Hallo, Ik ben 7 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van bruine afscheiding. Ik heb geen buikkrampen maar vanochtend zag ik dat ik een klein beetje bloed heb verloren. Het was wel heel licht van kleur maar toch. Tijdens het afvegen zat er (sorry voor de details) een heel klein bloed sliertje donkerrood van kleur op t toiletpapier. Ik las over verschillende ervaringen en dat sommige vrouwen zelfs heftig bloedverlies hadden of super veel bruin vocht verlies maar op de echo toch alles goed was. Ik kan het alleen niet trg vinden. Dus zijn er hier dames die zo iets hebben meegemaakt? En hoe verliep het? Ps:ik ga straks de vk bellen maar doordat ik nu op vakantie ben kan ik niet even langs gaan voor een controle dus dat is wel lastig.
Goedemorgen. Snap goed dat je even schikt. Hopelijk kan je vk je wat meer zekerheid geven. In hoevere dat kan. Je vraagt om ervaring. Die heb ik zeker. Meerdere malen (flinke)bloeding gehad maar er een mooie gezonde dochter aan over gehouden. Laatste bloeding was rond de 13 weken. Info mijn vk: Je baarmoedermond is nu beter doorbloed daardoor kan het sneller gaan bloeden bij aanraking (gemeenschap) of druk (hoesten, niezen, drukken bij harde ontlasting). Succes!
Ik heb ook bij mijn eerste een paar keer wat bloedverlies gehad. De eerste keer dacht ik echt dat het mis was. Er zaten wat stolseltjes bij en het leek echt op ongesteldheid bloed. Tijdens de zs ook een paar keer bloedverlies gehad. Ik ben nu weer zwanger en had net ook wat bruinverlies. Mini beetje maar toch schrik je je kapot! Hoop voor je dat het niks is!
Ja idd het is wel schrikken. Maar ik heb ook sinds een paar dagen last van mijn rechterschouder. En voel de pijn erg als ik in bed lig. Het is zo vervelend dat ik juist nu niet gwn thuis ben en even langs de ha of vk kan gaan. Het is dat ik geen buikpijn/erge krampen heb anders was ik hier gewoon naar een h.a.p gegaan. Er gaat van alles door je hoofd... miskraam.. bbz... of juist niks aan de hand? Ik heb bij mijn vorige bevalling (10 maanden geleden) een keizersnede gehad en soms denk ik " zou t door het litteken komen, dat ik deze zwangerschap bruine afscheiding/licht bloed verlies"
Ik snap dat je schrikt, maar probeer relaxt te blijven! Er valt nl niks over te zeggen. De ervaringen lopen erg uiteen. Daarbij komt dat niemand iets voor je kan doen in dit stadium, gaat het mis dan gaat het mis, hoe erg dat ook is. Echter gaat het met (licht) bloedverlies ook vaak goed. Dus het is en blijft even afwachten wat er bij jou gebeurd. Vk bellen heeft als je niet langs kan komen denk ik niet heel veel zin, want die kan er ook niets over zeggen. Als je mazzel hebt mag je met dit termijn langskomen voor een echo om te zien of alles nog oke is, maar ook niet altijd. Ik heb bij deze 2e zwangerschap ook wat bruinverlies gehad. Was waarschijnlijk wat oud bloed van de innesteling. Ik werd er ook erg onzeker van tot ik me besefte dat niemand nu iets zou kunnen doen om het ergste te voorkomen. Gek genoeg werkte die gedachte rustgevend, want me te veel zorgen maken zou ook niet helpen. Ik snap heel goed dat je er grip op wilt hebben maar helaas hebben we dat niet... Probeer het los te laten en ng zoveel mogelijk te genieten van je vakantie. En hopen op het beste natuurlijk!
Ik heb hetzelfde meegemaakt meis. Op 7.4 schrok ik me dood omdat ik opeens bruine afscheiding had, ik dacht echt, ja hoor dit is het. Dit wordt een miskraam. Telkens met het afvegen bleef ik er last van hebben, soms iets meer, soms iets minder. Omdat ik zo onzeker was, heb ik met 8.0 nog bij de spoedpost gezeten, in de hoop dat ik een echo zou krijgen. Nou niet dus. Alleen een geruststellend gesprekje van een arts. Het zou van de innesteling af moeten komen. Met 8.3 eindelijk de eerste echo en daar klopte een hartje. Heb nu 3 echo's gehad en ben nog steeds met momenten onzeker. Al voel ik me er nu wel heel goed bij! Ik hoop dat je er wat aan hebt, dat het echt nog van de innesteling kan zijn! Succes meis en ben benieuwd naar je eerste echo, wanneer heb je die? Xxx
Hallo, Ik heb een afspraak staan voor dinsdag alleen heb een miskraam gehad vandaag. De bruine afscheiding werd steeds vaker roodachtig en op een gegeven moment werd t echt duidelijk rood. Ik begon vandaag stolsels (ongeveer 1 cm groot) te verliezen en savonds ben ik het vruchtzakje verloren. Ik was nu dus 7.5 zwanger en in t vruchtzakje zag het er precies uit zoals bij 7 weken. Al beentjes en armpjes aan t krijgen (geen korte stompjes maar echt al wat langer. Je zag ook al donkere puntjes waar de oogjes moesten komen. Er zat ook voldoende vruchtwater in t zakje. Ook al schtok ik in het begin van mijn zwangerschapstest(omdat ik d8 hoe ga ik dat doen met al een baby van 10 maanden) en dan straks nog een kleintje erbij... Maar ik voel me wel een beetje down nu. Ik weet er zijn ergere dingen in het leven en sommige mensen hebben helemaal geen kinderen terwijl die wens miss heel sterk is. Maar toch ik heb de laatste weken vaak gedacht aan straks nog een baby en dan 2 kleintjes in huis(ook leuk voor mijn eerste kindje). Maar goed het is zoals het is en er zal vast een goede reden achter zitten. Wat ik me wel afvraag... is het verstandig om dinsdag toch naar die afspraak te gaan om te laten checken of t wel allemaal in orde is in mijn baarmoeder? Of is dat onnodig?
Och meis toch...sterkte! Mijn miskraam begon ook zo. Ik heb 2 weken na de miskraam een checkup bij de verloskundige gehad omdat ze alles wilde controleren (of de baarmoeder schoon was, etc). Dus ik denk dat een afspraak bij hen sowieso goed is. Alleen geen idee of het a.s. dinsdag dan te snel is. Zou het gewoon even navragen.