Ik heb al 3 dagen een zeurende hoofdpijn net boven mijn wenkbrauwen. Paracetamol heeft geen enkele nut dus vandaag ook maar niet geslikt. Vanochtend de vk gebeld ivm bang zijn voor zwangerschapsvergiftiging. Had dit in week 35 vorige zwangerschap ook gecreerd. Maar ze vertelde me dat dit nu nog niet kon. Haar tip was om zeker 2 a 3 liter vocht te drinken. Nou dat heb ik dus gedaan vandaag. Exact gemeten met een 2 liter fles. Wc was een goede vriend haha. Maar wederom nu weer koppijn dus heeft ook weinig geholpen. Mijn vraag heeft iemand dit ook gehad en wat heb je naast paracetamol nog meer gedaan.
Dit had ik ook van de 16 tot 20 weken. Een erg lage bloeddruk was de boosdoener en er was helaas niks tegen te doen. Werd ermee wakker en het bleef de hele dag. Vervelend, want je voelt je er naar om... Heb jij ook een lage bloeddruk?
Er heerst ook een griep met zware hoofdpijn. Bij mij leek het wel migraine, 4 dagen last van gehad en PCM hielp inderdaad maar een uurtje.
Je bloeddruk laten nakijken is sowieso geen slecht idee. Het hoeft geen symptoom te zijn van zwvergiftiging, maar wel van een stijgende bloeddruk. Dus beetje slordig van je VK om niet te kijken, ook omdat de kans dan wel klein kan zijn. Maar nooit 0 is.
Ik had het ook rond die periode. Uiteindelijk had ik ook voorhoofdsholteontsteking.. Knetterveel hoofdpijn gehad.. Wat dan kan helpen is stomen met wat kamille in het water (grote pan, gekookt water en kamille erin en dan er boven hangen met een handdoek over je kop). Er valt verder weinig aan te doen. Rustig aan in ieder geval alles wat de hoofdpijn provoceert proberen te vermijden.
Heb idd lage bloeddruk 100/60 Voel me verder wel goed. Nergens anders last van. Misschien morgen ff naar mijn werk om me bloeddruk op te meten.
Zelf al voor de zwangerschap zeer bekend met hoofdpijn/migraine. In zwangerschap gelukkig stukken minder last van. Behalve in de periode van 15 tot 21 weken. Toen was het bijna elke dag flink raak. Daarna tot nu toe niks geen last meer van! En helaas...iets anders dan paracetamol mag inderdaad niet, al helpt het nauwelijks.
Bouw je wel een pcmspiegel op of neem je pcm in op het moment dat je teveel last krijgt? Je moet eigenlijk een spiegel opbouwen met pcm, je kunt dan beter iedere vier uur twee pcm innemen, dan zou je minder last moeten hebben.
Ja dit dus.. Heb mijn hele zwangerschap al migraine zelfs spugen erdoor en in het ziekenhuis gelegen.. Ik slik al vanaf wk 6 paracetamol en heb dus een spiegel in mijn lijf waardoor de ene keer migraine wat houdbaarder is maar het helpt idd niet maar de scherpe randjes zijn er af.. Ik slik dan ook nog imigran erbij maar slik dit middel al 11 jaar en moest het ook van de gyn en vk in mijn zwangerschap gebruiken omdat het echt niet anders is helaas.. Dus zou toch genoeg vocht idd nemen en je bd even laten checken en je ijzer uiteraard en toch PCM nemen... Ik had begin ook lage bd en heb toen wat zoute drop etc gegeten zodat ik niet ook daardoor nog koppijn xtra door kreeg en soms hielp het wel maar wel met mate natuurlijk 😊😄
Same here. Voor de zwangerschap was ik al erg gevoelig voor spanningshoofdpijn. Hierbij hielp bij mij altijd Naproxen. De hoofdpijn verdween als sneeuw voor de zon en ik kon er weer een tijd tegenaan. Maar nu...... 1. Gevoeligheid voor spanningshoofdpijnen 2. Hormonen 3. Lage bloeddruk: 90/50 Oftewel: ik wordt gek van de hoofdpijn. Afgelopen maandag en dinsdag ben ik niet kunnen gaan werken. Nu is de hoofdpijn redelijk dragelijk maar al dat computerwerk werkt niet echt mee. Ik heb ondertussen ook veel last rondom mn heupen, bekkenpijn. En bandenpijn. Maar dat heb ik allemaal zo veel liever dan de hoofdpijn. Ik kan soms gewoon niet nadenken.
Vanmorgen weer opgestaan met hoofdpijn. Dus die 2,5 liter drinken heeft okk niets geholpen. Paracetamol neem ik niet in. Heb dat 3 dagen volop gedan en werkte okk niet. Dus kan het net zo goed niet innemen. We kunnen niets doen dan afwachten en als het te erg word ga ik wel naar de huisarts.
Tja die gaat hetzelfde zeggen maar succes en sterkte want dat worden lange maanden dan😰 En weet wat het is pfff bah
Ik heb vanaf week 28 dag in dag uit hoofdpijn gehad. Meermaals getest op zwangerschapsvergiftiging maar dit had ik gelukkig niet. Paracetamol hielp niet.. Was echt een gevalletje van 'hele dikke pech voor je'... Tot aan de bevalling toe dagelijks hoofdpijn gehad (11 weken lang dus) en ik heb echt niets anders gekregen Sterkte!
Ik heb ook bijna dagelijks hoofdpijn soms de hele dag en soms een paar uurtjes. Ik neem er niets voor in....slik liever geen medicatie tijdens zwangerschap. Wat soms wel helpt is om ff naar buiten te gaan of slapen.
Hmm dan hoef ik een huisarts ok niet te bellen. Thnx voor de tip dames. Vandaag met mijn dochter een stuk wezen fietsen was wel koud maar idd een frisse neus kan geen kwaad. Al moet ik toch elke dag met mijn hondjes wandelen. Hopelijk heb ik het niet tot het einde van mijn zwangerschap. Gevalletje afwachten maar dan.