Hoi meiden, Ik voel me over het algemeel wel best. Ik heb al een tijdje last van mijn bekken, maar sinds ik daarvoor naar de fysio ben gegaan is die pijn dragelijk. Ik ga nu dan ook niet meer naar de fysio. Maar ik heb nu ineens tijdens het omdraaien in bed ontzettende scherpe pijn in mijn liezen en bij mijn schaambeen. Dat krijg ik voornamelijk als ik mijn benen probeer te bewegen. Ik word er dan ook meteen wakker van. Ik krijg eerst pijn omdat ik te lang op een zij lig, ik word wakker en dan moet ik me nog omdraaien. Ik heb een buizenbed en dan probeer ik me echt met mijn armen een beetje om te trekken. Ik dacht vannacht echt dat ik niet meer zou kunnen omrollen of op zou kunnen staan. Als ik het uiteindelijk voor elkaar krijg om recht op te gaan zitten, ga ik nog een keer door de grond van de pijn en als ik opgestaan ben, dan loop ik eerst een tijdje mank en daarna is de pijn weer dragelijk. Op mijn rug liggen is geen optie, dan krijg ik het benauwd. Ik heb ook scherpe pijn in mijn rib aan de rechterkant, maar dat stoort me lang niet zo erg. Heeft iemand dit ook en heeft er iemand tips voor mij. Het lijkt wel elke nacht erger te worden nu. Ik ben er best even van geschrokken. Groetjes Isabel
Hier nog een die zich nog maar met moeite om kan draaien. Ik voel me net een gestrande walvis af en toe. Heb erg last van mijn rug en sinds een paar dagen heb ik erg last van mijn ribben en buik, ik heb waarschijnlijk wat tussenrib spiertjes gescheurd en gekneusd door het vele hoesten. Ik slaap nu op mijn zij met mij gezicht uit bed zeg maar zodat ik me er echt uit kan rollen, dat gaat redelijk, maar helaas niet zonder pijn!:x
Hoi Isabel, Je bent helaas niet de enige... ik heb hier al weken last van helaas! Kan niet meer draaien in bed, kom mn bed niet meer uit en als ik er eindelijk na veel ellende uit ben, kan ik niet lopen! De laatste weken is de pijn echt niet meer uit te houden en kan ook echt niet lang meer op 1 zij liggen. Ondertussen slaap ik nu nog maar zo'n 4 uurtjes per nacht, waarvan ik elk uur wel 1 keer wakker ben en mn bed uit moet van de pijn... Echt een oplossing heb ik er helaas niet voor, t enige wat iets verlicht met draaien is de benen bijelkaar houden met een kussen ertussen, maar echt effectief is t niet helaas! Ik wens je veel sterkte toe, met de laatste zware loodjes... Ik word aanstaande vrijdag gelukkig ingeleid, dus hier is t einde gelukkig in zicht! Groetjes Miracles
IK heb het zelf nog niet aan de hand maar misschien kan je je man of vriend vragen je te helpen met in en uit bed komen, in de nacht dan en ik snap ook wel dat ze er niet altijd zijn maar misschien helpt het zal ze je in een stand kunnen trekken dus wat meer tegen druk, heel veel sterke voor jullie,. maar helaas geen ervaring verder op dit punt, O ja ik heb alleen pijn in mijn heup kramp om dat je er te lang op lig maar dat is normaal volgens mij maar heel veel s6 dames met de laatste lootjes.
Heey Isabel, Ik heb precies hetzelfde, wat bij mij goed helpt is na iedere 15min zitten even lopen en als je s'nachts wakker word even lopen, al is het maar een rondje om het bed, hoe graag je ook wil blijven liggen. Belangrijk is dat je niet te ver je benen uit elkaar zet. Ik probeerde mijn spieren een beetje los te draaien en achteraf is dat heel slecht omdat ze al overbelast zijn. Probeer het even met dat lopen, misschien helpt het iets Liefs
Hoi, hoi, Ow wat fijn Miracles, dat het einde voor je in zicht is! Spannend hoor. Ja ik heb ook maar een paar uurtjes geslapen vannacht. En idd, benen bij elkaar houden is ook bij mij het enige wat een klein beetje helpt. Als het zo hard gaat, en de pijn bij mij steeds erger word, kom ik daar ook nog wel dat ik niet meer kan lopen. Nu ging het met veel moeite nog maar net. En nu ik er een paar uurtjes uit ben, waggel ik wat makkelijker heen en weer. Pfff.. Ik heb niet het gevoel dat mijn beebje er al snel uit wil. Ik hoop het wel, dat zou heel wat schelen. Weet er ook iemand wat over het verloop na de bevalling? Gaan de klachten dan weer over?
Ik kon ook niet meer draaien, tot ik een tip las over 'anders draaien'. Hoe draai je normaal? Ga op je rug liggen en probeer naar rechts te draaien. Veel mensen tillen dan hun rechterknie op, en laten dan hun gebogen rechterbeen naar buiten vallen. Je lichaam draait dan mee. Door je verweekte bekken en je toegenomen gewicht doet dat flink pijn! Aangepast draaien: ga op je rug liggen en strek je rechterbeen. Til nu je linkerknie op en zet je linkervoet stevig op bed. Duw jezelf nu met je linkerbeen naar rechts, zodat je over je rechterbeen heenrolt, op je rechterzij. Dat doet een stuk minder pijn! Ik moest er zelf echt aan wennen; het gaat zo tegen mijn gewoonte in, voelt ook helemaal niet natuurlijk. Maar ik kan nu redelijk pijnvrij draaien, terwijl ik het eerst echt uitgilde. Alleen met slapen gaat het nog wel eens mis: de nieuwe methode is nog niet doorgedrongen in mijn onderbewuste Succes dames!
