Hallo, Ik ben nu ruim 32 weken zwanger, maar ik heb zeker ene paar keer per week snachts, een soort en met van ongesteldheidspijn wat door trekt naar me rug en benen. Mijn vk zegt elke keer dat het me darmen zijn,maar dit voelt heel anders me buik spant ook helemaal aan,en ik denk dat het weeen zijn. maar volgends mij vk kan dat niet? ik snap er helemaal niks meer van.... kan het nou wel of niet? ( ik ben de laatste tijd ook een beetje in de stress vanwege familie problemen)
Hoi Melissa, wat je voelt is het samentrekken van je baarmoeder. Dit is een heel normaal verschijnsel, vooral rond deze termijn. Je baarmoeder reageert nu wat sneller en heftiger op bv een drukke dag, bewegingen van het kindje of de groei ervan of van stresssituaties voor de moeder. Kan voor de kleine allemaal geen kwaad, maar je moet zelf goed naar je lichaam luisteren. Pijn of het nare gevoel, is van houding veranderen, even lopen, kruikje er tegenaan en concentreren op je ademhaling. Adem naar je buik. Het kan goed zijn dat dit nog een aantal dagen duurt hoor, want zo tussen de 28 en 33 weken hebben vrouwen hier vaker last van. Als je echt een regelmaat gaat ontdekken in de samentrekkingen, bv. een uur lang om de 3-4 minuten en de pijn wordt steeds erger of komt sneller, dan moet je je vk bellen. Al het ander is niet erg, niet te veel zorgen over maken. Groetjes Brigitte