Hallo, Ik ben morgen 21 weken zwanger. ik heb sinds een week of 2 af en toe enorme steken in de buurt van mijn hart. Het zit links, onder de borst bij de ribben. Heb vorige week de verloskundige gevraagd, en zei dat het geen kwaad kon. Dat er dan zenuwen (dacht ik) wat bekneld zitten. Ik vroeg me af of iemand het herkend en misschien tips heeft? Ik schrik er iedere keer zo van
Heb ik ook regelmatig. Is verkramping van spieren aan het borstbeen. Adem je wel goed? Als ik door spanning te lang hoog ademhaal krijg ik er last van. Of als ik het lang koud heb
Geen idee of ik goed adem. Naar mijn idee wel In elk geval gewoon door mijn neus. Heb jij er ook meer last van als je inspanning hebt geleverd of vermoeider bent? ik ben daar voor mijzelf nog niet helemaal achter. Maar heb het idee dat het wel invloed heeft..
Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook vaak pijnscheuten op die plek. Mijn inziens komt dat door de darmen, die zitten ook zo hoog.
Ja, herken ik heel erg en dan ook vooral rond de 20 a 21 weken zwanger. Ik had het rond die tijd elke dag wel. Nu is het over. Had het idee dat het gewoon kwam doordat er iets niet helemaal lekker lag of beknelt zat door het groeien.
En wat doe je dan precies verkeerd met ademen? Te hoge ademhaling ofzo? Loop wel bij de fysio voor mijn rug/bil pijn. Maar toen ik vertelde over die steken verder geen actie ofzo
Idd te hoge andemhaling of te snel ademen, het gevoel dat je niet helemaal door kan ademen,hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel? Je zou het even aan kunnen geven bij de fysio of ze eens mee willen kijken naar je ademhaling!