kruinligging en op mijn linkerzij liggen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dominique71, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Beste verloskundige (n),

mijn bevalling van 3 jaar geleden is mij nog steeds onduidelijk. Ik blijf maar met een paar vragen zitten. Misschien kunnen jullie er iets over zeggen?

De baby had een kruinligging, blijkbaar, en de weeen kwamen niet zo goed op gang. In het ziekenhuis moest ik toen heel lang op mijn linkerzij liggen en heb ik heel veel weeenopwekkers gehad. Daarna moest ik ook bijna anderhalf uur persweeen wegpuffen.

Hebben jullie enig idee wat er met me aan de hand was? Het was echt niet leuk, en na al die tijd begrijp ik nog steeds niet wat er nou was. Het zit me eigenlijk dwars, vooral omdat we nu proberen voor een tweede. Ik wil het gewoon begrijpen.

Alvast bedankt,

Dominique

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi dominique,

Er is niets mis met jou!
    Je kindje lag in een niet gunstige houding. Als het kindje in kruinligging ligt dan probeert het kindje met de grootste omtrek je bekken in te kkomen en dat is vaak lastig. De zijligging kan helpen het kindje de kin op de borst te doen zodat het wel goed kan indalen en je baarmoeder word op een gegeven moment een soort van lui als het hard aan het werk is maar er geen resultaat is. Daarom heb je weeen opwekkers gekregen.
    Hoop dat dit je wat verduidelijking geeft
    Imke

3. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Bedankt Imke,

ik heb inderdaad heel lang ontsluitingsweeen gehad, alleen bleven ze ver uit elkaar en en beetje flauwtjes.

Dominique

Deel Deze Pagina