ik wil niet meer!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Inkiewinkie, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Hallo medeslapelozen, moet even mijn ei kwijt hoor. Lig nu al weer 3 uur wakker van misselijkheid, steken in m'n kruis en akelige gedachten over inleiden. Ik ben het zo enorm zat! Dit gaat zo al weken en in plaats van op te laden voor bevalling raak ik alleen uitgeput. Ben zo bang dat ik er straks gewoon geen kracht voor heb. Of dat ik uitgeput aan het moederschap begin. Dit valt gewoon zo tegen! Heeft iemand nog bemoedigende woorden of tips, want ik zit er echt beetje doorheen..

2. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    he
    ik heb geen tip voor je. alleen de steun dat je niet de enige bent. ik slaap al 4 weken niet meer, lig meestal tot hal 5 op de bank en dan als manlief opstaat ga ik in bed liggen woelen en rond 12 uur smiddags word ik dan ineens wakker. Ik weet hoe het voelt, erg vermoeiend en eenzaam om wakker te zijn als zelfs mijn honden luidruchtig aan het snurken gaan. Ik hoop ook de kracht te hebben om straks te bevallen maar ik heb alles al geprobeerd dus heb me er nu bij neergelegd en slaap wanneer ik in slaap val.
    sterkte

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Kom op meiden,
    Het is moeilijk om niet positief te denken,als je niet kan slapen.
    Maar denk aan je beeb die je straks in je handen krijgt.
    We zitten altijd de ergste dingen te prakkezeren,maar zo loopt het dan echt niet.
    Ik weet zeker dat je straks echt genoeg kracht hebt,om je kind op de wereld te zetten. Dan krijg je zo'n oergevoel. Dan zet je alles op alles!
    Kom op meiden! Zet hem op!Het einde is in zicht! Er zijn straks mensen die je helpen wat je moet doen. Okay,jij moet het doen. Maar je word goed gesteunt!

Liefs Marielle

Al warme melk gedronken,als je niet kan slapen? Of cup-a-soup?
    Ga een boek lezen,als je niet kan slapen,dan heb je wat anders aan je hoofd!
    Sorry,ik wil jullie alleen helpen;).

4. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

Jun 28, 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,

Ik herken jullie wel.
    Had het ook bij mijn eerste.
    Ben dan wel drie weken te vroeg bevallen maar toch ik herken het heel erg.
    Ik kan jullie geruststellen dat als het eenmaal zo ver is jullie een oerkracht over jullie heen krijgen en het aan kunnen.
    Een bevalling is zoiets bijzonders :)
    Na de bevalling is het wel bij tanken maar komt goed geloof me!!
    Buiten dat is het heerlijk die kleine in je armen te hebben.

Probeer idd afleiding te zoeken door te lezen en neem een lekkere grote mok warme melk voor het slapen gaan.

Liefs,
    Patricia

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Mijn moeder zegt altijd dat warme melk met honing je kan helpen om in slaap te komen. Probeer dat eens!

Vandaag was ik zo moe en het helemaal zat. Ik heb vannacht ook niet kunnen slapen en heb enorme last gehad van maagzuur. Ik kan bijna niet draaien in bed, ook heb ik last van mijn bekken. Ik kan amper lopen. Ik ben best ongerust want ik moet nog een aantal weken. Bij mijn eerste was ik fit en had nergens last van rond de 30 wkn. Sorry voor me klaag moment.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
  7. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik heb de laatste weken ook nauwelijks geslapen.
    Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen voor de bevalling en daar verbaasde ht ze hoe weinig ik sliep op een nacht (max 3 uur), maar met de bevaling ging het gewoon hoor! Wel viel ik onder de douche een paar keer in slaap, maar ik heb gewoon mn kind op de wereld kunnen zetten en ik denk dat de eerste weken sowieso slopend zijn, ook als je wel uitgerust begonnen ben. Dus daar zou ik me niet te druk over maken. Het komt zoals het komt.
    Verder zoveel mogelijk tussendoor je rust pakken, lekker boekje lezen, series uit de kast halen en als het echt niet meer gaat kan je aan je huisarts voor een oaar dagen een slaappilletje vragen. Bedenk alleen wel dat dit ook effect heeft op je baby.
    En geloof me, over een jaar kijk je terug en valt het achteraf best mee;)
    sterkte met die laatste, loodzware loodjes en geniet van de kleine straks!

