Dag allemaal, Even een vraagje: weet iemand vanaf wanneer voorweeen 'normaal' zijn? Ik lees overal dat je er bij een tweede kindje meer/eerder last van hebt en dat het vanaf een paar weken voor het einde kan optreden. Maar vanaf wanneer is 'een paar weken'? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er trouwens nooit iets van gemerkt. Pas toen de bevalling begon, maar toen was het een aaneengesloten geheel van voorweeen naar echte weeen en het echte harde werken... Groetjes, Esther
ja dat vraag ik me eigelijk ook wel af volgens mijn VK kunnen harde buiken geen kwaad zolang je der geen 15 in het uur hebt ik loop al vanaf 15 weken met harde buiken omdat ik toen gevallen ben plat op me buik (was iets te zwaar aan het beuren en struikelde over een pup had toen een nest jonge pups rond lopen)
vraag ik me eigenlijk ook wel af, maar dan bij eerste zwangerschap.. heb rond de 20 weken 2 x een kei harde buik gehad maar of dat het was weet ik niet.. tot nu toe negens geen last van..
in me eerste zwangerschap heb ik met 32 weken voorweeen/indalingsweeen gehad naar die tijd niet echt meer ja soms wat voor weeen maar dat pas vanaf 38 weken ofzo.
Bij mijn dochter kreeg ik harde buiken rond 20 weken, vanaf 30 weken werd ik maandelijks inwendige gecontroleerd door de vele harde buiken en een week voor mijn bevalling had ik om de 7 minuten pijnloze harde buiken! Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en heb al harde buiken van week 12!