32 wk; pijnin onderbuik, indalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik ben nu bijna 32 wk zwanger en heb sinds een week af en toe last in mijn liezen en bij mijn schaambeen. Ook krijg ik na fysieke activiteiten wat sneller last van mijn onderrug en bekken. Als ik even ga zitten of liggen gaat dit weer over.
    Nou heb ik sinds een paar dagen wat een drukkende pijn linksonderin mijn buik. Net al moet ik heel nodig naar de wc, maar het is niet mijn blaas. Als ik ga bukken heb ik dat in mijn hele onderbuik.
    Kan dit komen doordat de baby al aan het indalen is? Bij de laatste controles lag het hoofdje wel steeds ongeveer daar links onderin dus daardoor heb ik het gevoel dat dat daar op mijn bekken drukt.

Ik heb vrijdag weer een echo bij de gynaecoloog dus dan zal hetook wel duidelijk worden, maar vroeg me even af of deze klachten 'passen' bij het indalen of dat het misschien iets anders is.

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Oeh, lees even mee. Ben net zover als jij en exact (!) dezelfde klachten.
    Heb jij ook dat je je duizelig voelt, beetje misselijk, draaierig en 'niet aanwezig' zeg maar? Voel je de kleine nog net zo goed?

Wilde om 15.30 de verloskundige bellen, maar dan zijn ze niet meer bereikbaar. Ze zijn alleen maar op het spoednummer bereikbaar. En vind het niet spoed genoeg. Bel morgenochtend.

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja indalen word vaak op verschillende manieren gevoeld heb ik wel gehoord

vaak idd pijn in schaambeen (hier was t of er met messen in gestoken werd! nu nog soms, dan draait kleintje heel liefdevol t koppie hen en weer)

menstruatie achtige krampen pijnen etc
    maar als je het toch niet helemaal vertrouwd bel je toch gewoon eventjes?

onze VK heeft 2x per dag half uur spreekuur kun je met zulk soort vragen bellen, kan dan bij een gyn ook wel toch ?

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hier lag kleintje met 28 week al ingedaald overigens..

@moielle jij moet wl ff bellen hoor
    want ik had laatst iets en kreeg de vraag " ben je duizelig of zie je sterretjes of etc etc"

dat wat jij ervaart lijkt me niet echt de bedoeling....!

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik ben niet duizelig of misselijk maar ik ben onder controle bij de gyn vanwege te hoge bloeddruk dus waarschijnlijk krijg ik daar ook niet zo gauw last van ;)
    Ik voel het kindje nog wel heel goed! Die is erg actief mn de laatste dagen zowel onderin als bovenin als in mijn zij....
    Ik heb alleen nog niet echt het idee dat ik bovenin ook meer ruimte krijg, daar zit regelmatig een kont of been te duwen namelijk... en heb s nachts en bij inspanning toch wel wat last van kortademigheid.... maar het is ook nog wel aan de vroege kant voor het indalen natuurlijk maar misschien is het t begin..

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    zegt niks hoor ikkie

die van mij was dus met 28 weken al ingedaald en ligt graag lang gestrekt..

kep nog steeds kont/voeten bi mn ribben
    maagzuur soms wat kortademig..

nee hoor! tis niet altijd dat je meer ruimte krijgt, hoop het wel voor jullie :D zou me toch wel prettig lijken ^^

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Tja dat vind ik dus één van de nadelen van het ziekenhuis. Ik heb twee nummers, een spoednummer en een 'afsprakennummer'. Spoed vind ik het niet want als ik gewoon rustig zit ofzo heb ik er geen last van. En bij het afsprakennummer krijg je zo'n baliemiep... nou verbinden die wel door als je zegt wat je klachten zijn, maar ik vind het toch wel vervelend.
    Gelukkig mag ik overmorgen naar de gyn ;)

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ja voel de kleine ook lekker actief. 'Schrapend' aan de onderkant met haar hoofdje. En ze schuift nu ook veel zeg maar, maar ook veel sterkere bewegingen. Niet meer dat trappelen, maar echt trappen haha. Dan drukt ze haar knie of voet tegen zijkant buik, die laat ze even liggen. Dat zie je dan echt vanaf de buitenkant. Alsof ze even moest strekken.

Kortademig hier ook! Vooral als ik ga liggen.

Maar kan niet zeggen of het al indalen is. Het is voor ons de eerste kleine.
    Hoop dat iemand weet wat het zou kunnen zijn!
    xxx

9. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ja zie idd sterretjes en duizelig. Maar heb ook lage bloeddruk.
    Dus lig nu op de bank. Ff rusten (niet dat ik wat heb gedaan vandaag hoor haha)
    Hmm begin toch te twijfelen. Maar bij spoed denk ik meer aan bevallingen die eraan zitten te komen. Nou, dat is het niet volgens mij (toch?! haha) Zit het nog even uit tot morgenochtend.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    De pijn in mijn bekken en onderrug is gelukkig veel minder geworden. Wel regelmatig pijn rond mijn schaambeen maar dat is vooral met opstaan van de bank en bed.
    Heb nu wel sinds twee dagen een 'zwaar' gevoel onder in mijn buik, het lijkt mijn blaas wel te zijn. Nou kom ik wekelijks in het ziekenhuis en wordt ook elke keer mijn urine gecontroleerd dus een blaasontsteking lijkt me een kleine kans hebben... overmorgen wrodt het weer gecontroleerd.
    Hoort dit bij het indalen? Heb ook veel last van harde buiken momenteel.

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier ook steken in d**s, en pijnlijke zeurende onderbuik met vlagen. Heb ook zeer zeker het gevoel dat het kleintje aan het indalen is.

Deel Deze Pagina