Onduidelijkheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamsie86, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mag ik de vk wat voor leggen?

Mijn laatste menstruatie was op 13 maart, 10 april 1e postieve test. Op 7 mei ging ik naar de vk voor de 1e echo. Hier was wel een zwangerschap op te zien maar erg pril en geen hartactie, terwijl ik via mijn berekeningen 7/8 weken zwanger moest zijn. Nu heb ik vanmorge een 2e echo gehad, hier was op te zien dat het vruchtzakje waarschijnlijk iets gegroeid was maar verder niet veel en al helemaal geen hartactie. Nu adviseerde mn echoscopiste dat ik 2 weken moet wachten om te zien of het alsnog verder ontwikkelt of dat het in die tijd vanzelf afkomt(mk). Zo niet moet ik over 2 weken weer een echo krijgen en evt doorgstuurd worden naar de gyn. Nou is mijn vraag; het bestaat toch bijna niet dat je 10 april een positievetest hebt en dat er nu pas een vruchtje gaat groeien???? Volgens de vk kan dat wel. Net belde er een andere vk dan vanmorge voor een nieuwe afspraak, zegt ze 'je bent nu 5 weken zwanger, over 2 weken moet er hartactie te zien zijn' ik stond echt perplex..ze gaat er nog steeds vanuit dat dit goedgaat..ik heb sterk het gevoel dat ze me valse hoop geeft!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Als je laatste menstruatie 13 maart echt was en je hebt een cyclus van 28 dgn is de kans dat het goed zit wel klein. Want je zou dan ongeveer 8 weken moeten zijn inderdaad. Stel dat je cyclus toch anders is, en je eisproing op een ander moment was, kan je ook minder ver zijn. Ik denk dat ze je terug laat komen omdat het wel iets gegroeid was. We nemen dan liever het zekere voor het onzekere. Het kan namelijk toch wel goed zitten. Dat het vruchtje veel later is begonnen met groeien. Maar je hebt inderdaad gelijk dat het wel appart is en ik denk dan ook dat de kans groter is dat het niet goed zit.

groeten evelien

3. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Allereerst, bedankt voor je reactie!
    Eisprong kan niet veel later geweest zijn want 10 april had ik een positieve zwangerschapstest, maar als het dan toch een week later zal zijn geweest dan had er toch ook allang hartactie te zien moeten zijn? Op de echo van gister was niet eens een vruchtje te zien! En vanaf 9 april hebben we geen gemeenschap meer gehad dus het kan ook niet zijn dat er later nog een zwangerschap ontwikkelt is.. Ik kan het niet begrijpen, dat ze nog steeds verwachten dat er een hartje gaat kloppen!

Deel Deze Pagina