Ik ken het gevoel maar al te goed. Ik was gisteren bij de Gyn. en daar gaf ik aan dat ik bijna niet meer slaap omdat ik zo'n vreselijke pijn heb bij het liggen in mijn bekken. De gyn. zei dat ze me eventueel een nachtje kunnen opnemen en dan een spuit geven waarvan ik kan slapen en waar een spierverslapper in zit zodat ik in ieder geval een nachtje kan slapen, maar ze wist niet zeker of dat wel zou helpen omdat je bekken de klachten geven en ze niet kunnen uitsluiten dat je geen pijn hebt. Ik ben nu dus wel bezig om hier over na te denken, zodat ik niet compleet uitgeput de bevalling inga straks.
Ik las de titel en d8, ik moet even mijn advies geven . Ik had er ook onwijs veel last van. Wat hielp was het volgende: Als je op je zij wilt liggen, zorg dan dat er kussens (of een voedingskussen van je kruis t/m je enkels tussen je bennen liggen. Dan gaat het niet zo'n pijn doen! De laatste weken sliep ik trouwens met een paar kussens onder het hoofdeind van mijn matras en een kussen onder mijn voeten , vanwege zuur een flesje ranja naast mijn bed (werkt perfect!) en zo hebben we gewacht tot het zover was .
Hoi hoi, Wat een goede tips hier zeg Flip, ik ga zeker proberen me anders om te draaien. Zoals je zegt laten de meeste mensen hun been naar buiten vallen. Dat doe ik dus ook. Dat is idd pijnlijk om verder om te draaien. Ik ga jouw manier zeker proberen vannacht. En ja, tijdens het slapen zelf zal het best nog wel eens mis gaan! Ik laat morgen weten hoe het ging Marjolieke, wat fijn dat je die mogelijkheid iig hebt. Ik ben er ook best bang voor dat ik niet uitgeslapen ben met mijn bevalling. Laat je weten wat je besluit te doen? Kahrin, jij ook bedankt voor de tip. Ik had vannacht alleen een kussen tussen mijn knieën en ik was er vanmorgen even mee in slaap gevallen. Mijn voeten lagen toen tegen elkaar aan, waardoor ik nog een aardig stijf gevoel extra erbij had in mijn bekken. Het is wellicht beter om de hele lengte van mijn benen te ondersteunen. Fijn hoor, ik kan iig weer even wat proberen! Thanx
Hoi hoi! Ik heb een stuk beter geslapen door de tip van Flip Alleen het van mijn zij op mijn rug draaien is pijnlijk, maar verder draaien naar mijn andere zij gaat veel beter op deze manier. Ik heb ook kussentjes tussen mijn benen gehad, maar die raak ik steeds kwijt in bed, dus dat is niets. Ik word wel steeds wakker als ik moet draaien, maar ik ben allang blij dat ik weer in slaap val nadat ik gedraaid ben Thanx!
Blij te horen dat 't je geholpen heeft! Ik word ook nog wakker hoor, maar nu na een paar weken zo draaien, is dat meer een soort halfwakker, net zoals je soms 's nachts naar de wc gaat zeg maar. Een kussen tussen m'n benen helpt ook, maar raak ik ook kwijt. Met dat draaien word je overigens steeds handiger (en je een beetje omtrekken aan je amen met hulp van de spijlen van je bed helpt ook )! Al hoop ik dat 't voor jou niet meer zo lang hoeft te duren en je lekker uitgerust aan je bevalling kan beginnen
vervelend is die pijn zeker,wel fijn dat die kussentjes tip je al wat heeft geholpen,ik doe het ook op die manier en gaat ook een stuk beter. Het is idd je SI gewricht die je voelt,mijn fysio komt nu elke week aan huis en legt dan een heel warme parrafineding op mijn onderrug,en masseerd daarna zachtjes het SI gewricht,en hierna heb ik altijd 4 dagen veel minder last misschien is dat ook iets voor jou? Ik dacht ook, maar de pijn zit toch voornamelijk van binnen en in mijn lies maar als ze het van achter masserd voel je het dus ook op die plekken.
Hoi dames, ik ben niet zo lang zwanger als jullie (21 weken) maar had al heel vroeg last van m'n bekken. Ben ook bij de fysio geweest en ging weer beter dus nu ga ik niet meer. En sinds een paar dagen word ik wakker van de pijn als ik op m'n zij lig en draaien is idd een groot probleem! Ben wel blij met de tips die ik hier lees. Ik ga denk ik ook een voedingskussen kopen want die gewone kussens raak ik dus ook kwijt in bed als ik die tussen m'n knieen doe. En zo'n voedingskussen kun je natuurlijk later ook nog gebruiken voor je beeb.