Met 36 weken weekend weg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door qwerty123, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Beste Allen,

Mijn man wil graag een weekend weg met vrienden. Lekker eten en drinken. Hij heeft dit ook echt verdiend. Hij werkt hard om een mooi huisje te maken. Alleen Ben ik bang wat als de baby komt. Of is dat niet reeel?

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik lees even mee. Bij ons staat een weekend weg gepland in het laatste weekend van april. Dan ben ik ook 36 weken en gaan we met de familie naar Duitsland.

Zit met de zelfde vraag als TS.

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik wilde het liever niet, dus mijn man heeft dergelijke afspraken afgezegd. Natuurlijk gun ik hem zijn pleziertje en zijn rust. Maar hij wil zelf toch ook bij de bevalling zijn, en ik zie het echt niet zitten om met een taxi en mijn rolkoffertje alleen naar een ziekenhuis te gaan om daar in mijn uppie te bevallen. Dus nee, hij gaat nu eigenlijk niet verder weg dan 45 min autorijden. Hij stond zelf ook echt achter die keuze en zijn vrienden begrepen dat ook echt helemaal. Dat komt wel weer hoor!
    Als we samen ergens naar toe gaan wat iets verder weg is gaat de maxicosi en mijn koffertje mee in de auto. In geval van nood kunnen we dan ook in een ander ziekenhuis bevallen.

4. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik persoonlijk vind het wel tricky als je man met 36 weken een weekend weggaat, maar hoé tricky precies hangt van een aantal zaken af. Gaat je man heel ver weg of kan hij snel thuis zijn als het nodig is? Hoe verloopt je zwangerschap, verloopt deze probleemloos? Als het ver weg is zou ik het zoiezo al niet prettig vinden als ik jou was. Ik zie in je banner dat je nu bijna 33 weken bent, kan je man anders niet wat eerder dan bij 36 weken gaan? Mijn vriend is tijdens mijn zwangerschap 1 keer een weekend weg geweest met vrienden toen ik 25 weken was. Ik vond dat toen goed te doen, maar 36 weken is natuurlijk net wat anders :)

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Hangt er vanaf hie je zwangerschap gaat en waar hij heen gaat etc.
    Hier zou hij niet mogen maar dat is omdat hij al van ma tot vr weg is. Bedoeling is wel dat hij steeds minder ver weg is maar ook dan slaapt hij niet thuis doordeweeks tot 40 weken. Maar na 3x overtijd te gaan verwachten we dat weer

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    En wat gaan ze doen? Zuipweekend? Gevarensport als skiën? Of heel cultureel musea afstruinen ;)

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Van mij zou het mogen, mijn man ging met 38 weken een dag naar Parijs en dan ben je ook niet direct terug. De meeste kinderen worden 40-41 weken geboren.
    Maar dat hij gaat zuipen lijkt me dan weer minder handig, want áls er iets gebeurt dan is hij dus misschien niet in staat accuraat te reageren.. straks mist hij de geboorte of maakt het in beschonken toestand mee. Dat vergeeft hij zichzelf nooit. Mijn man was heel goed bereikbaar en we hadden afspraken gemaakt voor als het zou beginnen terwijl hij weg was. Gaan ze ver weg?

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Zoals anderen al hebben aangegeven zou ik allereerst laten meespelen hoe je zwangerschap tot nu toe verloopt. Bij mijn eerste had ml namelijk gerust mogen gaan, deze zwangerschap zou ik toch minder blij zijn (ben al niet blij dat ml met 37 weken nog een aantal nachtdiensten heeft).
    Ik zou wel goede afspraken met hem maken dat hij zich niet helemaal gaat bezuipen en dat hij dus een mogelijkheid heeft om naar huis te komen. Verder zou ik zelf wel iemand stand by hebben willen staan die me evt naar het ziekenhuis kan brengen mocht het echt nodig zijn.

Als laatste is het natuurlijk wel zo dat de kans dat je bij 37 weken bevalt klein is. Ook hoor je vaak dat de bevalling pas begint als de moeder zich veilig voelt en haar man in de buurt is.
    Succes met de keuze samen!
    Overigens zou ik zelf geen weekend meer weg gaan maar dat heeft met mijn lichamelijke klachten te maken, bij de eerste had ik dot gerust gedaan (dag dat bevalling begon met 40+6 ook nog zelf naar een verjaardag gereden half uur verderop, veen tas of maxi cosi meegenomen hoor)

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Zou voor mij er heel erg aan liggen hoe ver hij weg gaat en wat ze gaan doen.
    Als ze gewoon met wat vrienden op een uurtje afstand rijden wat sportieve dingen gaan doen bijv dan zou ik dat geen probleem vinden.
    Maar zou wel willen dat hij met ong een uur thuis zou kunnen zijn.

10. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hij zou van mij mogen gaan. Ik voel me nog super goed nu, dus dat zou voor mij doorspelen.

36 weken is nog wat anders dan 38,39 weken. Dan zou ik het er moeilijker mee hebben...

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou het niet willen tenzij het dichtbij is en hij zijn eigen niet klem gaat zuipen.

