Lichtbruinverlies in vroege zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Christy79, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Goedemorgen!
    Allereerst natuurlijk: Vrolijk kerstfeest!
    Sorry dat ik jullie ook moet storen tijdens kerst, maar ben zo onzeker, dat ik haast niet van de kerstdagen kan genieten...
    Afgelopen woensdag heb ik een vroege echo gehad in het zkh. Reden van deze vroege echo is dat ik ivm het syndroom van Asherman een verhoogd risico heb op een bbz. Om dit zo vroeg mogelijk uit te sluiten, dus een vroege echo. Helaas was er nog niks te zien. Moest thuis nog een keer testen en deze was dik positief. Daarna nog een CB gedaan, daar stond op 2-3 wk, dus 4-5 wk zwanger. Conclusie, te vroege echo. Nu was ik toch gerustgesteld, maar begon er in de middag (had om half 10 's ochtends de echo) wat licht korrelig bruinverlies op te treden... Heb geen krampen ofzo gehad, helemaal niks. Dit lichtbruinverlies houdt nog steeds aan.. het is witte vloed met een lichtbruin kleurtje... Gisteren voor de zekerheid nog een keertje getest en deze was nog donkerder dan woensdag... Kan dat bruinverlies komen doordat ik Asherman heb gehad en dat dit nog wat "restjes" zijn zeg maar? Of vind je dat ik me toch wel een beetje zorgen moeten maken? Heb woensdag weer een echo, maar pffff.... Zit echt een beetje in de rats... Hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen, al weet ik dat er natuurlijk nooit garanties zijn. Alvast enorm bedankt!
    Groetjes Christy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Christy,

dit bruinverlies heeft niets met Asherman te maken. Dit zien we heel vaak in de vroege zwangerschap, gewoon wat oud bloed verlies. Kan verder geen kwaad.

Mirjam

Deel Deze Pagina