens een zwangerschap, maar misschien mag je wel minderen. Dat zou ik even overleggen met je arts.
verschrikklelijk ik heb er nu ook last van. paar weken terug begonnen en op internet gezocht en toen stond er dat je ook yoghurt kon gebruiken goedkope manier dacht ik zo om er vanaf te komen maar helaas het verkoelt wel dat wel maar helpen niet en stinken doet het ook pff zurig dus volgende oplossing gezocht bij de drogist actigel werkt een beetje en ik dacht dat ik er van af was :x maar heb het sinds van de week weer en ik was sinds de vorige keer dat ik het had ook met lactacid ik weet wel het is een hardnekkige schimmel haha balen dit zeg pfff
Lactacyd juist niet gebruiken, dat verstoort de zuurgraad down under. Je mag je geslachtsdelen alleen met lauw water wassen.
oow heb het gevraagd aan de drogist medewerkster en ze zei niet dat ik dat niet mocht gebruiken beetje vaag dan dat ze dat verkopen