Hallo dames, Sinds vorige week weet ik dat ik we in verwachting zijn en ons dochtertje Emily krijgt er een brusje bij! Bij mijn vorige zwangerschap lukte het niet om te stoppen, ook door veel stress op mijn werk(Daar werk ik gelukkig niet meer). Mijn verloskundige zei toen zelfs dat als ik zou stoppen met roken de stress misschien teveel zou worden. Maar nu wil ik zeker stoppen met roken!!! Op mijn werk gaat alles goed verder geen stress, dus nu MOET het lukken!!! Dat WIL ik ook!!! Ik heb heel de dag nog niet gerookt en dat wil ik volhouden. Ik gebruik voor de eerste dagen pleisters om de moeilijkste dagen door te komen. Zijn er hier nog meer dames die bezig zijn met stoppen met roken? Misschien dat we hier elkaar kunnen steunen? Voor mij is vandaag dag 1
haaiii, ik ben gelukkig een niet roker, dus kan je niet helpen, maar er zullen vast dames zijn die DE tips voor je hebben! Gefeliciteerd en succes he!
Ja hier ook meteen gestopt !! Altijd gedaan bij alle zwangerschappen ! Met de Feestdagen soms wel moeilijke momenten maar die zakken weer weg !! Succes !!
Ook hier heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap doorgerookt maar heb het wel weten te beperken tot 1 sigaret per dag maar die was om de stress weg te houden want mijn zwangerschap verliep niet echt normaal. En nu bij deze zwangerschap (nu 15 weken) ben ik wel gestopt. Maar zonder de pleisters want die wou ik tijdens mijn vorige zwangerschap gebruiken maar omdat ik maar 1 sigaret per dag rookte zeiden ze dat ik die beter niet kon gebruiken. Ik zou het even navragen bij je huisarts of de verloskundige of je ze wel tijdens je zwangerschap mag gebruiken. Ik heb het af en toe wel erg moeilijk maar het lukt wel. Gr cinderella
Knap van je Hartogje! Volhouden! Ik ben altijd een flinke roker geweest totdat we besloten dat we voor een kindje gingen. Toen ben ik cold turkey gestopt. Nou, meer dan anderhalf jaar geen sigaret aangeraakt en in die tijd 3 miskramen gekregen. Ná die 3e miskraam was ik het allemaal zo spuugzat dat ik weer heerlijk af en toe een sigaret ben gaan roken en daar voelde ik me uitstekend bij. Heb alleen deze jaarwisseling wel weer als nieuwe kans aangegrepen en ben opnieuw gestopt. Heb het er verrassend zwaar mee momenteel! Maaar... vandaag wel dag 4! Succes meid!
Hier ook. 5 weken zwanger. EN IK WIL ZO GRAAG STOPPEN. Ben nu geminderd naar 3 of 4 sigaretten per dag. Maar ik voel me zo schuldig elke keer. Ik wil er echt vanaf.
Ik ben bijna 3 weken geleden gestopt met roken. Bij me eerste zwangerschap lukte het me niet om te stoppen, ook door de stress en had mijn verloskundige gezegd, dat ik beter die 2 sigaretjes kon roken dan dat ik te veel stress bij me had. Ik rookte aardig wat en de laatste 5 maanden was ik al veel minder gaan roken (het weer zat ook niet mee om buiten te gaan staan), ik rookte toen nog maar 5 sigaretten per dag, en dat werden er steeds minder. Ik doe het helemaal zelf, maar heb het er elke dag nog heel erg moeilijk mee!! Vooral 's avonds....... Succes meiden, hoop dat jullie het allemaal vol kunnen houden. Al wordt er maar met mate gerookt
ik was twee weken gestopt maar gisteren gefaald nu ga ik het weer proberen maar vind het ontzettend moeilijk vooral savonds als me vriend thuis is en hij een lekker sigaretje opsteekt ik wil het wel echt volhouden want de kleine gezondheid gaat voor alles,
Gelukkig ben ik niet de enige die het moeilijk heeft. Ik ben in een keer gestopt maar ben bang dat ik het misschien niet volhoudt. Want wat is nou beter gelijk per direct stoppen, wat veel stress kan veroorzaken? of geleidelijk minderen, zoals 1 of 2 sigaretjes en daarna helemaal niets meer?