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Tja, ik slaap ook al weken niet meer of nauwelijks.
    100 keer mijn bed uit voor de wc en dan maar weer proberen om weer in slaap te komen met pijn in mijn buik en me geen houding weten aan te nemen in bed.
    Klagen? Nee waarom zou ik... het is toch heel logisch dat we ons zo voelen? Er zit een enorme baby in ons buik.
    Ik voel me juist heel gezegend en gelukkig, en alle kwaaltjes die neem ik voor lief.

Probeer in ieder geval overdag niet veel te doen, zodat je niet te moe wordt, mocht het onverwachts toch beginnen.
    Soms denk ik ook heb ik wel genoeg kracht straks als ik de nachten zo gebroken ben?
    Maar toch denk ik wel dat het goed komt hoor.

Sterkte in ieder geval.

Grt Vanilia

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Vanilia mijn complimenten voor je positieve instelling.

10. loeloe

loeloe Actief lid

Nov 25, 2008
    228
    0
    0
    Dat is een goeie tip, ik ben fan van friends! Maar ik snap niet helemaal hoe deze site werkt?:(

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Hey meiden. Elke zwangerschap heeft zijn voor en nadelen. Voor jullie is dat helaas het lange wachten, voor mij was het juist een vroege geboorte via keizersnee omdat het niet goed ging met mijn kindje (dachten ze en bleek inderdaad zo te zijn). Allebei dus niet ideaal al kan ik me voorstellen dat jullie denken; je was er tenminste al eerder vanaf. Geniet van de laatste dagen, want als recente ervaring kan ik zeggen - het is heel vreemd om geen buik meer te hebben! (Al schijnt het bij mij ook te komen doordat ik een keizersnee heb gehad). Heb niet echt een tip, maar geef toe aan de momenten dat je niet kunt slapen. Ga gewoon even een kwartiertje of half uurtje iets doen en probeer het dan weer een keer. Wie weet helpt het, die tip van warme melk met honing zou ook wel eens kunnen werken. bij mij werkt het altijd om te gaan lezen, ondanks dat het een leuk en spannend boek is vallen toch mijn ogen dan bijna dicht. Succes ladies met de laatste loodjes - it's so worth the wait!

12. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    hey meid zou kunnen betekennen dat nueraan komt ik had nacht voor bevalling ook geen oog dicht gedaan toen begonnen de weeen en raakten al heel snel in roes omdat zo moe was enige wat hele tijd zei wil pijnstilling en slapen viel tussen weeen in ook in slaap en alles ging heel snel en toen pers tijd was heb 20 min geperst alsof mijn leven ervan af hing want wist als over is mag ik slapen maar na bevalling dikke adreline stoot krijg je dan en slapen is laatste waar je aan denkt aleen maar je kindje bewonderen en na bevalling waren zo goed als al mijn klachten over kom op meid het komt goed en erna ben je zo blij nu dat mijn hectingen bijna allemaal kwijt ben ik zo blij en kijk terug van dat doe ik nog wel keer ;) .vrouwen zijn sterkste geslacht als je bevallen bent kan je zo trost etrug kijken jij hebt die 9 maanden doorstaan en een bevalling en mooi kind op de wereld gezet.

liefs,

13. 1978

1978 Actief lid

Jul 22, 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben uiteindelijk (te) vroeg bevallen, maar had de 4 dagen daarvoor zo'n oerslaap dat ik eigenlijk alle uren van de dag zat te soezen of lag te slapen op de bank. In bed was het niet uit te houden 's nachts, maar overdag heb ik alles goed gemaakt. verder, heel eerlijk, de bevalling is een kracht die je alleen maar kan proberen te kanaliseren. En gelukkig is er in Nederland altijd deskundige hulp aanwezig mocht je desondanks steun nodig hebben in welke vorm dan ook. Zoals mijn beste vriendin zei "meid, echt, je kan het" -en ze had gelijk.

Share This Page