Oudste kind voorspelt geslacht ongeboren baby??

Discussion in 'Zwangerschap' started by PDaphne, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Dag dames ik vroeg me iets af. ik ben 13 weken zwanger van de tweede en altijd als we mijn zoontje van bijna 2 vragen "krijg je een zusje of een broertje?" Of "is de baby een meisje of een jongen?" Zegt hij ALTIJD "zusje" of "meisje"! Echt zonder uitzondering, hij heeft nog nooit jongen of broertje geantwoord!
    Vanochtend zij mijn vriend tegen zoontje: "vind je Tommy een leuke naam voor je broertje?" En toen antwoordde mijn zoontje: nee zusje... Dus.. Mijn vraag is eigenlijk hebben jullie kinderen het geslacht van hun brusjes goed voorspeld? Vind het toch een beetje opmerkelijk en vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben? Mijn moeder beweerd dat ik het geslacht en de geboortedatum van mijn beide broertjes goed voorspelde vroeger dus ben wel echt heel benieuwd of mijn zoontje het goed heeft :D

Alvast bedankt!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier klopte het niet, dan had mijn jongste ook een meid moeten zijn :D

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

hmm...hier heeft dochter van mn man het over twee zusjes, nou ja we weten het nog niet natuurlijk, maar ik denk dat het bij haar meer de wens is.

4. giraf

giraf Niet meer actief

#4 giraf, Jan 16, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 16, 2013
    Hier klopte het toevallig wel...
    Oudste dochter (nu 2,5) roept al vanaf begin van de zwangerschap dat ze "een susje" krijgt, was er ook totaal niet vanaf te brengen... als we zeiden dat het ook een broertje kon zijn zei ze steenvast "nee is een susje"
    Bij de echo met 17 weken bleek ze gelijk te hebben.

Maar ach, kans van 1 op 2 :D

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk dat het inderdaad "toeval" is en dus een wens!
    Het is 50-50.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Hier zei het zoontje van mijn vriend ook steevast een broertje, zijn zus zei steevast een meisje. Eén van de twee heeft gelijk gekregen haha ;) Kans is inderdaad 1 op 2.

Wat hier wel bizar toevallig was, was dat de jongste bij beide zwangerschappen in de week na het testen iets tegen mij zei. De eerste keer zei hij, wijzend op mijn buik; zit daar een baby in? En de 2e zwangerschap zei hij; je hebt een baby in je buik he.? Beide keren kan hij het niet geweten hebben, de eerste liep uit op een miskraam en de eerste week na het testen wisten alleen onze ouders het nog maar en omdat ik er al een raar voorgevoel over had hebben we het er niet met meerdere mensen over gehad. Bij de 2e zwangerschap kon hij het ook niet geweten hebben, toen hij het zei wisten we het zelf pas 3 dagen en hadden we nog tegen niemand wat gezegd. Ook hadden wij het er nooit over als ze er waren, met geen woord. Het kleine potjes, grote oren verhaal ;)

Het zal gerust toeval geweest zijn maar ik had beide keren wel zoiets van huh.?!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn neefje beweerde ook dat hij een zusje zou krijgen telkens als je het hem vroeg.

Hij heeft toch echt een broertje gekregen.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja, hier riep hij al vanaf 6 weken dat hij een zusje ging krijgen en heeft dat ook telkens volgehouden, hij had het dus goed

Maarja, 50% , kans 1 op 2 dat het klopt hè ;)

9. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Nou ik hoor het al, 50% kans dus :D zal ik toch echt tot de echo moeten wachten! In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

10. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ja... tis natuurlijk wat andere al zeggen eennkans van van 50%.

Vl en ik waren beidennovertuigd van een zoon...mn dochter wist zeker dat t eenbmeisje zou zijn...(maja dat is ook wat ze wilde).
    En zij bleek gelijk te hebben... ;)

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mijn zoontje van 3 zegt van begin af aan al zusje en meisje als je het vraagd. hoe je de vraag ook stelt of draait. en het zal waarschijnlijk kloppen :)

12. freck

freck Actief lid

Jul 15, 2012
    235
    0
    0
    Mijn zoontje zegt en zei ook steeds zusje en meisje... Hij had het niet goed! Het zijn natuurlijk wel 2 makkelijker uit te spreken worden dan 'jongen en broertje' ; )

Hij weet wel dat hij 'n broertje krijgt, maar heeft 't nog vaak over 'n zusje

13. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Het valt me wel op dat de meeste kindjes zusje of meisje zeggen, net als mijn zoontje.. Misschien heeft het idd iets met de woorden zelf te maken. Nogmaals bedankt, over 6 weken weet ik of hij gelijk had!

14. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Mijn oudste zoontje zegt ook dat hij een zusje krijgt ;)
    Want zegt hij " ik heb toch al een broertje? " :D

15. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

Mar 15, 2008
    325
    0
    0
    Mijn zoontje van toen 2 was ervan overtuigd dat er een broertje in de buik van mama zat en hij kreeg gelijk. Nu is hij ervan overtuigd dat hij een zusje krijgt. We zijn benieuwd!

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ja hier klopte het wel maarja als ik vroeg wat ben jij dan antwoorde hij ook meisje dus of dat nou betrouwbaar is haha

17. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

Jul 12, 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 3 zei, zo'n twee weken voordat ik een positieve zwangerschapstest had, ineens uit het niets: 'mama heeft een baby in de buik'. En twee weken later testte ik dus positief.. :( Zal wel toeval zijn, maar vond het toch apart..

En sindsdien blijft ze volhouden dat ze een broertje krijgt. Dus ben benieuwd of ze gelijk krijgt! Maar volgens mij is dat inderdaad meer een wens want ze had tegen mijn man iets gezegd in de trant van 'dan hoef ik mijn speelgoed niet te delen'. :D

18. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoon wisselde nogal eens. De ene keer zei hij zusje, de andere keer broertje.

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    haha het blijft 50/50
    al kan het wel zijn dat jullie oudste er gevoelig voor is.
    mijn broertje kon je namelijk ook altijd vanaf 12wk vertellen of je een jongen of meisje kreeg. dit is hem vanaf zn 2e tot 16e gelukt en hij heeft het nog nooit fout gehad!! en van veel mensen al voorspeld. :D dus het KAN maar vaak is het ook de wens van het kindje.
    volgens mn kleine nichtje krijg ik een jongen , volgens mn neefje wordt het een meisje haha

wel is het leuk, om het in de gaten te houden, heeft de oudste WEL gelijk, test het eens uit bij ander familie lid ;)

20. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hier roept dochter van 2 ook sinds dat ze t weet zusje, en dat klopt ook :)

Grappig dat de meeste meisje of zusje zeggen:)

Share This Page