Mijn baby is te klein bevonden op groeiecho. Ik maak me daar zorgen over. Buikje was gemiddeld dus goed. Hoofdje en beentjes zaten helemaal onderaan in groeicurve. Net iets eronder zelfs. Ik rust nu heel veel in de hoop dat de placenta zo meer doet voor baby. Nu zat ik ne af te vragen of het uitmaakt wat ik eet? Heb niet veel trek dus eet niet veel. Wel gewoon drie maaltijden per dag en vrij gezond. Maar misschien kan ik beter meer eten ? Is er een soort powerfood wat nu goed zou zijn ?
Ik zou dan tussendoortjes toevoegen, zodat je baby ook meer voedingsstoffen binnenkrijgt. En dan bijvoorbeeld fruit of een cracker of wat meer sapjes. Maar misschien kun je je vk ook om advies vragen. Mijn kleintje lag ook iets achter qua groei, maar volgens mijn vk is dat geen probleem, omdat ik wel genoeg eet en genoeg rust. Ik denk dat die van mij nog wel een groeispurt krijgt als ik met verlof ga
Misschien nog gravitamon erbij nemen? Deze kun je de hele zwangerschap nemen. En gewoon wat meer tussendoor fruit ofzo.
Ik vroeg me dit ook af omdat mijn baby juist groot is.. Ik vraag me af of het komt door chips, chocolade, kebab, frituurvoedsel etc
Als je voeding serieus een groeispurt zou kunnen geven (los van zwangerschapsdiabetes) dan was onze eerste niet zo dysmatuur geweest. Ik heb verplcihte bedrust gehad, maar er werd niks gezegd over extra eten of anders eten. Ook ik at normaal en gezond. Helaas kun je er weinig aan doen behalve rusten en gezond blijven eten. Veel eten heeft geen invloed op je kindje. Wel op je eigen gewicht. Succes!
Ben je zelf heel slank? Vriendin van me is heel slank nu 34 weken en kindje is nu 34 cm geschat en de verloskundige vond het niet zorgelijk omdat ze zelf ook heel dun is. Verder kan je er niks aan doen, niet roken geen alcohol dat zijn echt dingen die de groei verminderen, maar er zijn geen dingen waardoor je beeb sneller gaat groeien..
Bedankt voor de reacties. Ik zat inderdaad zo te denken dat als zw. Diabetes en de hierbij horende hoge bloedspiegel tot grotere kinderen leidt ik misschien te weinig eet. Snappen jullie mijn waarschijnlijk kromme gedachtengang? Ik ben ver voor de zw. Begonnen met zwangerschap vitamine en slik die dagelijks. Ik ben niet heel slank helaas maar wel lichter dan tijdens mijn vorige zwangerschap . Niet bewust gedaan, gewoon minder trek in snack en snoep. Mijn zoontje bleek . Zei de vk nu pas. Ook aan de lichte kant te zijn geweest. (3020 gr bij 42 weken )
Nee maakt niks uit Ik eet amper, spuug veel en wát ik eet is zo licht mogelijk. En ukkie zit boven de gemiddelde groei lijn
Mijn eerste zwangerschap at ik niet zo veel en door maagzuur ook vooral erg gezonde dingen (weinig vet, kleine porties etc.). Was 14 kg aangekomen, die 2 wkn na bevalling ook weer weg waren. Baby 4355 gram. Mijn tweede zwangerschap was ik erg misselijk en eten hielp, dus ik at, en at, en at (ook 's nachts). 10 boterhammen per 24 uur was geen uitzondering. Was 14 kg aangekomen, die 2 wkn na bevalling ook weer weg waren. Baby 4520 gram. Mijn derde zwangerschap heb ik hyperemesis gravidarum gehad en gespuugd, gespuugd, gespuugd . Eten en drinken heel moeizaam. Was uiteindelijk 6 kg aangekomen, 2 wkn na bevalling zat ik 10 kg onder mijn startgewicht. Baby 4260 gram. Dus tja, hoe ik ook at, baby's waren groot en ik was de kilo's vrijwel meteen weer kwijt.