paracetamol

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smarlicia, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Hoi.
    Van de week was er is het nieuws dat paracetamol niet veilig is in de zwangerschap.
    Dat jongentjes meer kans hebben op kanker en onvruchtbaar kunnen worden.
    Nu vind ik dit toch een beetje griezelig.
    Want de verloskundige zei dat je het gewoon mag gebruiken.
    Nou maak ik me toch een beetje zorgen want ik heb het geregeld gebruikt,
    Wat vinden jullie van dit bericht?

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het er vanmiddag met de VK over gehad en je mag het gewoon nemen!

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mag idd gewoon. Max 2x500mg, dus 1000mg per dag.

4. smarlicia

Bedankt voor jullie snelle reactie dit steld me gerust.

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Paracetemol is jn de zwangerschap meest veilige pijnstilling die je kan nemen. Je mag 4x per dag 2 pcm van 500mg als het echt nodig is.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Paracetamol met codiene (ofzo iets) mag je idd niet hebben in je zwangerschap. Zonder wel:)

7. VSC

VSC Niet meer actief

Paracetamol is in een lage dosis zo veilig en onschuldig.
    Meestal helpt t ook niet als je echt wat hebt. :D
    Sterkere pijnstillers bv ibuprofen mogen niet tijdens zwschap maar paracetamol is echt ander spul

8. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet onschuldig en neem het ook echt niet zomaar.. Er wordt veel gedaan alsof het niks is maar er zitten toch wat nare stoffen in die ook allemaal bij je kindje komen.. Heus kan af en toe geen kwaad maar zou er niet te makkelijk mee omspringen.. Maar dat is mijn mening :)

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik heb er ook een artikel over gelezen van de week, maar er stond duidelijk bij dat het dan gaat om langdurig gebruik van paracetamol. Dus als je iedere dag pcm slikt voor lange tijd. Af en toe een paracetamol is niet erg.

10. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat nieuws ook gehoord wat jij bedoeld, maar dit ging over paracetamol in vele mate..
    Af en toe of zoals de hoeveelheden de dames hierboven beschrijven kan geen kwaad!
    Hier ook aantal x gebruikt omdat vk dat voorschreef!

Geen zorgen!

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik vond het allemaal nogal verschillend wat er wordt gezegd over zwanger en paracetamol.
    Mijn zusje is echter huisarts en toen ik zei dat ik mn keelontsteking had doorstaan met 3xpd 500mg, had ze medelijden met me. Je mag gewoon 3xpd 1000mg, zoals normaal. Pfew!

Ik heb de laatste dagen veel last van hoofdpijn en ben blij dat ik af en toe gewoon 2 paracetamol tegelijk kan slikken...

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik neem ze, maar wel alleen als ik door de grond ga van de pijn. Vorige zwangerschap geen enkele keer genomen, deze zwangerschap tot nu toe twee keer eentje, na heel lang overwegen en aandringen van m'n man.

13. smarlicia

Ik gebruik het ook alleen als het echt nodig is.
    Helaaa heb ik veel last van migraine.
    Dus kan ik soms niet anders.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik gebruik het ook heel af en toe als ik echt veel last van hoofdpijn heb. Geloof dat ik er nu 5 genomen heb in heel de zwangerschap tot nu toe. Nu pak ik er ook maar één van 500 ipv in niet-zwangere-toestand ik begin met standaard twee van 500.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik kreeg tijdens de zwangerschap van dl het advies van de gyn om op 2 stuks te gaan slapen omdat ik vooral s'avonds veel buikpijn had.
    helaas hielp het niet door hoge tolerantie voor pijnstillers..
    neem ze tegenwoordig alleen nog als ik echt niet meer kan door pijn.
    zolang je het met mate gebruikt en die zonder extra toevoegingen als codeine en coffeine kan je ze gewoon nemen.

16. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Het is veilig idd, maar 500 mg 2x daags, sommige vrouwen moeten zelfs morfine ed blijven gebruiken tijden de zwangerschap. Dst lijkt me veel schadelijker.

Bij mijn vorige bevalling heb ik ook 1000 mg jn een keer ingenomen tegen zeurende buikpijn, om wat te slapen. Bevalling begon erg traag :(

17. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.030
    113
    Paracetamol met coffeine mag wel tijdens de zwangerschap, zie mijn link met de officiële bijsluiter

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h55013.pdf

Met codeine is volgens mij wel een ander verhaal.
    Maar neem aan dat het inderdaad om veelvuldig gebruik gaat. Zou toch wat zijn dat je zelfs geen paracetamol meer zou mogen gebruiken! Wat moet je dan nemen tegen een niet weggaande hoofdpijn of een flinke griep??

18. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Ik ben van mening dat geen een medicijn goed is tijdens de zwangerschap. Maar van af en toe een paracetamol zou ik me niet druk maken, dat zal weinig invloed hebben. Zou het niet dagelijks gaat slikken.

Deel Deze Pagina