Wij zijn van plan om eind juni naar een warm land toe te gaan, en vroeg me af waar ik rekening mee moet houden? Ik ben dan zo'n 12 weken als het goed is. Kan ik wel zonnen, want ik wil geen zwangerschapsmasker. Iemand nog tips?
Opletten met eten (geen rauwmelkse kaasjes etc). Wat betreft zwangerschapsmasker. Ik ben zelf begonnen met smeren met factor 30 omdat ik heel snel bruin word en normaal niet verbrand vergat ik dit vaak. Inmiddels smeer ik gewoon met factor 15 en ik heb er geen last van. Maar dit is per huidtype verschillend. Mijn moeder had het ook niet. Zou ook vooral genieten van je vakantie!
Hoi, Wij gaan over 2 weken naar turkije, heb vandaag hep a en dtp laten zetten voor de zekerheid. Ze gaven aan dat je even met je arts moet overleggen welke medicatie je wel of niet mag nemen (bijv diarree remmers). Opletten met water (geen kraanwater, ijsklonten en ijsjes) en eten. En als je op de hotelkamer komt dan 5 minuten de douche laten lopen en zelf de ruimte even verlaten. dit ivm legionella. misschien heb je er wat aan. xxx
Zwangerschapsmasker kan zo gebeurt zijn, al smeer je wel. Heb je weinig over te zeggen. Maar kun je hier in NL natuurlijk ook krijgen.
Ligt eraan naar welk land je toe denkt te gaan denk ik. Sommige (veel) warme landen kun je in mijn ogen beter mijden tijdens een zwangerschap. Heb zelf in de tropen gewerkt en gezien dat (ondanks dat er vast veel mensen zeggen dat ze daar tijdens hun zwangerschap geen enkel probleem hebben gehad), het toch een enorm risico is.
Ik ben rond de 10 weken zwangerschap naar Curaçao geweest. Heerlijk. Zwangerschapsmasker kan ook in Nederland. Goed smeren en niet te veel in de zon. En letten op hygiëne. Fleswater drinken. Eigenlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken Vee plezier!
Gewoon genieten meid! ik ben 2 weken terug nog op Kreta geweest met 28 weken! idd, gewoon veel water drinken, vlees goed laten doorbakken. En ja wat het zonnen betreft, ik heb op mijn gezicht toch wel factor 50 gesmeerd. Voor de 1 wat overdreven, maar net wat iemand anders ook vertelde, elke huid is anders. En ik zit echt niet te wachten op een masker, dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere Ik kan nog van genoeg zon genieten in mijn leven,dus dan maar even wat minder nu ik zwanger ben. Met het mooie weer in NL doe ik het net zo, want ook hier kan je het oplopen !. verder gewoon lekker genieten, maar idd gewoon je gezonde verstand gebruiken, en goed naar je lichaam luisteren. Heel veel plezier iig! Liefs
Weet niet of je de taal (beetje) spreekt van het land waar je heen gaat? En of de gezondheidszorg een beetje goed geregeld is? Maar ik zou voor mezelf wel de zekerheid willen hebben dat men redelijk tot goede gezondheidszorg in de buurt heeft en dat je met de taal beetje uit de voeten kunt. Maar dat is voor mij ook een veel belangrijke voorwaarde geworden nu we met een peuter zitten. Veel vakantieplezier!
Ik ben net terug uit Turkije en het is prima bevallen! Ik heb een speciale zonnebrandcreme voor mijn gezicht, heb ergens is een keer gelezen dat deze (beter) helpt om een zwangerschapsmasker te voorkomen. Daarnaast goed luisteren naar je lichaam.... uit de zon als je het te warm krijgt en veel water drinken. Ik heb zelf geen problemen gehad met het eten, we zaten in een resort met buffet dus kon altijd kiezen tussen veel verschillende dingen. Als ik het vlees er niet goed uit vond zien nam ik alleen een salade of pasta. Geniet ervan!
*Voor evt. vragen en twijfels tijdens je vakantie; zet de telefoonnummers van je VK in je mobieltje. *Ik heb laatst gelezen dat het eten van spinazie een zwangerschapsmasker enigszins kan inperken!