Gewoon in 1x stoppen !! dat ene sigaretje houdt nou net '' je verlangen '' in stand. Naarmate je langer gestopt bent........wordt het verlangen steeds minder ! Makkelijk gezegd, ik weet het.........maar van 1 sigaretje wordt je dan toch ook niet rustig ? Dan ga je de hele dag zitten denken , hoe laat zal ik hem nemen ? Of misschien toch 2 ? Kortom ; geeft onrust !
Blij om te lezen dat ik hier niet als enigste last van heb. Ik doe tot nu toe minderen, maar dan wel tot 3-5 sigaretjes per week. Nu nog stoppen......
Ik moet nog gaan stoppen, maar ben momenteel emotioneel zo'n wrak (door de hormonen) dat ik het nu niet trek. Gisteren een poging gedaan; heel de dag volgehouden...........tot manlief thuiskwam en vrolijk een shagje op stak...........Tsja en dan breek ik dus.....(nog wel) Bij de vorige zwangerschap ben ik niet gestopt, maar ik WIL het nu wel echt, maar dat doorzettingsvermogen ontbreekt me op de een of andere manier..........
@Mamma 2 boys; dat ben ik helemaal met je eens! Als ik stop dan is het ook helemaal; afbouwen werkt niet........
Achteraf zou ik nu graag eerst zijn geminderd, misschien dat dat voor mij beter had geweest. Maja we proberen vol te houden!
Vind het heeel knap van je Hartogje!!!! Als ik me weer fitter voel (ben ook ziek momenteel) en gewoon weer lekker aan het werk kan en in huis kan rommelen dan kan ik makkelijker stoppen, want dan ga ik op de momenten dat ik wil roken gewoon iets anders doen; opruimen, schoonmaken, op de fiets ff lekker naar buiten met dochterlief, noem het maar op........ Ik hang nu alleen maar heel de dag op de bank en heb gewoon nergens puf voor. Om dan het nicotinemonstertje op andere gedachten te brengen is wel heeeeeeel moeilijk... Hoe stevig ik daar ook van baal!
hier ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was... na de test nog 2 daagjes gerookt om afscheid ervan te nemen.. daarna cold turkey gestopt.. en bevalt me goed.. al wil ik ooit wel weer eens een peukie hoor.. maar duurt lang voor het je systeem uit is.. na de bevalling ..als ik dan nog steeds drang heb.. maar wel kan roken als gezelligheidsroker zo af en toe.. wil ik die nieuwe sigretten van kent proberen.. die zijn gemaakt voor een zwschap en bevatten geen teer geloof ik..maar zoals het nu gaat hoop ik het wel vol te houden zo zonder..tis voor een goed doel!! you go girl!!! je kan het!!.. en je kan altijd als vooruitzicht bedenken dat je na de bevalling een peukie kan roken als je dan nog trek hebt!
Hier nog een beginnende stopper van een pakkie per dag naar 1 per dag. die na t eten kan ik gewoon niet weerstaan hihi. pleisters mag je trouwens niet gebruiken tijdens je zwangerschsp. alleen op advies van je arts en dan worden ze vergoed door je verzekering. ik wil zoooooo graag stoppen voor dit kleine wondertje maar tis sons zo moeilijk pffff heel veel suc6 allemaal met deze strijd!! We kunnen t echt wel!!!!
Hier 1w1d gestopt met roken Toen ik positief getest had ( tijdens wachten op uitslag test zat ik een sigaretje te roken )heb ik gelijk mijn sigaretten weggelegd en niet meer naar om gekeken. En mijn vriend is vanaf dat moment buiten gaan roken Moet zeggen dat ik het er gelukkig (nog) niet moeilijk mee heb
Hey, 9jaar stug doorgerookt en altijd gezegd dat als ik zwanger zou raken dan ook zou stoppen... De verrassing kwam begin oktober, het was ook een echte verrassing, was niet gepland namelijk. Anyway's heb toen nog 1,5 week gerookt en toen in 1 x gestopt.. moet zeggen dat het me alles mee viel omdat ik er ook verschrikkelijk misselijk van werd, daarna vond ik iedereen zo vreselijk stinken die rookte, zelfs mijn vriend gaf ik geen kus meer, ik hing dan namelijk 2 min daarna boven de pot... Dus ik was wel heel blij met de misselijkheid!! sterkte dames.. groetjes