Groei?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama079, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik ben nu 17 w 5 d en heb al een behoorlijke buik. Sinds gisteren trekt de buik helemaal en vanmorgen voelt het gewoon heel erg vervelden vervelend. Het trekt voornamelijk aan de linkerkant (net naast de zij) en voornamelijk vanaf de navel naar beneden. Aan de rechterkant ook, maar dan minder. De rest van de buim voelt gespannen en krijg ook een trekkend gevoel onderin de rug. Het beneemt me soms gewoon de adem. Zijn dit groeipijnen en wat kan ik er aan doen? (heb ook blaasontsteking en de onderkant van mijn buik is vaak hard, net boven schaambeen)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    door de blaasontsteking kan je harde buiken krijgen en dit kan strak en pijnlijk aanvoelen. verder hangt je baarmoeder aan banden die ook naar je rug lopen. dus kan best zijn dat je die voelt of een combi van dit.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dank je voor je reactie!
    Een harde buik kan het niet zijn omdat de spanning op heel de buik zit en zo hoog zit mijn bm nog niet. Het trekken voelt echt specifiek aan de zijkant van mijn buik (net of heb ik bretels om) en op mijn rug. Overigens voelt het minder vervelend wanneer ik loop, dan wanneer ik zit.

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Verder niemand?

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik had het ook wel rond die termijn. Bij mij was het wel groei. Het voelde alsof er een blok beton in mijn buik zat.Lopen ging echt moeizaam. Na een paar dagen trok het dan weer weg en had ik weer een behoorlijke spurt gemaakt.

Kan ook heel goed van de blaasontsteking komen trouwens.

Wat het ook is,als je het niet vertrouwd gewoon even een belletje naar de VK.

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Het klinkt als groeipijn. Het trekken aan de banden waar je baarmoeder mee vast zit doet best wel pijn. Het kan ook pijn van de blaasontsteking zijn, die voelt als je zwanger bent ook anders dan normaal. En je kunt harde buiken krijgen van blaasontsteking, maar je zegt zelf al dat die het niet zijn...

Heb je wel een kuur tegen de blaasontsteking?

In ieder geval hoort pijn wel bij je zwangerschapsduur, maar als je je onzeker voelt zou ik even bellen met de verloskundige. Dat vinden ze echt niet erg.

7. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Bedankt! Ik heb de kuur net afgerond ( mijn zoontje is wss te vroeg geboren door een blaasontsteking, ben er dus er erg alert op) Toen ik gisteren na het werken rustig op de bank kon liggen trok het weg. Merk dat mijn buik erg snel geïrriteerd raakt. Mijn darmen speelden ook wat op dus zal een combi daarvan zijn

Deel Deze Pagina