Ik voelde me ook prima, niks aan het handje, echo's allemaal goed, controles allemaal goed en toch ineens vliezen gebroken met 36w2d!
    Dochter is paar uur daarna geboren.

Dus voor mij zou het een no-go zijn denk ik 😉

12. happiness85

4 nov 2016
    48
    1
    6
    NULL
    NULL
    Wij wonen in het buitenland, maar ik ga naar België komen om te bevallen. Mijn man zal pas een paar dagen voor de uitgerekende datum afkomen. Het zou namelijk jammer zijn dat zijn verlof wordt opgesoupeerd aan wortel schieten naast mezelf op de bank in plaats van met zijn pasgeboren kindje.
    In het àllerbeste geval duurt het 11u van deur-tot-deur als ik hem zou opbellen om te komen, maar gezien het al wel héél erg moet meevallen dat de vluchturen uitkomen, zal hij toch gemiddeld 16-20u onderweg zijn van zodra ik bel.
    Bij mijn broer is er een gelijkaardige situatie, maar die zijn vrouw gaat dan zelfs helemaal aan de andere kant van de wereld bevallen. Dat wordt nog trickier.

Ik ben natuurlijk nog maar 17 weken, maar voorlopig maak ik mij niet zoveel zorgen. Dus in het licht hiervan: ik zou er geen problemen mee hebben. De kans is klein dat de bevalling zich dan in gang zet en anders zijn er altijd wel oplossingen. Je kan bijvoorbeeld aan een vriendin/familie vragen om stand-by te zijn in de plaats?

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben pas met 42 weken bevallen en mijn bevalling duurde uuuuren. Ik zou er dus geen probleem van maken. We zou ik iemand bij me laten logeren zodat ik niet helemaal alleen zou zijn.

14. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net zoals de anderen vind ik dat je moet kijken naar hoe jouw zwangerschap verloopt. Ik voel me nu nog prima (ga nog gaan werken) en mijn man zou nu zeker op weekend mogen gaan. Vanaf 38 weken mag hij van mij wel niet langer dan 1 uur afstand weg :D

15. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zou een geplande ks krijgen rond 39 weken. Mijn vriend had een cursus op een paar uur rijden toen ik 37+5 zou zijn.
    Omdat dit voor mij niet goed voelde is hij niet gegaan.
    Maar goed ook... met 37+5 braken mijn vliezen en 3,5 uur later is onze dochter geboren dmv keizersnede... had hij niet gered in de ochtend spits...

Maar in principe gaat een natuurlijke bevalling vaak niet zo snel.
    Wellicht kan hij gaan mits het niet te ver weg is en ten alle tijde terug kan rijden?
    En misschien iemand regelen als backup die evt mee zou kunnen naar zkh en dergelijke mocht het beginnen

16. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij is de eerste ook met 36+6 geboren, na een uitstekende zwangerschap.
    Hoe je je voelt zegt helaas niks over wanneer je kindje komt of hoe lang het duurt.

Nu hoeft mijn man echt geen handje vast te houden, tot de baby er is ;)
    Maar ik zou met 36 weken wel willen dat hij niet ver weg zit (ca. 1 uur rijden), altijd bereikbaar is en altijd kan rijden (dus niet teveel drinken)
    Onder die voorwaarden zou ik er geen problemen mee hebben :)

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Mijn man zit nu in het buitenland tot ik ruim 35wk ben. Op z'n snelst is hij met 36u thuis. Dit is wel zijn laatste overzeese trip. Maar als hij binnen 1a2u reisafstand is is het voor mij prima. En weekendje weg zou voor mij geen probleem zijn.

18. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Dit dus eigenlijk, vind ik dan.
    Mijn man houdt er uit zichzelf al wel rekening mee met drinken(tijdens een avondje weg met de mannen, tegen die tijd/termijn), zou vooral doen waar jij je fijn bij voelt. En ja, wat al gezegd is, de afstand; dit speelt denk ik wel mee. Binnen een uur is prima te doen denk ik om in de auto te springen naar je bevallende vrouw/ vriendin toe ;) :)

19. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik zou het er goed over hebben samen. Naar je gevoel luisteren.. En als het in NL is kan je goede afspraken maken.

Wij gaan met de vriendengroep in week 36 een weekend weg, maar ik wil wel dat hij ssmen met mij naar het ziekenhuis kan rijden als er wat is.. Dus hoop dat hij zich inhoudt met alcohol gebruik.. dat zou mijn enige voorwaarden ook zijn als hij alleen met de mannen zou gaan.

20. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben met 35 weken onverwachts bevallen tijdens een weekendje weg. Gelukkig in nederland en dichtbij. Maar fijn is het niet. We mochten gelukkig in het ziekenhuis slapen (zoontje lag 2 weken in het ziekenhuis).
    Maar mijn man moest veel reizen voor schone kleding en werk en de kat thuis.

Hier waren we natuurlijk wel beide weg. En ben ik bevallen in 30 minuten (dit gebeurd bijna nooit).

Je moet eigenlijk doen waar jullie je goed bij voelt. Maar onverwachgs bevallen kan altijd.

Deel Deze Pagina